Graphic Design
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Fine Arts and Design
Programme of Graphic Design
Course Details
Faculty of Fine Arts and Design
Programme of Graphic Design
Course Details
Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DUS014 | Spanish IV | 1 | Spring | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Course Type | Elective |
Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
Course Language | Turkish |
Methods and Techniques | - |
Mode of Delivery | Face to Face |
Prerequisites | - |
Coordinator | - |
Instructor(s) | Lect. Sonila TRİFKA ERİM |
Instructor Assistant(s) | - |
Course Instructor(s)
Name and Surname | Room | E-Mail Address | Internal | Meeting Hours |
---|---|---|---|---|
Lect. Sonila TRİFKA ERİM | - | [email protected] |
Course Content
Activities are carried out to gain skills through dialogues so students/tourists will learn how to ask to go to the: City center, train station, bus terminal, airport, museum and similar places, whether to go by vehicle or on foot, which ticket to use, payment method, direction, address, street, street, venue number related vocabulary is taught.
Objectives of the Course
Asking for addresses and places in simple sentences and common expressions, describing, understanding and expressing directions, starting the conversation, continuing the conversation, asking for and thanking again for incomprehensible information.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses | |
Specialization / Field Courses | |
Support Courses | |
Transferable Skills Courses | |
Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
Week | Topics |
---|---|
1 | Tanışma ve tanıştırma; dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur. |
2 | Yönler tanıtılır (Kuzey, Güney, Kuzey, Doğu) ve örnek cümlelerde kullanılır. Yer belirten edatlar (arasında, karşısında, arkasında vs.) öğretilir ve cümle içinde kullanılır ve alıştırmalar yaptırılır. Bu maksatla verilen dil malzemeleri öğrenciye ilk işitsel sonra da yazınsal olarak verilir. Öğrencilerden bir sonraki haftada sunmak üzere yer edatlarını kullanarak odalarındaki eşyaların yerlerini belirtmeleri istenir. |
3 | Geçen haftaki faaliyet değişiklikler ile tekrarlanır. Bu konu ile ilgili uygun aktivite ve alıştırmalar yaptırılır. Daha sonra öğrenciler eşleştirilerek geçen hafta belirlenen ödevi birbirlerine aktarmaları istenir. Konuşmaya başlama ifadeleri, bitirme ifadeleri, dikkat çekme, teşekkür, etme, anlayamadığını beyan, tekrar isteme, muhatabın söylediklerini ikrar etme gibi beceriler de öğretilir. |
4 | Hedef dilde, cadde, sokak, kavşak ve benzeri isimler öğretilir ve alternatif ifadeler ile cümle içinde kullanılır. Öğrenciler eşleştirilerek 2. ve 3. haftalarda öğretilen edatlar ve yön isimleri ile ilgili ifadeleri uygun aktivite ve alıştırmalar içerisinde kullanmaları sağlanır. Konuşamaya başlama ifadeleri, sürdürme ve bitirme ifadeleri, dikkat çekme, teşekkür, etme, anlayamadığını beyan, tekrar isteme, muhatabın söylediklerini ikrar etme gibi beceriler de öğretilir. Information gap. |
5 | Önemli ve yaygın bazı yer isimleri öğretilir. (Eczane, hastane, postane vs.) yer ve yön belirleme ifadeleri ile birleştirilip uygun cümlelerde kullanılır. Örnek diyaloglar yoluyla tatbikat yapılır. Konuşmada teşekkür, etme, anlayamadığını beyan, tekrar isteme, muhatabın söylediklerini ikrar etme gibi beceriler öğretilir. Information gap. |
