(Below, PLOs are shown as key and sub- learning outcomes.)
(In order to see the Sub-Programme Learning Outcomes (SPLOs) affiliated to Key Programme Learning Outcomes (KPLOs), please press + sign.)
P1) Having specific theoretical and practical knowledge about the field.
| P.1.1) Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. |
| P.1.2) Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. |
| P.1.3) Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir. |
| P.1.4) Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. |
| P.1.5) Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. |
| P.1.6) Psikoloji teorilerinin ve uygulama becerilerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve psikoloji uygulamalarının etik ve toplumsal sonuçlarını değerlendirir. |
|
P2) Having basic knowledge that can explain the cognitive, emotional and social relations of individuals and can explain it in many ways.
| P.2.1) Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. |
| P.2.2) Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. |
| P.2.3) Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. |
| P.2.4) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. |
| P.2.5) Bilgi ve uygulamaların etkinliğini, önemini ve topluma katkısını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlayabilir. |
|
P3) Having the ability to express her/himself orally and in writing.
| P.3.1) Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. |
| P.3.2) Bilgiyi sorgulama ve analiz etme becerilerini kullanarak bilimsel ve güncel gelişmeleri sorgular. |
| P.3.3) Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. |
| P.3.4) Bilimsel ve güncel bilgileri eleştirir, kaynakları değerlendirir ve bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini sorgular. |
| P.3.5) Bilgiyi yaratıcı bir şekilde sorgular ve farklı bakış açılarından sentezler. |
| P.3.6) Bilgiyi dinamik bir şekilde sorgulayarak sürekli olarak güncel bilgilere erişim sağlar ve yorumlar yapar. |
|
P4) Having the ability to observe, evaluate and explain the accuracy, validity and reliability of information, accessing scientific and contemporary information specific to the field.
| P.4.1) Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar. |
| P.4.2) İstatistiksel analizler için ilgili yazılımları (SPSS, AMOS, LİSREL, vb.) kullanma yeteneğine sahiptir. |
| P.4.3) Araştırma verilerini istatistiksel olarak analiz edebilir ve sonuçları yorumlayabilir. |
| P.4.4) İstatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
| P.4.5) Farklı araştırma tekniklerini ve istatistiksel yöntemleri entegre ederek karmaşık sorunlara yaklaşabilir ve yeni araştırma tasarımları geliştirebilir |
| P.4.6) Kullanılan araştırma tekniklerinin ve istatistiksel analizlerin etkinliğini değerlendirir ve sonuçları alanın gereksinimlerine göre eleştirir. |
|
P5) Obtaining the ability to evaluate, analyze and synthesize knowledge and skills which acquired in the field from a critical standpoint.
| P.5.1) Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. |
| P.5.2) Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. |
| P.5.3) Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
| P.5.4) Farklı literatür kaynaklarını birleştirerek yeni görüşler oluşturur ve psikoloji bilimine katkıda bulunur. |
| P.5.5) Psikoloji bilimi içerisindeki literatürü eleştirel düşünme becerisiyle takip eder ve bu kaynakları alanın gereksinimlerine göre değerlendirir. |
|
P6) Having the ability to follow current national and international literature in the field.
| P.6.2) Etik ilkeleri uygular ve bu ilkeleri yerine getirme konusundaki yükümlülüğünün farkındadır. |
| P.6.3) Yararlı olmak, zarar vermemek ve insan haklarına saygı gösterme ilkelerini uygulamada bilinçlidir. |
| P.6.4) Etik ilkelerin ve bağlılık gerekliliklerinin derinlemesine analizini yapar ve bu ilkeleri sorumlulukla uygular. |
| P.6.5) Etik ilkeleri yorumlayarak, uygulama alanlarında yeni yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir. |
| P.6.6) Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen etik ilkeleri ve bağlılık gerekliliklerini anlar ve bu ilkelerin önemini kavrar. |
| P.6.6) Dürüstlük ve ayrımcılık yapmama ilkelerini birleştirerek etik bir yaklaşım oluşturur. |
| P.6.7) İnsan haklarına saygı ve sorumluluk ilkelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
P7) Having the ability to interact with subfields of psychology and the different disciplines.
