Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Programme of International Trade and Logistics (English)
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
04950003 International Marketing Research 3 Autumn 5 3+0+0 6 6
Course Type Compulsory
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language English
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator -
Instructor(s) Res. Asst. Gökçe Bahar GÜRBÜZER
Instructor Assistant(s) -
Course Instructor(s)
Name and Surname Room E-Mail Address Internal Meeting Hours
Res. Asst. Gökçe Bahar GÜRBÜZER C-103 [email protected] 7610 Thursday
Course Content
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları dersi, öğrencilere küresel pazarlarda etkili pazarlama araştırmaları yapma becerilerini kazandırır. Ders, uluslararası pazarlama çevrelerinin temellerini, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri ve örnekleme tekniklerini kapsar. Öğrenciler, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler kullanarak veri analizini öğrenir, pazar segmentasyonu ve giriş stratejileri geliştirir, marka ve rekabet analizi yapar. Ders, gerçek dünya vaka çalışmaları ve araştırma bulgularının sunumları ile pratik uygulamaya imkan vermektedir.
Objectives of the Course
Uluslararası Pazarlama Araştırması dersinin temel amacı, öğrencilere uluslararası bir bağlamda etkili pazarlama araştırması yürütmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu kapsamda, küresel pazarların sunduğu benzersiz zorlukları ve fırsatları anlamak ve bilgili pazarlama kararları almak için veri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak için uygun araştırma metodolojilerini uygulamayı öğrenirler.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses X
Support Courses
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
Relationship Levels
Lowest Low Medium High Highest
1 2 3 4 5
# Program Learning Outcomes Level
P14 To be able to have strategic management skills to make suggestions on issues such as goals, objectives, mission, vision, target market, positioning, business portfolio design, market and marketing performance measurement related to the organization and to make medium and long-term plans related to these suggestions. 4
P9 To be able to have the competence to conduct market and marketing research. 5
P8 To be able to access different information sources and make quantitative and qualitative analyzes by using software related to the field of international trade and logistics. 5
P2 To be able to conduct scientific research in the field of International Trade and Logistics, including problem identification, data collection, analysis and reporting processes, and to be able to transfer the findings in written and oral form. 4
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Giriş ve Temel Kavramlar
2 Uluslararası Pazarlama Çevresi
3 Araştırma Süreci ve Planlaması
4 Veri Toplama Teknikleri
5 Örnekleme Yöntemleri
6 Anket Tasarımı ve Uygulaması
7 Veri Analizi - Tanımlayıcı İstatistikler
8 Vize Sınavı
9 Veri Analizi - Çıkarımsal İstatistikler
10 Pazar Segmentasyonu
11 Pazar Giriş Stratejileri
12 Marka ve Ürün Araştırması
13 Rekabet Analizi
14 Final Sınavı
Textbook or Material
Resources International Marketing Research: A Transformative Approach 2024th edition by V. Kumar (Author) , ‎ Palgrave Macmillan; ISBN-10 ‏:‎ 3031546490
International Marketing Research 3rd Edition by C. Samuel Craig (Author), Susan P. Douglas (Author) Wiley; ISBN-13: 978-0470010952
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Laboratory - -
Practice - -
Field Study - -
Course Specific Internship (If Any) - -
Homework 1 10 (%)
Presentation 1 10 (%)
Projects - -
Seminar - -
Quiz - -
Listening - -
Midterms 1 30 (%)
Final Exam 1 50 (%)
Total 100 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 14 3 42
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 14 2 28
Midterms 1 25 25
Quiz 0 0 0
Homework 1 20 20
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 1 25 25
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 1 30 30
Other 0 0 0
Total Work Load: 170
Total Work Load / 30 5,67
Course ECTS Credits: 6