Family Counseling Thesis Master
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Graduate Education Institute
Programme of Family Counseling Thesis Master
Course Details
Graduate Education Institute
Programme of Family Counseling Thesis Master
Course Details
Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80210101 | Family Counseling Theories | 1 | Spring | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Course Type | Compulsory |
Course Cycle | Master's (Second Cycle) (TQF-HE: Level 7 / QF-EHEA: Level 2 / EQF-LLL: Level 7) |
Course Language | Turkish |
Methods and Techniques | - |
Mode of Delivery | Face to Face |
Prerequisites | - |
Coordinator | - |
Instructor(s) | - |
Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Alanında en büyük dayanakları kapsayan aile terapisi mevcut teori, süreç ve uygulamalarına kapsamlı bir bakış kazandırmak. Ailelerle çalışırken kullanılabilecek sistemik aile teorisi ve farklı yaklaşımların incelemek.
Objectives of the Course
Bu dersin amacı, mevcut teorileri, süreçleri ve aile terapisi uygulamaları keşfetmek olacaktır.Aile sistemi ailelerle çalışırken farklı sistemler teorisi ve farklı yaklaşımlar bakarak incelemek.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses | |
Specialization / Field Courses | |
Support Courses | |
Transferable Skills Courses | |
Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
Week | Topics |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders kitapları, dersin işlenişi ve değerlendirme hakkında bilgilendirme, soruların cevaplanması |
2 | Aile Terapilerinin Tarihi ve Gelişimi |
3 | Aile Gelişimi: Devamlılık ve Değişim |
4 | Sistemik Modeller |
5 | Psikodinamik Modeller |
6 | Kuşaklararası Modeller |
7 | Yaşantısal Modeller |
8 | Stratejik Modeller |
9 | Bilişsel Davranışçı Modeller |
10 | Aile İşlevselliğinde Cinsiyet ve Kültür Etkileri |
11 | Çocuk Odaklı Problemler |
12 | Yetişkin Odaklı Problemler |
13 | Vaka Çalışmalar |
14 | Çiflerle ve ailelerle görüşme ilkeleri ve ipuçları |
Textbook or Material
Resources | Goldenberg, H. ve Goldenberg, I. (2008). Family therapy: An overview (7. baskı). CA: Thomson. |
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies | Quantity | Percentage |
---|---|---|
Attendance | - | - |
Projects | - | - |
Midterms | - | - |
Final Exam | - | - |
Total | 0 (%) |
ECTS / Working Load Table
Quantity | Duration | Total Work Load | |
---|---|---|---|
Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
Midterms | 0 | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Homework | 0 | 0 | 0 |
Practice | 0 | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Project | 0 | 0 | 0 |
Workshop | 0 | 0 | 0 |
Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 | 0 |
Total Work Load: | 0 | ||
Total Work Load / 30 | 0 | ||
Course ECTS Credits: | 0 |