Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Social and Human Sciences
Programme of Psychology
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
PSS342 Educational Psychology 3 Spring 6 3+0+0 3 4
Course Type Elective
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language Turkish
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator -
Instructor(s) Asst. Prof. Zeynep GÜLTEKİN AHÇI
Instructor Assistant(s) -
Course Content
Gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişim ilkeleri ve alanları, Bedensel ve Psikomotor gelişim, Psikoseksüel gelişim, Psikososyal gelişim, Dil Gelişimi, Bilişsel gelişim, Moral gelişim, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Klasik koşullanma, Bitişiklik ve Bağlaşım Kuramı, Edimsel Koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme ve Nörofizyolojik kuram, Güdülenme, Gestalt Kuramı Basic concepts related to development, development principles and fields, Physical and Psychomotor development, Psychosocial development, Psychosocial development, Language development, Cognitive development, Moral development, Basic concepts related to learning, Classical conditioning, Adjunct and Constraint theory, Operational conditioning, Social learning theory , Cognitive learning and Neurophysiological theory, Motivation, Gestalt theory
Objectives of the Course
Gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişim ilkeleri ve alanları, Bedensel ve Psikomotor gelişim, Psikoseksüel gelişim, Psikososyal gelişim, Dil Gelişimi, Bilişsel gelişim, Moral gelişim, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Klasik koşullanma, Bitişiklik ve Bağlaşım Kuramı, Edimsel Koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme ve Nörofizyolojik kuram, Güdülenme, Gestalt Kuramı Basic concepts related to development, development principles and fields, Physical and Psychomotor development, Psychosocial development, Psychosocial development, Language development, Cognitive development, Moral development, Basic concepts related to learning, Classical conditioning, Adjunct and Constraint theory, Operational conditioning, Social learning theory , Cognitive learning and Neurophysiological theory, Motivation, Gestalt theory
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Temel kavramlar, gelişim psikolojisi alanları,
2 Gelişim ilkeleri
3 Gelişimi etkileyen faktörler
4 Gelişim kuramları
5 Gelişim alan-dönemleri
6 Gelişim alan-dönemleri
7 Gelişim alan-dönemleri
8 Vize sınavı
9 Öğrenme kuramları
10 Öğrenme kuramları
11 Öğrenme kuramları
12 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
13 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
14 Genel Değerlendirme
Textbook or Material
Resources Davies, G. ve Beech, A. (2012). Educational psychology: Crime, justice, law and interventions (2. baskı). UK: Blackwell.
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Laboratory - -
Practice - -
Field Study - -
Homework - -
Presentation - -
Projects - -
Listening - -
Midterms - -
Final Exam - -
Total 0 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 0 0 0
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 0 0 0
Midterms 0 0 0
Quiz 0 0 0
Homework 0 0 0
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 0 0 0
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 0 0 0
Other 0 0 0
Total Work Load: 0
Total Work Load / 30 0
Course ECTS Credits: 0