Child Development
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details
School of Health Sciences
Programme of Child Development
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01830203 | Early Chıldhood Educatıon Programs | 2 | Autumn | 3 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Course Type | Compulsory |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | Assoc. Prof. Emine Gülriz AKAROĞLU |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Türkiye`de ve dünyada uygulanmakta olan erken çocukluk eğitim programları, programların amacı, hedef kitlesi, içeriği, uygulama şekli, programın etkililiği ve programların etkililiği ile ilgili yapılan araştırmalar, okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimsel özellikleri, okul öncesi dönemde eğitimsel ve gelişimsel hedefler, okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, yıllık plan ve örnekleri, günlük plan ve örnekleri ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Objectives of the Course
The aim of this course; to teach teacher candidates early childhood programs in this lesson, it is aimed that student will learn the historical improvement of pre-school education program in Turkey, the main features of the MEB 0-3 years program and the Ministry of National Education pre-school education program 3-6 years, principles, objectives and signs, setting properties, activities, learn about forms to be used intended. They should also have knowledge of training program planning (monthly training plan, daily training flow and activity plan), implementation and evaluation processes, and will also be able to select the methods and materials that will make it easier for children to learn. Furthermore, doing comparison between MEB 2013 Preschool Education Program and the other international program approaches.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Türkiyede uygulanmakta olan okul öncesi eğitim programı ve okulöncesi eğitim programının temel özellikleri |
| 2 | Okul öncesi programda gelişim özellikleri, kazanımlar ve göstergeleri |
| 3 | Okul öncesi eğitim ortamı-öğrenme merkezleri ve program içinde yer alabilecek etkinlikler |
| 4 | Uygulamada dikkat edilecek noktalar |
| 5 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 6 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 7 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekler |
| 8 | VİZE |
| 9 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 10 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 11 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 12 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 13 | Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri |
| 14 | FİNAL |
Textbook or Material
| Resources | Arıkan, A., & Kimzan, İ. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
| Midterms | 0 | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 0 | ||
| Total Work Load / 30 | 0 | ||
| Course ECTS Credits: | 0 | ||