| P.7.1) Mesleki konulara ait saha uygulamalarını anlar ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini kavrar. |
| P.7.2) Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer gibi etkinliklere katılır ve bu etkinlikleri kişisel ve mesleki gelişimini desteklemek için kullanır. |
| P.7.3) Katıldığı eğitim etkinliklerini analiz eder, içeriklerini değerlendirir ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini eleştirir. |
| P.7.4) Farklı eğitim etkinliklerini sentezleyerek yeni öğrenme yaklaşımları ve stratejileri geliştirir. |
| P.7.5) Katıldığı atölye, konferans, sempozyum, ve seminerlerden edindiği bilgileri birleştirerek kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunur. |
| P.7.6) Katıldığı eğitim etkinliklerinin kişisel ve mesleki gelişimine katkısını değerlendirir ve bu etkinliklerin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
P8) Determining the problems related to the field, doing scientific studies using scientific knowledge and methods.
| P.8.1) Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım çalışmalarının önemini anlar ve bu tür işbirliği fırsatlarının değerini kavrar. |
| P.8.2) Bireysel ve takım çalışmalarına katılır ve bu faaliyetleri başarılı bir şekilde yürütebilir. |
| P.8.3) Grup içi ve gruplar arası işbirliği fırsatlarını kullanır. |
| P.8.4) Bireysel ve takım çalışmalarının sonuçlarını analiz eder, güçlü ve zayıf yönleri belirler ve bu analizlerle kendini geliştirir. |
| P.8.5) Liderlik etme becerilerini geliştirerek takım çalışmalarında liderlik yapabilir ve yeni yaklaşımlar geliştirebilir. |
| P.8.6) Farklı gruplar arasında etkili bir şekilde koordinasyon sağlar. |
| P.8.7) Grup içi ve gruplar arası çalışmaların etkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
P9) Taking responsible for scientific activities that contribute to the development of the field and for activities that benefit the society.
| P.9.1) Güncel medyada yer alan psikoloji ile ilgili bilgilere erişir ve bu bilgileri anlar. |
| P.9.2) Psikoloji ile ilgili bilgileri eleştirel düşünme becerisiyle analiz eder ve sentezler. |
| P.9.3) Medyada yer alan psikoloji bilgilerini analiz eder, kaynakları değerlendirir ve bilgilerin güvenilirliğini sorgular. |
| P.9.4) Kültürler arası yazıları birleştirerek yeni bakış açıları oluşturur |
| P.9.5) Eleştirel düşünme becerileriyle psikoloji bilgilerini ve kültürler arası yazıları değerlendirir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlar. |
| P.9.6) Yaratıcı okuryazarlık becerileriyle yaptığı sentezleri eleştirir ve sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
P10) Using appropriate information technologies, analysis methods and data collection techniques in psychology study areas (education, practice, research and management).
| P.10.1) Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. |
| P.10.2) Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder |
| P.10.3) Kültüre özgü pratik çözümleri üretir ve bu çözümleri topluma hizmet kapsamında uygular. |
| P.10.4) Kültüre özgü faktörleri analiz eder ve pratik çözümleri bu faktörlere göre şekillendirir. |
| P.10.5) Bilimsel analizlerden elde edilen bilgileri kullanarak yeni pratik çözümler üretir. |
| P.10.6) Bilimsel yöntemlerle ele alınan problemlerin çözümlerini eleştirir ve gerektiğinde düzeltmeler yapar. |
|
P11) Developing knowledge and skills participating in training and practices for her/his profession and adopting a critical way of thinking.
| P.11.1) Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. |
| P.11.2) Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. |
| P.11.3) Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve bu analizlerle daha derin bir anlayış geliştirir. |
| P.11.4) Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir. |
| P.11.5) Temel alt alanlar ve multidisipliner alanlar arasındaki etkileşimi değerlendirir ve sonuçları anlar. |
| P.11.6) Entegre edilen bilgi ve yöntemleri eleştirir ve geliştirme fırsatlarını belirler. |
|
P12) Behaving according to the ethical rules and principles of the psychology profession.
| P.12.1) Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. |
| P.12.2) Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. |
| P.12.3) Duygusal tepkileri ve sosyal ilişkileri gözlemleme yeteneği geliştirir. |
| P.12.4) Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal davranışlarını analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve daha derin bir anlayış geliştirir. |
| P.12.5) İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. |
| P.12.6) Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. |
| P.12.7) Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar. |
|
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
| P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
| P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
| P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
| P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
| P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. |
|
(Below, Programme Learning Outcomes are shown as classified according to the same classification used for the Turkish Qualifications Framework (TQF-HE); that is knowledge, skills and competencies.)
(In order to see the Sub-Programme Learning Outcomes (SPLOs) affiliated to Key Programme Learning Outcomes (KPLOs), please press + sign.)
| Skills (Describe as Cognitive and/or Practical Skills.) |
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
| P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
| P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
| P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
| P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
| P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. |
|
|