İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04570417 | Çeviri Hizmeti Sektörü | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | Ders, vaka analizleri, grup tartışmaları ve proje tabanlı öğrenme gibi çeşitli yöntem ve teknikler kullanarak, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamalı becerilere dönüştürmelerini sağlamayı amaçlar. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Bu ders için öğrencilerin temel çeviri teorileri ve dilbilim bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Öznur YANAR TORBALI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Öznur YANAR TORBALI | C-CZ33 | [email protected] | 7730 |
Dersin İçeriği
Çeviri Hizmeti Sektörünün Genel Yapısı, Sektördeki aktörler, hizmet sağlayıcılar, müşteri profilleri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çeviri hizmeti sektöründeki temel dinamikleri, mesleki etik kurallarını ve profesyonel çeviri süreçlerini kavrayarak sektörde etkili birer çevirmen olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Çevirinin gerektirdiği bilişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
P7 | Çeviri sektörünün ve iş alanlarının bilgisi ile çevirmenlik meslek ahlakını içselleştirir. | 5 |
P9 | Çeviride Kalite Standartlarını uygulamalarında kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çeviri kuramları hakkında bilgi sahibidir. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Çeşitli çeviri teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Çeviri teknolojilerinin işleyiş ve iş akışını anlar. | P.3.2 | 1 |
Ö4 | Çeviri sektörü ve iş alanlarını bilgi sahibidir. | P.7.1 | 1 |
Ö5 | Çevirmenlik meslek etiğini ve temelindeki felsefesini ifade eder. | P.7.2 | 1 |
Ö6 | Geçmiş ve mevcut Çeviride Kalite Standartlarını bilir. | P.9.1 | 1 |
Ö7 | Çeviride Kalite Standartlarının gerektirdiği ölçütleri ve kullanım sebeplerini anlar. | P.9.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Çeviri Hizmeti Sektörünün Genel Yapısı: Sektördeki aktörler, hizmet sağlayıcılar, müşteri profilleri. |
2 | Çeviri Süreçleri ve Yönetimi: Proje yönetimi, kalite kontrol süreçleri ve teknoloji kullanımı. |
3 | Çeviri Süreçleri ve Yönetimi: Proje yönetimi, kalite kontrol süreçleri ve teknoloji kullanımı. |
4 | Çeviri Araçları ve Teknolojisi: CAT araçları, makine çevirisi, çeviri hafızaları ve yapay zeka uygulamaları. |
5 | Çeviri Araçları ve Teknolojisi: CAT araçları, makine çevirisi, çeviri hafızaları ve yapay zeka uygulamaları. |
6 | Çeviri Türleri: Hukuki, teknik, ticari ve edebi çevirinin sektördeki yeri ve önemi. |
7 | Çeviri Türleri: Hukuki, teknik, ticari ve edebi çevirinin sektördeki yeri ve önemi. |
8 | Pazarlama ve Müşteri İlişkileri: Çeviri hizmetlerinin pazarlanması, müşteri ile etkili iletişim ve sürdürülebilir müşteri ilişkileri. |
9 | Serbest Çevirmenlik ve İş Modelleri: Serbest çalışmanın avantajları ve zorlukları, iş bulma yöntemleri. |
10 | Serbest Çevirmenlik ve İş Modelleri: Serbest çalışmanın avantajları ve zorlukları, iş bulma yöntemleri. |
11 | Sektörde Karşılaşılan Zorluklar ve Çözümler: Çeviri hataları, kültürel farklılıklar ve kriz yönetimi. |
12 | Çeviri Fiyatlandırması ve Sözleşmeler: Fiyatlandırma stratejileri, sözleşme hazırlığı ve yasal yükümlülükler. |
13 | Gelecek Trendler ve Mesleki Gelişim: Çeviri sektöründeki yeni teknolojiler, yenilikçi iş uygulamaları ve sürekli mesleki eğitim. |
14 | Gelecek Trendler ve Mesleki Gelişim: Çeviri sektöründeki yeni teknolojiler, yenilikçi iş uygulamaları ve sürekli mesleki eğitim. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Çeviri ve Yerelleştirme Projeleri Yönetimi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 42 | ||
Toplam Yük / 30 | 1,40 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 1 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P7 | P9 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çeviri kuramları hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Çeşitli çeviri teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Çeviri teknolojilerinin işleyiş ve iş akışını anlar. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Çeviri sektörü ve iş alanlarını bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Çevirmenlik meslek etiğini ve temelindeki felsefesini ifade eder. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Geçmiş ve mevcut Çeviride Kalite Standartlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Çeviride Kalite Standartlarının gerektirdiği ölçütleri ve kullanım sebeplerini anlar. | 5 | 5 | 5 | 5 |