Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Programme of International Trade and Logistics (English)
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
04981001 Digital Marketing and Blockchain Technologies 4 Spring 8 3+0+0 5 5
Course Type Elective
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language English
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator -
Instructor(s) Res. Asst. Gökçe Bahar GÜRBÜZER
Instructor Assistant(s) -
Course Instructor(s)
Name and Surname Room E-Mail Address Internal Meeting Hours
Res. Asst. Gökçe Bahar GÜRBÜZER C-103 [email protected] 7610 Thursday
Course Content
Dijital Pazarlama ve Blockchain Teknolojileri dersi, blockchain'in dijital pazarlama ile entegrasyonunu kapsar. Ders, dijital pazarlama stratejilerine genel bir bakış sunar ve blockchain'in temellerini tanıtır. İçerik, blockchain'in pazarlamadaki şeffaflık, güvenlik ve verimliliği nasıl artırabileceğini, dolandırıcılık önleme, doğruluk doğrulama ve merkeziyetsiz reklamcılık gibi uygulamaları inceler. Ayrıca, blockchain'in pazarlamadaki yenilikçi kullanımları, örneğin sadakat programları ve akıllı sözleşmeler, ve gelecekteki pazarlama uygulamaları üzerindeki potansiyel etkileri değerlendirilir.
Objectives of the Course
Bu dersin amacı, blockchain teknolojisinin dijital pazarlama stratejileriyle nasıl kesiştiğini ve bu stratejileri nasıl dönüştürdüğünü incelemektir. Ders, dijital pazarlama tekniklerinin genel bir özetini sunarken, blockchain'in temellerini de tanıtacaktır. Blockchain'in dijital pazarlamada şeffaflığı, güvenliği ve verimliliği nasıl artırabileceğini, dolandırıcılık önleme, doğruluk doğrulama ve merkeziyetsiz reklamcılık gibi uygulamaları inceleyecektir.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses X
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
Relationship Levels
Lowest Low Medium High Highest
1 2 3 4 5
# Program Learning Outcomes Level
P14 To be able to have strategic management skills to make suggestions on issues such as goals, objectives, mission, vision, target market, positioning, business portfolio design, market and marketing performance measurement related to the organization and to make medium and long-term plans related to these suggestions. 4
P9 To be able to have the competence to conduct market and marketing research. 3
P1 To have current, theoretical and practical knowledge about International Trade and Logistics and to be able to use them in academic and professional contexts. 4
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Dijital Pazarlama ve Blockchain'e Giriş
2 Dijital Pazarlamanın Temelleri
3 Blockchain Temelleri
4 Dijital Pazarlama Kanalları
5 Blockchain ve Dijital Reklamcılık
6 Dijital Pazarlamada Veri Yönetimi
7 Müşteri verisi ve Veri Analitiği
8 Vize Sınavı
9 Blockchain Tabanlı Sadakat Programları, Güven Oluşturma
10 Dağıtım kanalları ve satışta dönüşüm
11 Dijital Pazarlama Analitiği
12 Akıllı Sözleşmeler ve Dijital Pazarlama
13 E-Ticarette Blockchain
14 Final Sınavı
Textbook or Material
Resources Pazarlamada Dönüşüm; Gonca Telli, Samet Aydın. Kriter Yayınevi
Blokzincir Kripto Paralar Bitcoin: Satoshi Dünyayı Değiştiriyor; Vedat Güven, Erkin Şahinöz. Kronik Kitap
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Laboratory - -
Practice - -
Field Study - -
Course Specific Internship (If Any) - -
Homework - -
Presentation - -
Projects - -
Seminar - -
Quiz - -
Listening - -
Midterms 1 40 (%)
Final Exam 1 60 (%)
Total 100 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 14 3 42
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 14 3 42
Midterms 1 25 25
Quiz 0 0 0
Homework 0 0 0
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 0 0 0
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 1 30 30
Other 0 0 0
Total Work Load: 139
Total Work Load / 30 4,63
Course ECTS Credits: 5