Your transaction is in progress.
Please Wait...
Program Qualifications
Programme Educational Objectives (PEOs) are the those describing what the graduates are expected to attain or achieve in their academic and/or professional life after a few years of graduation. In this context, Programme Educational Objectives defined for this programme are as follows:

(Please click on the buttons below to reach the PLOs as “Conjoined” or as “Classified” under the “Knowledge”, “Skills” and “Competencies”.)
(Below, PLOs are shown as key and sub- learning outcomes.)
(In order to see the Sub-Programme Learning Outcomes (SPLOs) affiliated to Key Programme Learning Outcomes (KPLOs), please press + sign.)
P1) Having specific theoretical and practical knowledge about the field.
P.1.1) Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar.
P.1.2) Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar.
P.1.3) Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir.
P.1.4) Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder.
P.1.5) Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar.
P.1.6) Psikoloji teorilerinin ve uygulama becerilerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve psikoloji uygulamalarının etik ve toplumsal sonuçlarını değerlendirir.
P2) Having basic knowledge that can explain the cognitive, emotional and social relations of individuals and can explain it in many ways.
P.2.1) Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir.
P.2.2) Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir.
P.2.3) Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir.
P.2.4) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir.
P.2.5) Bilgi ve uygulamaların etkinliğini, önemini ve topluma katkısını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlayabilir.
P3) Having the ability to express her/himself orally and in writing.
P.3.1) Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar.
P.3.2) Bilgiyi sorgulama ve analiz etme becerilerini kullanarak bilimsel ve güncel gelişmeleri sorgular.
P.3.3) Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir.
P.3.4) Bilimsel ve güncel bilgileri eleştirir, kaynakları değerlendirir ve bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini sorgular.
P.3.5) Bilgiyi yaratıcı bir şekilde sorgular ve farklı bakış açılarından sentezler.
P.3.6) Bilgiyi dinamik bir şekilde sorgulayarak sürekli olarak güncel bilgilere erişim sağlar ve yorumlar yapar.
P4) Having the ability to observe, evaluate and explain the accuracy, validity and reliability of information, accessing scientific and contemporary information specific to the field.
P.4.1) Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar.
P.4.2) İstatistiksel analizler için ilgili yazılımları (SPSS, AMOS, LİSREL, vb.) kullanma yeteneğine sahiptir.
P.4.3) Araştırma verilerini istatistiksel olarak analiz edebilir ve sonuçları yorumlayabilir.
P.4.4) İstatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.
P.4.5) Farklı araştırma tekniklerini ve istatistiksel yöntemleri entegre ederek karmaşık sorunlara yaklaşabilir ve yeni araştırma tasarımları geliştirebilir
P.4.6) Kullanılan araştırma tekniklerinin ve istatistiksel analizlerin etkinliğini değerlendirir ve sonuçları alanın gereksinimlerine göre eleştirir.
P5) Obtaining the ability to evaluate, analyze and synthesize knowledge and skills which acquired in the field from a critical standpoint.
P.5.1) Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar.
P.5.2) Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir.
P.5.3) Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P.5.4) Farklı literatür kaynaklarını birleştirerek yeni görüşler oluşturur ve psikoloji bilimine katkıda bulunur.
P.5.5) Psikoloji bilimi içerisindeki literatürü eleştirel düşünme becerisiyle takip eder ve bu kaynakları alanın gereksinimlerine göre değerlendirir.
P6) Having the ability to follow current national and international literature in the field.
P.6.2) Etik ilkeleri uygular ve bu ilkeleri yerine getirme konusundaki yükümlülüğünün farkındadır.
P.6.3) Yararlı olmak, zarar vermemek ve insan haklarına saygı gösterme ilkelerini uygulamada bilinçlidir.
P.6.4) Etik ilkelerin ve bağlılık gerekliliklerinin derinlemesine analizini yapar ve bu ilkeleri sorumlulukla uygular.
P.6.5) Etik ilkeleri yorumlayarak, uygulama alanlarında yeni yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
P.6.6) Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen etik ilkeleri ve bağlılık gerekliliklerini anlar ve bu ilkelerin önemini kavrar.
P.6.6) Dürüstlük ve ayrımcılık yapmama ilkelerini birleştirerek etik bir yaklaşım oluşturur.
P.6.7) İnsan haklarına saygı ve sorumluluk ilkelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P7) Having the ability to interact with subfields of psychology and the different disciplines.
P.7.1) Mesleki konulara ait saha uygulamalarını anlar ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini kavrar.
