Psychology
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Social and Human Sciences
Programme of Psychology
Course Details
Faculty of Social and Human Sciences
Programme of Psychology
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PSK311 | Psychopathology | 3 | Autumn | 5 | 3+0+0 | 3 | 6 |
| Course Type | Compulsory |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | Yusuf GÜREL |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Instructor(s)
| Name and Surname | Room | E-Mail Address | Internal | Meeting Hours |
|---|---|---|---|---|
| Yusuf GÜREL | C-123 | [email protected] | 7320 |
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | X |
| Specialization / Field Courses | X |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|
| P1 | Having specific theoretical and practical knowledge about the field. | 3 |
| P2 | Having basic knowledge that can explain the cognitive, emotional and social relations of individuals and can explain it in many ways. | 3 |
| P10 | Using appropriate information technologies, analysis methods and data collection techniques in psychology study areas (education, practice, research and management). | 3 |
| P12 | Behaving according to the ethical rules and principles of the psychology profession. | 3 |
Course Learning Outcomes
| Upon the successful completion of this course, students will be able to: | |||
|---|---|---|---|
| No | Learning Outcomes | Outcome Relationship | Measurement Method ** |
| O1 | P.1.1 | 1 | |
| O2 | P.1.2 | 1 | |
| O3 | P.1.4 | 1 | |
| O4 | P.2.2 | 1 | |
| O5 | P.2.3 | 1 | |
| O6 | P.10.1 | 1 | |
| O7 | P.10.2 | 1 | |
| O8 | P.12.1 | 1 | |
| O9 | P.12.2 | 1 | |
| O10 | P.12.5 | 1 | |
| O11 | P.12.6 | 1 | |
| ** Written Exam: 1, Oral Exam: 2, Homework: 3, Lab./Exam: 4, Seminar/Presentation: 5, Term Paper: 6, Application: 7 | |||
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Basic concepts of psychopathology |
| 2 | Diagnostic Evaluation |
| 3 | Somatoform Disorders |
| 4 | Factitious disorders and malingering |
| 5 | Dissociative Disorders |
| 6 | Schizophrenia and Psychotic Disorders |
| 7 | Schizophrenia and Psychotic Disorders |
| 8 | Midterm |
| 9 | Mood Disorders |
| 10 | Mood Disorders |
| 11 | Anxiety Disorders |
| 12 | Anxiety Disorders |
| 13 | post traumatic stress disorder |
| 14 | post traumatic stress disorder-2 |
Textbook or Material
| Resources | . |
Evaluation Method and Passing Criteria
| In-Term Studies | Quantity | Percentage |
|---|---|---|
| Attendance | - | - |
| Laboratory | - | - |
| Practice | - | - |
| Field Study | - | - |
| Homework | - | - |
| Presentation | - | - |
| Projects | - | - |
| Listening | - | - |
| Midterms | 1 | 40 (%) |
| Final Exam | 1 | 60 (%) |
| Total | 100 (%) | |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 14 | 3 | 42 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 20 | 4 | 80 |
| Midterms | 1 | 22 | 22 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 1 | 24 | 24 |
| Other | 2 | 14 | 28 |
| Total Work Load: | 196 | ||
| Total Work Load / 30 | 6,53 | ||
| Course ECTS Credits: | 7 | ||
Course - Learning Outcomes Matrix
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Learning Outcomes | P1 | P2 | P10 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| O1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | - | - | - | - |
| O2 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | - | - | - | - |
| O3 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | - | - | - | - |
| O4 | Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. | - | - | - | - |
| O5 | Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. | - | - | - | - |
| O6 | Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. | - | - | - | - |
| O7 | Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder | - | - | - | - |
| O8 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. | - | - | - | - |
| O9 | Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. | - | - | - | - |
| O10 | İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. | - | - | - | - |
| O11 | Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. | - | - | - | - |
