Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
01851310 Multi-Field Art Education 3 Autumn 5 2+0+0 5 5
Course Type Elective
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language Turkish
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator -
Instructor(s) -
Instructor Assistant(s) -
Course Content
Definition and function of art; history of art education; place and importance of art education in contemporary education; to recognize and evaluate a work of art; definition and importance of creativity and art education in early childhood; children's picture and characteristics according to their developmental stages; pre-school education methods and techniques, materials used; art education in the museum; theories and practices related to creativity and art education in early childhood; preparation and implementation of programs supporting children's creative expression skills and aesthetic awareness.
Objectives of the Course
The aim of this course is to make students aware of the importance and place of art education and to have knowledge about the preparation and implementation of programs that support children's aesthetic awareness.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Ders hakkında genel bir bakış açısı geliştirmek üzere sanat eserinin ne olduğu, sanat eserlerinin neden incelendiği, iyi bir inceleme ve eleştirinin nasıl olması gerektiği sınıfta tartışılır. Çıkarılan sonuçlar da göz önünde bulundurularak eleştirini
2 naliz çeşitlerine genel bir bakış sunulur. Farklı sanat tarihçilerin yazılarından örnekler ile bir eseri anlamlandırma süreci içinde, eserin görsel öğelerini doğru tanımlayabilmenin önemi vurgulanır.
3 Ödevler teslim edilir. Biçimsel analiz türü açıklanır, sanat tarihinden örnekler öğrencilerle birlikte biçimsel olarak analiz edilir.
4 Üslupsal analiz türü, farklı sanat tarihçilerin kişisel ve dönemsel üslup analizlerinden örnekler vererek açıklanır. Biyografik analiz hakkında sanat tarihinden örnekler incelenerek bilgi verilir.
5 İkonografik ve tarihsel analiz türleri örnekler vererek açıklanır, sanat eserinin içeriği ile ilgili anlayışın nasıl derinleştirilebileceği öğrencilerle birlikte tartışılır.
6 Öğrencilerin yapacakları incelemelerde nasıl bir yöntem izleyebilecekleri genel yöntemeler tartışılır. Sorular cevaplanır. Öğrenci sunumları başlar.
7 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
8 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
9 Ara Sınav: Sergi eleştiri yazıları teslim edilir. Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptan
10 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
11 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
12 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
13 Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır.
14 Final Sınavı
Textbook or Material
Resources Mülayim, S. (1983), Sanat Tarihi Metodu, İstanbul.
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 0 0 0
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 0 0 0
Midterms 0 0 0
Quiz 0 0 0
Homework 0 0 0
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 0 0 0
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 0 0 0
Other 0 0 0
Total Work Load: 0
Total Work Load / 30 0
Course ECTS Credits: 0