Child Development
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01841218 | Play Therapy | 2 | Spring | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Course Type | Elective |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | - |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Information about basic principles and evaluation of Play therapy, place and function in course of life in child and adolescent.
Objectives of the Course
Discussing theory, technique and difficulties encountered in application and making practice and observation related Play Therapy
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Oyun Terapisinin Kuramsal Temelleri Oyunun yaşam sürecindeki yeri ve işlevi. Çocukluk ve ergenlikte ruhsal gelişimsel süreç ve bu süreçte oyunun kullanımı |
| 2 | Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler |
| 3 | Temel Ögeler: Çocuk, ana baba ve terapist. Oyun Terapi tarihçesi. |
| 4 | Farklı Oyun Terapi Yaklaşımları |
| 5 | Kısa oyun yaklaşımları ve teknikler. Davranışçı oyun terapileri |
| 7 | Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 8 | vize |
| 9 | Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 10 | Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 11 | Ana babanın oyunla sağaltımdaki yeri ve işlevi. Filial Terapi |
| 12 | Filial Terapi ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 13 | Filial Terapi ve Uygulamalar/ Süpervizyon |
| 14 | final |
Textbook or Material
| Resources | Axline, V.M. (1990) Dibs in Search of Self: Personality Development in Play Therapy (New Edition), London:Penguin Books |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
| Midterms | 0 | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 0 | ||
| Total Work Load / 30 | 0 | ||
| Course ECTS Credits: | 0 | ||
