Psychology
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Social and Human Sciences
Programme of Psychology
Course Details
Faculty of Social and Human Sciences
Programme of Psychology
Course Details
Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AHİ102 | Professional Ethics and Ahi Order | 1 | Spring | 2 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Course Type | Compulsory |
Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
Course Language | Turkish |
Methods and Techniques | - |
Mode of Delivery | Face to Face |
Prerequisites | - |
Coordinator | - |
Instructor(s) | - |
Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Concept of ""Ahilik"", meaning, concept and meaning of the concept, meaning, organization, rituals and concepts about ""Ahilik""
Objectives of the Course
At the end of this course, the student will be able to learn the concept of ahis, its historical process, the basic rules related to business and trade ethics of the people who are professional organizations, the roles they have undertaken in society from history to date, and the gains of business and professional ethics in commercial life.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses | |
Specialization / Field Courses | |
Support Courses | |
Transferable Skills Courses | |
Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
Week | Topics |
---|---|
1 | Derse Giriş: Dersin İçeriği ve Konular Üzerine Genel Değerlendirmeler. Ahilik Kavramı, anlamı, Fütüvvet kavramı, anlamı, teşkilatlanması, Şed kuşanma, Ahilikle ilgili kavram ve ritüeller. |
2 | Derse Giriş: Dersin İçeriği ve Konular Üzerine Genel Değerlendirmeler. Ahilik Kavramı, anlamı, Fütüvvet kavramı, anlamı, teşkilatlanması, Şed kuşanma, Ahilikle ilgili kavram ve ritüeller. (devamı) |
3 | Fütüvvetin Anadoluya girişi, Anadolu Ahiliğinin oluşumu, Ahi Evren. |
4 | Meslek teşkilatı olarak ahilik, Selçuklu ve Osmanlı döneminde ahi teşkilatları, fonksiyonları, |
5 | Meslek ahlakı ve Ticaret ahlakını düzenleyen Ahi Fütüvvetnameleri, Teşkilat yapısı, erkan ve usulleri Bireyi, fetâlıktan şeyhliğe ve yamaklıktan ustalığa giden yolda olgunlaştırmaya çalışan Ahi kurumunun meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri - İyi huylu ve güzel ahlâklı olmak, - İşinde ve hayatında, kin, çekememezlik ve dedikodudan kaçınmak, - Ahdinde, sözünde ve sevgisinde vefalı olmak, - Gözü, gönlü ve kalbi tok olmak, - Şefkatli, merhametli, adaletli, faziletli, iffetli ve dürüst olmak, - Cömertlik, ikram ve kerem sahibi olmak, |
6 | Meslek ahlakı ve Ticaret ahlakını düzenleyen Ahi Fütüvvetnameleri, Teşkilat yapısı, erkan ve usulleri Bireyi, fetâlıktan şeyhliğe ve yamaklıktan ustalığa giden yolda olgunlaştırmaya çalışan Ahi kurumunun meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri - İyi huylu ve güzel ahlâklı olmak, - İşinde ve hayatında, kin, çekememezlik ve dedikodudan kaçınmak, - Ahdinde, sözünde ve sevgisinde vefalı olmak, - Gözü, gönlü ve kalbi tok olmak, - Şefkatli, merhametli, adaletli, faziletli, iffetli ve dürüst olmak, - Cömertlik, ikram ve kerem sahibi olmak (devamı) |
7 | Meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri - Küçüklere sevgi, büyüklere karşı edepli ve saygılı olmak, - Alçakgönüllü olmak, büyüklük ve gururdan kaçınmak, - Ayıp ve kusurlarını örtmek, gizlemek ve affetmek, - Hataları yüze vurmamak, - Dost ve arkadaşlara tatlı sözlü, samimi, güler yüzle ve güvenilir olmak |
