Child Development
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01871402 | Language And Speech Disorder | 4 | Autumn | 7 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Course Type | Elective |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | Prof. Filiz ERBAY |
| Instructor(s) | - |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
In this course the definition, causes and prevalence of language and speech disorders, diagnosis and evaluation of language and speech disorders, characteristics and education of children with language and speech disorders, counseling for parents of this children are included.
Objectives of the Course
To gain qualifications about basic concepts of language and speech disorders, classification of language and speech disorders, comprehend the characteristics and education of children with language and speech disorders.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Dil ve konuşmanın tanımı ve önemi |
| 2 | Dil ve konuşma bozukluğunun tanımı ve sınıflandırılması |
| 3 | Dil ve konuşma bozukluğunun nedenleri ve yaygınlığI |
| 4 | Dil ve konuşma bozukluğunda tanılama ve değerlendirme |
| 5 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların özellikleri |
| 6 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocuklara yönelik eğitim yaklaşımları |
| 7 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların eğitimleri |
| 8 | VİZE |
| 9 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların kaynaştırılması |
| 10 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocukların ailelerine danışmanlık |
| 11 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocuklara yönelik etkinlik hazırlama |
| 12 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocuklara yönelik etkinlikleri sunma |
| 13 | Dil ve konuşma bozukluğu gösteren çocuklara yönelik etkinlikleri sunma |
| 14 | FİNAL |
Textbook or Material
| Resources | Diken, İ. H. (2017). (Editör). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
| Midterms | 0 | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 0 | ||
| Total Work Load / 30 | 0 | ||
| Course ECTS Credits: | 0 | ||