P.7.2) Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer gibi etkinliklere katılır ve bu etkinlikleri kişisel ve mesleki gelişimini desteklemek için kullanır.
P.7.3) Katıldığı eğitim etkinliklerini analiz eder, içeriklerini değerlendirir ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini eleştirir.
P.7.4) Farklı eğitim etkinliklerini sentezleyerek yeni öğrenme yaklaşımları ve stratejileri geliştirir.
P.7.5) Katıldığı atölye, konferans, sempozyum, ve seminerlerden edindiği bilgileri birleştirerek kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunur.
P.7.6) Katıldığı eğitim etkinliklerinin kişisel ve mesleki gelişimine katkısını değerlendirir ve bu etkinliklerin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P8) Determining the problems related to the field, doing scientific studies using scientific knowledge and methods.
P.8.1) Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım çalışmalarının önemini anlar ve bu tür işbirliği fırsatlarının değerini kavrar.
P.8.2) Bireysel ve takım çalışmalarına katılır ve bu faaliyetleri başarılı bir şekilde yürütebilir.
P.8.3) Grup içi ve gruplar arası işbirliği fırsatlarını kullanır.
P.8.4) Bireysel ve takım çalışmalarının sonuçlarını analiz eder, güçlü ve zayıf yönleri belirler ve bu analizlerle kendini geliştirir.
P.8.5) Liderlik etme becerilerini geliştirerek takım çalışmalarında liderlik yapabilir ve yeni yaklaşımlar geliştirebilir.
P.8.6) Farklı gruplar arasında etkili bir şekilde koordinasyon sağlar.
P.8.7) Grup içi ve gruplar arası çalışmaların etkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P9) Taking responsible for scientific activities that contribute to the development of the field and for activities that benefit the society.
P.9.1) Güncel medyada yer alan psikoloji ile ilgili bilgilere erişir ve bu bilgileri anlar.
P.9.2) Psikoloji ile ilgili bilgileri eleştirel düşünme becerisiyle analiz eder ve sentezler.
P.9.3) Medyada yer alan psikoloji bilgilerini analiz eder, kaynakları değerlendirir ve bilgilerin güvenilirliğini sorgular.
P.9.4) Kültürler arası yazıları birleştirerek yeni bakış açıları oluşturur
P.9.5) Eleştirel düşünme becerileriyle psikoloji bilgilerini ve kültürler arası yazıları değerlendirir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlar.
P.9.6) Yaratıcı okuryazarlık becerileriyle yaptığı sentezleri eleştirir ve sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
P10) Using appropriate information technologies, analysis methods and data collection techniques in psychology study areas (education, practice, research and management).
P.10.1) Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar.
P.10.2) Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder
P.10.3) Kültüre özgü pratik çözümleri üretir ve bu çözümleri topluma hizmet kapsamında uygular.
P.10.4) Kültüre özgü faktörleri analiz eder ve pratik çözümleri bu faktörlere göre şekillendirir.
P.10.5) Bilimsel analizlerden elde edilen bilgileri kullanarak yeni pratik çözümler üretir.
P.10.6) Bilimsel yöntemlerle ele alınan problemlerin çözümlerini eleştirir ve gerektiğinde düzeltmeler yapar.
P11) Developing knowledge and skills participating in training and practices for her/his profession and adopting a critical way of thinking.
P.11.1) Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar.
P.11.2) Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar.
P.11.3) Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve bu analizlerle daha derin bir anlayış geliştirir.
P.11.4) Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir.
P.11.5) Temel alt alanlar ve multidisipliner alanlar arasındaki etkileşimi değerlendirir ve sonuçları anlar.
P.11.6) Entegre edilen bilgi ve yöntemleri eleştirir ve geliştirme fırsatlarını belirler.
P12) Behaving according to the ethical rules and principles of the psychology profession.
P.12.1) Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir.
P.12.2) Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar.
P.12.3) Duygusal tepkileri ve sosyal ilişkileri gözlemleme yeteneği geliştirir.
P.12.4) Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal davranışlarını analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve daha derin bir anlayış geliştirir.
P.12.5) İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder.
P.12.6) Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar.
P.12.7) Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar.
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
(Below, Programme Learning Outcomes are shown as classified according to the same classification used for the Turkish Qualifications Framework (TQF-HE); that is knowledge, skills and competencies.)
(In order to see the Sub-Programme Learning Outcomes (SPLOs) affiliated to Key Programme Learning Outcomes (KPLOs), please press + sign.)
Skills (Describe as Cognitive and/or Practical Skills.)
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.