Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Health Sciences
Programme of Physical Therapy and Rehabilitation
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
99901988 Spanish II 1 Autumn 1 2+0+0 3 3
Course Type Elective
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language Turkish
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator -
Instructor(s) Lect. Nilhan TAŞ
Instructor Assistant(s) -
Course Content
Introduction of culture, introduction of the alphabet, numbers, greeting, farewell, personal information, countries, nationality, re-asking for incomprehensible information and apologizing.
Objectives of the Course
The main purpose of this class is to develop short-term communication skills through simple expressions, simple sentences and common expressions, learning greetings and farewells, asking/giving name and nationality, asking/giving age and country of origin, spelling and similar skills.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Greetings, asking the name-age-country, answers to these questions and learing goodbyes. How to reask questions. Numbers up to 20.
2 Merhaba, sabah selamlaması, akşam vedalaşması, isim sorma. Bu maksatla en kabul gören dil malzemesi öğrenciye önce işitsel sonra yazısal verilir. Eşleşme yapılarak öğrencilerin bu aktiviteleri yapması istenir. Eşleşme 3 defa değiştirilerek tekrarlanır.
3 Geçen haftaki faaliyet yeni diyalog metni ile tekrarlanır. Bilinmedik kelimeler tespit edilir, öğrenilir. Diyalog dinletildikten sonra konuşmaya dökülür. Deftere yazılarak yazma becerisi artırılır. Farklı alfabede yazma faaliyeti yapılır. Öğrenciler birbirinin yazısını okumaya çalışır.
4 Merhaba, günaydın, isminiz nedir, soy isminiz nedir, nerelisiniz, teşekkür ederim, tanıştığımıza memnun oldum, iyi akşamlar gibi ifadelerin olduğu bir metin üzerinden eğitim yapılır. Adınızı nasıl hecelersiniz sorusu ile alfabenin öğrenilmesi amaçlanır. Dinleme, okuma, rol yapma, yazma işlemlerinden sonra, öğrencilerden başka ne gibi sorular sorulabileceği huşunda öneriler alınarak devam edilir.
5 Rakamlar ve yaş sorma ve söyleme. Artan ve azalan tarzda rakam telaffuzu eğitimi peşinden kaç yaşındasınız, anne-baba kaç yaşında, kardeş kaç yaşında gibi ifadelerin olduğu bir metin işlenir. Teşekkür etmenin önemi ve iki yolu öğretilir.
6 Yazı Üretimi: öğrencilerden tek diyalog içinde "merhaba, günaydın, adın soyadın, kaç yaşındasın soruları, teşekkür etme ve güle güle"demeleri istenir. Öğrencilerden, öğrendikleri ile ilgili bir diyalog yazmaları istenir. Yazma esnasında öğretmen önerilerde bulunur. Metin öğrenciler arasında el değiştirir ve yorum istenir. Eşleşme yolu ile hazırladıkları metin konuşulur. Öğrencilerden değerlendirme istenir.
7 Yazı Üretimi 2: Önceki hafta faaliyetinin aynı yeni bir ikili konuşma ile başlatılır ve sürdürülür.
8 ARA SINAV Önceki haftada yapılan alıştırma aynı sınavda sorulur. Eşleşmelere öğretmen karar verir. Böylece diyaloğun anlamlı olması temin edilir. (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.)
9 Milliyet ve Ülke bilgilerini sorup öğrenme: Milliyetin nedir? Hangi ülkedensin? Nerde oturuyorsun? Ülke ve milliyet isimleri öğretilir. Öğrenciler kendilerine yeni isimler alarak diyaloğun uzunluğu artırılır.
10 Önceki hafta öğrenilenlerle sınava kadar olan bilgiler birleştirilerek örnek diyalog verilir. Selam, Adınız, soyadınız, Nasılsınız, Kaç Yaşındasın, Milliyetin Ne, memleketin Ne, Teşekkür etme, Güle Güle kısımlarından olan konuşma her öğrenciye yaptırılır.
11 Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen? Elbette. Bu ifadeler üçüncü kişi hakkında hazırlanan bir diyalog içinde kullanılır. Onun adını tekrar edebilir misiniz? Yeniden o kişinin adını heceleyebilir misiniz? İfadeleri yeni diyalog içinde verilir.
12 İsim, yaş, milliyet gibi sorulardan sonra "Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen?"ifadesi öğretilir. "Tamam, elbette tekrar edebilirim.
13 Diyaloglarda cevap şeklinde öğrenilen bilgiler monolog şekle dönüştürülür. Merhaba, benim adım ve benim yaşım, Türküm ve Türkiye'denim, Konya'da oturuyorum, teşekkür ederim, hoşça kalın ifadelerinin olduğu metnin yazılması ve söylenmesi istenir.
14 Üçüncü şahsın aynı formatta tanıtımı: anne, baba, kardeş, arkadaş. Öğrenilen bilgi (kelime ve dilbilgisi) be becerinin birleştirilerek sentezi yapılır. Sınava hazırlık.
15 FİNAL SINAVI Sözlü yapılır. 6-7 dakika boyunca mülakat. Bütün öğrenilen bilgi ve becerinin iki öğrenci arasında diyalog şeklinde yapılmasıdır. Öğretmen gerek görürse öğrenci ile kendi konuşur.
Textbook or Material
Resources Aprendemos español
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Practice - -
Course Specific Internship (If Any) - -
Homework - -
Presentation - -
Seminar - -
Quiz - -
Midterms - -
Final Exam - -
Total 0 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 0 0 0
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 0 0 0
Midterms 0 0 0
Quiz 0 0 0
Homework 0 0 0
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 0 0 0
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 0 0 0
Other 0 0 0
Total Work Load: 0
Total Work Load / 30 0
Course ECTS Credits: 0