Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Fine Arts and Design
Programme of Graphic Design
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
US96 Russian II 1 Spring 2 2+0+0 3 3
Course Type Elective
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language Turkish
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator -
Instructor(s) -
Instructor Assistant(s) -
Course Content
Using short dialogue and text greeting, noun, name spelling, age and asking the hometown, requesting repetition of information and numbers are taught. For this purpose, the text created by the original or the teacher is used. Printed, visual and audio material is available.
Objectives of the Course
The student introduces himself with simple expression and simple sentences. Because, and, but, so it uses simple connectors like.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Tanışma ve tanıştırma; dil ve kültür hakkında kısa bilgi; dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur ve dilin alfabesi farklı ise harf ve rakamların tanıtımı yapılır.
2 Öğretmen aşağıdaki metni öğrenciye sunar. Benim adım Ali Yiğit. Ardahan, Posof'luyum. 19 yaşındayım ve üniversitede mühendislik okuyorum. Bu yıl benim ilk yılım. Çok heyecanlıyım. Biz büyük bir alileyiz. Üç kız kardeşim ve iki erkek kardeşim var. Kardeşlerimin hepsi benden küçük. Babam öğretmen ve annem ev hanımı. İlkokulu Posof'ta okudum sonra Posof Lisesinde okudum. Liseyi geçen yıl bitirdim. Üniversite sınavında Karatay Üniversitesini kazandım. İnşaat Mühendisliği bölümünü çok seviyorum Boş zamanlarımda, futbol ve voleybol oynarım. Ayrıca roman okumayı severim. Ayda bir kitap bitiririm. Hayat güzel! Öğretmen bu parçayı okur ve ne kadarının anlaşıldığı hususunda bilgi sahibi olur. Bilinmeyen kelime ve kuralları öğrenci tespit eder. Bunlar ayrı ayrı öğrenilir.
3 Geçen haftaki metin aşağıdaki gibi öğrenciye dağıtılır. Benim adım ……………. / ………………………lıyım. …… yaşındayım ve üniversitede …………… okuyorum. Bu yıl benim ……… yılım. Çok heyecanlıyım. Biz ………… bir alileyiz. …… kız kardeşim ve …… erkek kardeşim var. Kardeşlerimin hepsi benden ………. Babam ……… ve annem …………. İlkokulu ………'ta okudum sonra ………… Lisesinde okudum. Liseyi geçen yıl bitirdim. Üniversite sınavında Karatay Üniversitesini kazandım. …………… bölümünü çok seviyorum Boş zamanlarımda, ……… ve ………… oynarım. Ayrıca ………… okumayı severim. Ayda bir ……… bitiririm. Hayat güzel! Öğrencilerden boşlukları sözlük kullanarak doldurması istenir. Öğrenciden mırıldanarak bu metni okuması ve sonra bakmadan mırıldanması istenir. Sonraki hafta ne yapılacağını öğrencilere söyler. Geçen haftaki faaliyet değişiklikler ile tekrarlanır. Farklı alfabede yazma faaliyeti yapılır. Öğrenciler birbirinin yazısını okumaya çalışır.
4 Boşlukları kendisine göre doldurdukları metin elinde olduğu halde öğrenciler sıradan kaldırılır ve daire çizmeleri istenir. Her öğrenciye bir partner düşecek şekilde ve aralarında eşit mesafe olduğu halde, öğrencilerden mümkün mertebe kâğıda bakmadan okul ve gelecekleri hakkında konuşması istenir. Dinleyen öğrenciden konuşana, takıldığında yardımcı olması istenir. Sonra dinleyen konuşmaya başlar. Partnerler değiştirilir aynısı tekrar edilir. Kâğıda ihtiyaç duyulmayıncaya kadar ayakta konuşmaya devam edilir.
5 Önceki hafta çalışılan metni deftere yazmalarını ister. Yazma işlemi bittikten sonra ilk metinle karşılaştırma yapmaları istenir. Aradaki farkların ne oluğunu öğretmen tespit eder. O konuları yeniden anlatır. Sonra yeniden yazmaları istenir.
6 Kendini tanıtım sözlü ağırlıklı devam eder. Eşleşmeler yapılır ve bir eş kendini tanıtır, diğer eşin arkadaşını anlamaya çalışması sağlanır. Arkadaşının kaç erkek kardeşi var gibi anlamayı ölçen soru sorar öğretmen. Karşılıklı tanıtım 3 defa daha yinelenir. Sınav için alıştırmalar verilir. Sınavla ilgili bilgi sunulur. Örnek sınav sınıfta gösterilir.
7 ARA SINAV (Kendini Tanıt) (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.)
8 Ara sınava kadar çalışılan metin soru cevap şeklinde inşa edilecek tarzda ders işlenir. Adın nedir, kaç yaşındasın, okuyor musun, nerde okuyorsun, hangi bölümde okuyorsun? Fakültede kaçıcı yılın soruları öğretilir. Tahtaya yazıldıktan sonra öğrenciler bu soruları sormak ve cevabını almak üzere daire şeklinde vaziyet alır. Öğretmen herkesin soru sorduğunu ve cevap aldığından emin olmak için arada gezinir.
9 Kaç kardeşin var, kardeşlerin senden büyük mü küçük mü, baban ne iş yapar, annen ne iş yapar, liseyi ne zaman bitirdin, bölümünü sever misin gibi sorular öğretilir. Bu sorulara öğrencilerin cevap vermeye hazırlanması istenir. Öğretmen isterse deftere yazdırır. Öğrencileri ayağa kaldırır, daire şeklindeki partnerlere bu soruları sorma ve diğerinden cevap vermelerini ister.
10 Sekizinci ve dokuzuncu haftada öğrenilen soru-cevap tarzı konuşma birlikte yapılır. Bu uygulama onlara yabancı dilde 5 dakikaya yakın konuşmalarını sağlayacaktır.
11 Dersler zor mu, boş zamanlarında ne yaparsın, kitap okur musun, sorular diğer sorular gibi öğretilir.
12 Bu hafta öğrencilerden hangi soruları sormak istedikleri konusunda görüş alınır ve bu sorulara göre hangi cevapların uygun olacağı anlatılır. Bu hafta da soru ve ortalama cevaplar belirlendikten sonra daire şeklindeki konuşmaya geçilir.
13 8 ve 9 haftalarda yapılanlar tekrar edilir.
14 11 ve 12 haftalarda yapılanlar tekrar edilir. Öğrenciler eşleştirilerek vize sonrasında öğrenilen tüm konuları bir diyalog haline getirmeleri istenir. Final sınavıyla ilgili bilgi verilir.
15 Kendini tanıtma; daha önce öğrendiği kısa cümleleri birleştirerek büyük cümle kurma teşebbüsü; "ve", "ama", "çünkü""öyle olunca"bağlaçları kullanarak sözlü anlatım, hızın makul olması ve telaffuzda hatanın az olması hedeflenir.
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Practice - -
Homework - -
Presentation - -
Projects - -
Midterms - -
Final Exam - -
Total 0 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 0 0 0
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 0 0 0
Midterms 0 0 0
Quiz 0 0 0
Homework 0 0 0
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 0 0 0
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 0 0 0
Other 0 0 0
Total Work Load: 0
Total Work Load / 30 0
Course ECTS Credits: 0