Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Fine Arts and Design
Programme of Graphic Design
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
US116 Japenese VI 1 Autumn 1 2+0+0 3 3
Course Type Elective
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language Turkish
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator -
Instructor(s) -
Instructor Assistant(s) -
Course Content
Room types, number of people to stay, date, day, prices, meals, facilities, fees etc. To learn about, making reservations, making payments, complaining about any shortcomings, exiting and similar words, grammar and dialogue teaching.
Objectives of the Course
Simple, simple and common expressions to make reservations, to learn about the hotel, arrival and exit to teach the language to provide.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Tanışma; dersin hedefleri, öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav türü ve ders geçme konuşulur.
2 Oda çeşitleri (tek ve çift kişilik, deniz manzaralı, balkonlu, sigara içilmeyen, oda kahvaltı dahil, vs.) öğretilir ve alıştırma yaptırılır. Otellerin çeşitli olanakları (havuz, sahil, taksi, kuru temizleme servisi, kuaför vs.) hedef dilde öğretilir ve bu konuyla ilgili alıştırma verilir.
3 Telefonla rezervasyon yapma: Diyalog öğrencilere sunulur. Metindeki kelime ve ifadeler öğretilir. Gramer kalıplarının işleyişi verilir. Resepsiyon görevlisinin sorabileceği sorular ve bu sorulara verilebilecek cevaplar öğretilir ve öğrencilerden diyaloğu müşteri-resepsiyon memuru rolünde önce bakarak sonra bakmadan yapmaya çalışır. Ödev: Benzer bir diyalog hazırlamaları istenir.
4 Öğrenciler ödev olarak hazırladıkları, kısmen geçen haftakinden farklı diyalogları rol oynama şeklinde icra eder. Öğretmen öğrenci aralarında nezaret eder.
5 Otele Varış; resepsiyon görevlisi ile konuşma: selamlama, isim vererek rezervasyonu olduğunu söyleme, pasaport gösterme, kaç gün kalınacağı, ödemenin nasıl yapılacağı ile ilgili diyalog öğrencilere verilir. Ödev: Benzer bir diyalog hazırlamaları istenir.
6 Öğrenciler ödev olarak hazırladıkları, kısmen geçen haftakinden farklı diyalogları rol oynama şeklinde icra eder. Öğretmen öğrenci aralarında nezaret eder.
7 ARA SINAV Vize öncesi öğretilen tüm konular sözlü bir sınavda çeşitli soru tipleriyle değerlendirilir. Sınav öğrenci sayısına göre sadece çoktan seçmeli veya yarı çoktan seçmeli olabilir.
8 Otel hakkında bilgi alma. Akşam yemeği nerde, ne zaman, otelde hangi imkanlar mevcut, ne zamana kadar açık, teşekkür etme. Sınıfa bu konuları içeren bir diyalog getirilir. Metindeki kelime ve ifadeler öğretilir. Gramer kalıplarının işleyişi verilir.
9 Diyaloğu öğrencilerin incelemesi istenir. Öğrenciler eşleştirilerek ayağa kaldırılır ve öğrenciler müşteri ve resepsiyon memuru olarak belirlenir. Önce kâğıda bakarak, sonra bakmadan diyaloğu icra etmeleri istenir. Öğrencilere benzer diyalog için ödev verilir. Ödevde şikayet konuları olur.
10 Öğrenciler ödev olarak hazırladıkları, kısmen geçen haftakinden farklı diyalogları rol oynama şeklinde icra eder. Öğretmen öğrenci aralarında nezaret eder. Oteldeki eksikliklerin nasıl haber verileceği öğretmen tarafından ayrıca üstünde durulur.
11 Otelden çıkma. Diyalog verilir. Öğretmen tarafından okunur. Öğrenciler oturdukları yerde rol paylaşımı yaparak okurlar. Metindeki kelime ve ifadeler öğretilir. Gramer kalıplarının işleyişi verilir. Otururken, kağıda bakarak rol yapmaları istenir.
12 Geçen hafta incelenen diyalog için öğrenciler ayağa kalkar ve rol yaparlar. Önce kâğıda bakara sonra bakmadan. Öğrenciler eşleştirilir. Partnerlerden biri resepsiyon görevlisi diğeri ise müşteri olur ve otelden çıkış yapmak için sınıfta bir diyalog hazırlatılır.
13 Öğrenciler geçen hafta sınıfta hazırladıkları, kısmen geçen haftakinden farklı diyalogları rol oynama şeklinde icra eder. Öğretmen öğrenci aralarında nezaret eder. Öğretilen tüm konular tekrar edilir ve uygun bir alıştırma yaptırılır.
14 Öğrenilen dört yetenek: a) telefonda yer ayırma, b) otele giriş, c) bilgi alma ve otelden çıkış son defa doğaçlama yöntemi ile uygulamaya dökülür. Final sınavıyla ilgili bilgi verilir.
15 FİNAL SINAVI Bütün öğrenilen bilgi ve becerinin iki öğrenci arasında diyalog şeklinde yapılmasıdır. Bununla ilgili sorumlu öğretmen sınav öncesi konuşma kartları hazırlar. Bu kartlar üzerinde oda tipi, kalacak gün sayısı ve yararlanmak istenilen otelin olanaklarıyla, vs. ilgili bilgiler yazılır. Öğrenciler eşleştirilir ve bir diyalog hazırlamaları istenir. Tüm öğrencilere eşit süre verilir ve sürenin sonunda eşler sınava alınır.
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Practice - -
Homework - -
Presentation - -
Projects - -
Midterms - -
Final Exam - -
Total 0 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 0 0 0
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 0 0 0
Midterms 0 0 0
Quiz 0 0 0
Homework 0 0 0
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 0 0 0
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 0 0 0
Other 0 0 0
Total Work Load: 0
Total Work Load / 30 0
Course ECTS Credits: 0