Avrupa Kredi Transfer ve Birikim Sistemi (AKTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı'nın (EHEA) bir parçasıdır ve dersleri ve programları daha şeffaf hale getirerek yükseköğretim kalitesini artırmaya yardımcı olur. AKTS, öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreçlerinin şeffaflığı ilkesine dayanan, öğrenci odaklı bir kredi biriktirme ve transfer sistemidir. Amacı, öğrenme başarılarını, nitelikleri ve öğrenme dönemlerini tanıyarak öğrenim programlarının planlanmasını, sunumunu ve değerlendirilmesini kolaylaştırmaktır ve öğrenci hareketliliğini teşvik etmektir.
AKTS, 1989 yılında Erasmus programı çerçevesinde geliştirilmiş olup, öğrencilerin yurt dışında aldıkları kredileri, kendi üniversitelerinde eğitimlerine geri döndüklerinde derecelerine sayılan kredilere dönüştürmelerini sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. Sonraki yıllarda, yalnızca kredileri aktarmak için değil, aynı zamanda yükseköğretim kurumlarının derece programlarında da birikimini sağlamak için kullanılmaya başlanmıştır. AKTS, programların tasarımı, tanımı ve sunumunda yardımcı olurken, ömür boyu öğrenme perspektifinde farklı türde öğrenmeyi entegre etmeyi mümkün kılar ve öğrenci hareketliliğini kolaylaştırarak nitelikleri ve öğrenme dönemlerini tanımaya yönelik süreci kolaylaştırır. AKTS, tüm programlara, teslim yöntemine (sınıf ortamında, iş temelli, uzaktan öğrenme) veya öğrenci statüsüne (tam zamanlı, yarı zamanlı) ve tüm öğrenme bağlamlarına (resmi, resmi olmayan ve gayri resmî) uygulanabilir.
KTO Karatay Üniversitesi, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Düzey tanımları ve diğer unsurları ile ilişkili olarak eğitim ve öğretim programlarının planlanması, yürütülmesi, paydaşlarla paylaşılması, değerlendirilmesi, geliştirilmesi ve ulusal ile uluslararası şeffaflığın sağlanmasında bir referans ve kalite güvencesi aracı olarak benimsemiştir. AKTS yaklaşım ve uygulamaları, KTO Karatay Üniversitesi'nin eğitim kalitesini artırmak ve öğrencilerin başarılarını daha iyi tanımak için kullanılan önemli bir araçtır.
KTO Karatay Üniversitesi, eğitim süreçlerinin planlanması, uygulanması ve sürekli olarak geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla Avrupa Komisyonu'nun 2015 yılında yayımlanan güncel AKTS Kullanıcıları Rehberi'nde (ECTS Users' Guide) önerilen tüm unsurları karşılayacak şekilde tasarlanmış olan AKTS Bilgi Paketi/Ders Kataloğu'nu kullanmaktadır. Bu bilgi paketi, üniversitenin misyonunu ve özgünlüğünü yansıtan içerikle birlikte diğer bilgi sistemleriyle bütünleşmiş bir yazılımdır. Yurt içi ve yurt dışındaki öğrenci ve öğrenci adayları ile yükseköğretim kurumlarının ve paydaşların bilgisine sunularak katılım ve değerlendirmelerine açılmaktadır. Bu sayede, üniversite içindeki yönetici ve akademik personelin eğitim süreçlerine aktif katılımlarını sağlamayı hedeflemektedir.