Child Development
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01880407 | Field Studies On Dısadvantaged Children | 4 | Spring | 8 | 2+6+0 | 10 | 10 |
| Course Type | Compulsory |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | Uygulama |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | Assoc. Prof. Hatice YALÇIN |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Instructor(s)
| Name and Surname | Room | E-Mail Address | Internal | Meeting Hours |
|---|---|---|---|---|
| Assoc. Prof. Hatice YALÇIN | - | [email protected] |
Course Content
Bu ders kapsamında sosyal dezavantajlı çocuklara yönelik çalışmaların önemi, kapsamı, Türkiye'den ve dünyadan proje örnekleri, sosyal dezavantajlı çocukların ihtiyaçlarının belirlenmesi, söz konusu ihtiyaçlara yönelik projeler üretilmesi, sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılan çalışmalara ilişkin gözlem ve uygulamalar konularına yer verilmiştir.
Objectives of the Course
To gain qualifications about make students aware of the importance of studies on socially disadvantaged children and to gain qualifications about what can be done, goals and how to accomplish with socially disadvantaged children.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Sosyal dezavantajlı çocuklarla çalışmanın önemi |
| 2 | Sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılan çalışmalara ilişkin Türkiye ve dünyadan örnekler |
| 3 | Sosyal dezavantajlı çocukların sorunlarını ve ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik teknikler |
| 4 | Sosyal dezavantajlı çocukların ihtiyaçlarına uygun etkinlik ve proje önerileri |
| 5 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
| 6 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
| 7 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
| 8 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
| 9 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
| 10 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
| 11 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
| 12 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
| 13 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
| 14 | Değerlendirme |
Textbook or Material
| Resources | İştar Işıklı, E. (2010). Dezavantajlı Gruplar Üzerine Araştırmalar. Ankara: Akademisyen Kitabevi. |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
| Midterms | 0 | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 0 | ||
| Total Work Load / 30 | 0 | ||
| Course ECTS Credits: | 0 | ||