6 | Birleştirme: bir cadde üzerinde bulunan yer ve bir odada yer alan eşyaların resmini gösteren 2 adet resim (internetten veya herhangi bir kitaptan) bulunur, çoğaltılır ve öğrenciler eşleştirilerek öğretilen ifadeleri kullanmaları istenir. Konuşamaya başlama ifadeleri, bitirme ifadeleri, dikkat çekme, teşekkür, etme, anlayamadığını beyan, tekrar isteme, muhatabın söylediklerini ikrar etme gibi beceriler de öğretilir. |
7 | ARA SINAV Önceki haftalarda yapılan alıştırmalar sınavda sorulur. Eşleşmelere öğretmen karar verir. Böyle olabileceği gibi, öğrenci-öğretmen diyaloğu ile de sınav yapılabilir. (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.) |
8 | Vize sınavından önceki haftalarda hedef dilde öğretilen tüm ifadelerin, cümlelerin ve kalıpların üzerinden hatırlatma amacıyla kısaca geçilir. Uygun aktiviteler ve alıştırmalar yaptırılır. |
9 | Hedef dilde adres sorma ile ilgili gereken ifade ve kalıplar öğretilir. Daha önce öğretilmiş olan yer isimlerini kullanılarak alıştırma yaptırılır. Konuşamaya başlama ifadeleri, bitirme ifadeleri, dikkat çekme, teşekkür, etme, anlayamadığını beyan, tekrar isteme, muhatabın söylediklerini ikrar etme gibi beceriler de öğretilir. |
10 | "Daha hızlı gitmek için hangi yolu kullanabilirim? Hangi toplu ulaşım aracını kullanmalıyım? * Yol ne kadar sürer? gibi ifadeler öğretilir ve alıştırma yaptırılır. (dersten önce toplu taşıma araçlarının isimleri öğretilir.) Konuşamaya başlama ifadeleri, bitirme ifadeleri, dikkat çekme, teşekkür, etme, anlayamadığını beyan, tekrar isteme, muhatabın söylediklerini ikrar etme gibi beceriler de öğretilir. |
11 | 9. ve 10. Haftada öğretilenler birleştirilerek alıştırma yaptırılır. Konuşmaya başlama ifadeleri, bitirme ifadeleri, dikkat çekme, teşekkür, etme, anlayamadığını beyan, tekrar isteme, muhatabın söylediklerini ikrar etme gibi beceriler de öğretilir. |
12 | Adres tarif etme ile ilgili gereken tüm kelimeler, ifadeler ve kalıplar öğretilir ve alıştırma yaptırılır. Konuşamaya başlama ifadeleri, bitirme ifadeleri, dikkat çekme, teşekkür, etme, anlayamadığını beyan, tekrar isteme, muhatabın söylediklerini ikrar etme gibi beceriler de öğretilir. |
13 | Öğrenciler eşleştirilerek tek bir diyalog içerisinde öğretilen ifadeleri kullanarak adres sorup tarif etmeleri istenir. Dersin sonunda bu kapsamda örnek bir diyalog öğrencilere verilir. |
14 | Sınıfa bir cadde üzerinde veya bir şehirde çeşitli yerleri gösteren bir resim getirilir. Öğrenciler eşleştirerek resimdeki bir yer ile ilgili adres sorup cevap vermeleri istenir. Bu faaliyet için bir diyalog hazırlamaları sağlanır. Konuşamaya başlama ifadeleri, bitirme ifadeleri, dikkat çekme, teşekkür, etme, anlayamadığını beyan, tekrar isteme, muhatabın söylediklerini ikrar etme gibi beceriler de öğretilir. |
15 | DÖNEM SONU SINAVI Bütün öğrenilen bilgi ve becerinin iki öğrenci veya öğrenci-öğretmen arasında diyalog şeklinde yapılmasıdır. Öğretmen gerek görürse öğrenci ile kendi konuşur |
Textbook or Material
Resources | Aprender Espanol |
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies | Quantity | Percentage |
---|---|---|
Attendance | - | - |
Practice | - | - |
Homework | - | - |
Presentation | - | - |
Projects | - | - |
Midterms | - | - |
Final Exam | - | - |
Total | 0 (%) |
ECTS / Working Load Table
Quantity | Duration | Total Work Load | |
---|---|---|---|
Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
Midterms | 0 | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Homework | 0 | 0 | 0 |
Practice | 0 | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Project | 0 | 0 | 0 |
Workshop | 0 | 0 | 0 |
Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 | 0 |
Total Work Load: | 0 | ||
Total Work Load / 30 | 0 | ||
Course ECTS Credits: | 0 |