Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Fine Arts and Design
Programme of Graphic Design
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
GST105 Foreign Language I 1 Autumn 1 2+0+0 2 2
Course Type Compulsory
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language Turkish
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator -
Instructor(s) -
Instructor Assistant(s) -
Course Content
The GST 105 course aims to help students develop their writing skills in a range from description writing to writing summary, mechanism and process descriptions and writing e-mails, while helping them achieve coherence and fluency. GST 105 is designed as an integrated skills course so that students can use English adequately and prepare for the requirements of academic English.
Objectives of the Course
In line with the communicative approach in English teaching, it is aimed to develop students' advanced speaking and comprehension skills, to form vocabulary and to have a good command of grammar with student-centered techniques.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Dersin hedef ve kazanımlarını aktarılması
2 "To be"fiilini kullanma. Kendini tanıtma. "Possessives"ve "this, that, these, those"konularını öğrenme. Aileyi tanıtma.
3 "To be", "Possessives"ve "this, that, these, those"konularında alıştırmalar yapma. (Okuma parçaları ve dinleme aktiviteleriyle konuyu pekiştirme)
4 "Simple Present Tense"konusuna giriş. Günlük rutin aktivitelerden bahsetme. Meslekleri öğrenme. Günleri, ayları, yılları ve saatleri söyleme.
5 "Simple Present Tense"konusu üzerine alıştırmalar yapma. Sıklık zarflarını öğrenme. Have got/has got ile cümleler kurma. (Have got/has got kullanarak giysileri öğrenme.)
6 Durum fiilleri ile eylem fiilleri arasındaki farkı pekiştirme. "There is/are"cümleleri kurma. (Odanızı betimler misiniz?) Temel "Preposition"ları öğrenme.
7 Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 Boş zaman aktivitelerinden ve hobilerden bahsetme. (Haftasonları neler yaparsın?) "Can/cannot"ile yetenekleri ve yeteneksizlikleri anlatma. "Should"ile tavsiye vermeyi öğrenme. (Should konusu sağlık sorunları temasıyla işlenebilir.)
10 Yiyecek ve içecek temasıyla sayılabilen ve sayılamayan kelimeleri öğrenme. Articles ve Quantifiers konularına giriş. (how many, how much, some, any…) Öğrencilerin seviyesine göre "a little, little, a few, few"da eklenebilir.
11 "Past Simple"konusuna giriş. "Was, were"ile eylem fiillerinin farkını anlatma. (Bu konular bir okuma parçasıyla desteklenebilir. Ayrıca ödev verilebilir) (Geçtiğimiz yaz neler yaptın?)
12 "Past Simple"konusuyla ilgili alıştırmalar yapılacak. (Tarihi bir figürün biyografisi okunabilir.)
13 "Comparative and Superlatives"konusu işlenecek.
14 Genel Tekrar
15 Final
Textbook or Material
Resources New Headway Elementary Student's Book: Liz and John Soars, Fourth Edition, Oxford University Press
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Practice - -
Homework - -
Presentation - -
Projects - -
Midterms - -
Final Exam - -
Total 0 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 0 0 0
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 0 0 0
Midterms 0 0 0
Quiz 0 0 0
Homework 0 0 0
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 0 0 0
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 0 0 0
Other 0 0 0
Total Work Load: 0
Total Work Load / 30 0
Course ECTS Credits: 0