8 | Meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri - Küçüklere sevgi, büyüklere karşı edepli ve saygılı olmak, - Alçakgönüllü olmak, büyüklük ve gururdan kaçınmak, - Ayıp ve kusurlarını örtmek, gizlemek ve affetmek, - Hataları yüze vurmamak, - Dost ve arkadaşlara tatlı sözlü, samimi, güler yüzle ve güvenilir olmak(devamı) |
9 | Ahi kurumunun meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri - Yaradan'dan dolayı yaratıkları hoş görmek, - Hata ve kusurları daima kendi nefsinde aramak, - İyilerle dost olup, kötülerden uzak durmak, - Fakirlerle dostluktan, oturup kalkmaktan şeref duymak, - Zenginlere, zenginliğinden dolayı itibardan kaçınmak |
10 | Ahi kurumunun meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri - Yaradan'dan dolayı yaratıkları hoş görmek, - Hata ve kusurları daima kendi nefsinde aramak, - İyilerle dost olup, kötülerden uzak durmak, - Fakirlerle dostluktan, oturup kalkmaktan şeref duymak, - Zenginlere, zenginliğinden dolayı itibardan kaçınmak(devamı) |
11 | Ahi kurumunun meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri - Yaradan'dan dolayı yaratıkları hoş görmek, - Hata ve kusurları daima kendi nefsinde aramak, - İyilerle dost olup, kötülerden uzak durmak, - Fakirlerle dostluktan, oturup kalkmaktan şeref duymak, - Zenginlere, zenginliğinden dolayı itibardan kaçınmak(devamı) |
12 | Ahi kurumunun meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri |
13 | Bir sivil toplum kuruluşu olan ahi teşkilatlarının sosyal, siyasi, İktisadi ve askeri sorumlulukları ve görevleri, devlete ve halka karşı vazifeleri, Kamu ve Belediye hizmetlerindeki rolleri |
14 | Genel Değerlendirme |
Textbook or Material
Resources | BAYRAM, Mikail. (1987). Bacıyan-ı Rum: Selçuklular Zamanında Genç Kızlar Teşkilatı, Konya: Selçuklu Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi. -- -- -- -- -- ---, (1991) Ahi Evren ve Ahi Teşkilatının Kuruluşu. Konya: Damla Matbaası. ÇAĞATAY, Neşet, (1989). Bir Türk Kurumu Olan Ahilik, Ankara: TTK Yayınları. KAYAOĞLU, İsmet, (1981). "Halife en-Nâsır'ın Fütüvvete Girişi ve Bir Fütüvvet Buyrultusu", Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Ankara: c.XXV, s.221–227. AKKUŞ, Mustafa, İstila Döneminde Anadolu Şehirlerinin Korunmasında Ahiler: Konya ve Ahi Ahmed Şah, İpekyolu Konya Kitabı XIV, Konya Ticaret Odası Yayınları, Konya 2013. S.31-45. -- -- -- -- -- ---, (2012). "Ahi Evren'in Moğol Tahakkümüne Bakışı ve Ahilerin Moğol Karşıtlığının Sebepleri"II. Uluslararası Ahilik Sempozyumu Bildiriler I, Kırşehir, s.325-347. AKSARAYİ, Kerimüddin Mahmut. (2000). Musameratü'l Ahbar. çev: Mürsel Öztürk. |
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies | Quantity | Percentage |
---|---|---|
Attendance | - | - |
Laboratory | - | - |
Practice | - | - |
Field Study | - | - |
Homework | - | - |
Presentation | - | - |
Projects | - | - |
Listening | - | - |
Midterms | - | - |
Final Exam | - | - |
Total | 0 (%) |
ECTS / Working Load Table
Quantity | Duration | Total Work Load | |
---|---|---|---|
Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
Midterms | 0 | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Homework | 0 | 0 | 0 |
Practice | 0 | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Project | 0 | 0 | 0 |
Workshop | 0 | 0 | 0 |
Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 | 0 |
Total Work Load: | 0 | ||
Total Work Load / 30 | 0 | ||
Course ECTS Credits: | 0 |