İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99901014 | Aile Şirketleri | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Aile işletmelerinin özellikleri, yönetim ve büyüme ile ilgili sorunları, karar alma mekanizmaları, aile-işletme ilişkileri.
Dersin Amacı
Bin bir zahmetle kurulan aile işletmelerin özellikleri incelenerek, uzun ömürlü olmalarını sağlayacak, kendi gelenek ve öz kültürlerine dayanan ama evrensel işletme kurallarını da içeren bir kurumsallaşmayı aktarmak aynı zamanda öğrencilere aile işletmelerine özgü sorunları anlayabilmeye yönelik akademik ve uygulamaya dönük bir bakış açısı kazandırılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Aile Şirketleri ve Kurumsallaşma ile İlgili Genel Bilgiler |
2 | Türkiye ve Dünyada Aile Şirketleri |
3 | Aile Şirketlerinin Kuruluşu ve Gelişimi |
4 | Aile Şirketlerinin Genel Özellikleri |
5 | Organizasyon İlkeleri ve Yönetim |
6 | Aile Şirketlerinin Yaşam Döngüsü ve Aile Şirketlerinde Değişim |
7 | Kurumsallaşma Kavramı |
8 | Ara Sınav |
9 | Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Yeniden Yapılanma 1 |
10 | Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Yeniden Yapılanma 2 |
11 | Aile Şirketi Anayasası |
12 | Aile Şirketlerinde Liderlik –Hizmetkâr Liderlik- ve Performans Değerleme |
13 | İkinci Kuşağın Yetiştirilmesi, Aile ve Eğitim |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Alayoğlu, N. (2003). Aile Şirketlerinde Yönetim ve Kurumsallaşma. İstanbul: Müsiad. |
Bayramoğlu, G. (2017). Aile Şirketinin Yönetimi ve Kurumsallaşma. Ankara: Seçkin Yayınevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |