Child Development
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01851310 | Multi-Field Art Education | 3 | Autumn | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Course Type | Elective |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | - |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Definition and function of art; history of art education; place and importance of art education in contemporary education; to recognize and evaluate a work of art; definition and importance of creativity and art education in early childhood; children's picture and characteristics according to their developmental stages; pre-school education methods and techniques, materials used; art education in the museum; theories and practices related to creativity and art education in early childhood; preparation and implementation of programs supporting children's creative expression skills and aesthetic awareness.
Objectives of the Course
The aim of this course is to make students aware of the importance and place of art education and to have knowledge about the preparation and implementation of programs that support children's aesthetic awareness.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bir bakış açısı geliştirmek üzere sanat eserinin ne olduğu, sanat eserlerinin neden incelendiği, iyi bir inceleme ve eleştirinin nasıl olması gerektiği sınıfta tartışılır. Çıkarılan sonuçlar da göz önünde bulundurularak eleştirini |
| 2 | naliz çeşitlerine genel bir bakış sunulur. Farklı sanat tarihçilerin yazılarından örnekler ile bir eseri anlamlandırma süreci içinde, eserin görsel öğelerini doğru tanımlayabilmenin önemi vurgulanır. |
| 3 | Ödevler teslim edilir. Biçimsel analiz türü açıklanır, sanat tarihinden örnekler öğrencilerle birlikte biçimsel olarak analiz edilir. |
| 4 | Üslupsal analiz türü, farklı sanat tarihçilerin kişisel ve dönemsel üslup analizlerinden örnekler vererek açıklanır. Biyografik analiz hakkında sanat tarihinden örnekler incelenerek bilgi verilir. |
| 5 | İkonografik ve tarihsel analiz türleri örnekler vererek açıklanır, sanat eserinin içeriği ile ilgili anlayışın nasıl derinleştirilebileceği öğrencilerle birlikte tartışılır. |
| 6 | Öğrencilerin yapacakları incelemelerde nasıl bir yöntem izleyebilecekleri genel yöntemeler tartışılır. Sorular cevaplanır. Öğrenci sunumları başlar. |
| 7 | Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır. |
| 8 | Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır. |
| 9 | Ara Sınav: Sergi eleştiri yazıları teslim edilir. Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptan |
| 10 | Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır. |
| 11 | Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır. |
| 12 | Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır. |
| 13 | Öğrenciler yaptıkları incelemeleri sınıfa görsellerle destekleyerek sunarlar. Yaptıkları analiz üzerinde tartışılır, diğer öğrencilerin de katkılarıyla yazılarında geliştirebilecekleri noktalar saptanır, beyin fırtınası yapılır. |
| 14 | Final Sınavı |
Textbook or Material
| Resources | Mülayim, S. (1983), Sanat Tarihi Metodu, İstanbul. |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
| Midterms | 0 | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 0 | ||
| Total Work Load / 30 | 0 | ||
| Course ECTS Credits: | 0 | ||
