Psychology
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Social and Human Sciences
Programme of Psychology
Course Details
Faculty of Social and Human Sciences
Programme of Psychology
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| US11 | Entrepreneurship | 1 | Autumn | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Course Type | Elective |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | - |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Girişimcilik ve küçük işletmelerin yönetimi ile ilgili temel kavram ve konuların tanıtılması.
Objectives of the Course
Discussing the issues of entrepreneurship and small business management that create a competitive advantage in today's conditions and creating a new perspective on students.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Girişimci ve Girişimcilik Kavramları |
| 2 | Girişimcinin Özellikleri |
| 3 | Girişimci Kişiliğin Oluşumu |
| 4 | Dünyada ve Türkiye'de Girişimcilik |
| 5 | Yenilik ve Yaratıcılık |
| 6 | Yenilik ve Yaratıcılık |
| 7 | Küçük İşletme Kavramı, Özellikleri /Küçük İşletmelerin Türleri, Avantaj ve Dezavantajları |
| 8 | vize |
| 9 | İşletme Yerinin Seçimi, Kuruluş Sorunları |
| 10 | Küçük İşletmelerde Tedarik, Üretim, Pazarlama Fonksiyonları |
| 11 | Küçük İşletmelerde Tedarik, Üretim, Pazarlama Fonksiyonları |
| 12 | Küçük İşletmelerde Başarı ve Başarısızlık Nedenleri |
| 13 | Küçük İşletmelere Yardımcı Kuruluşlar |
| 14 | Küçük İşletmelere Yardımcı Kuruluşlar |
Textbook or Material
| Resources | Rıdvan Yurtseven, Girişimcilik, Detay Yayıncılık, 2007. |
Evaluation Method and Passing Criteria
| In-Term Studies | Quantity | Percentage |
|---|---|---|
| Attendance | - | - |
| Laboratory | - | - |
| Practice | - | - |
| Field Study | - | - |
| Homework | - | - |
| Presentation | - | - |
| Projects | - | - |
| Listening | - | - |
| Midterms | - | - |
| Final Exam | - | - |
| Total | 0 (%) | |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
| Midterms | 0 | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 0 | ||
| Total Work Load / 30 | 0 | ||
| Course ECTS Credits: | 0 | ||
