Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Health Sciences
Programme of Nutrition and Dietetics
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
99900005 Turkish Language II 1 Spring 2 2+0+0 2 2
Course Type Compulsory
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language Turkish
Methods and Techniques .
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites .
Coordinator -
Instructor(s) Lect. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ
Instructor Assistant(s) -
Course Instructor(s)
Name and Surname Room E-Mail Address Internal Meeting Hours
Lect. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ - [email protected]
...
Course Content
The place of Turkish language among world languages and historical periods of Turkish language. Voices in Turkish and classification, Turkish phonetics and phonetics. Making of Turkish appendices and app, general information about the composition. Writing a composition plan and application
Objectives of the Course
In terms of language-thought connection, written and verbal expression means to be able to gain the ability to use beautiful and integrative and integrative in teaching to raise the language of the language, to raise the young people who have the consciousness of the mother tongue.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses X
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
Relationship Levels
Lowest Low Medium High Highest
1 2 3 4 5
# Program Learning Outcomes Level
P16 To be competent in the determination and elimination of expression disorders that may occur in written and oral expression forms of Turkish language and the production of correct sentences and meaningful speech texts and scientific research methods. 5
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes Outcome Relationship Measurement Method **
O1 To be able to explain the meaning and expression disorders P.16.1 1
O2 To be able to distinguish spelling rules, punctuation marks and oral expression problems P.16.2 1
O3 To be able to make original examples of correct and meaningful topics in the language by eliminating the problems of pronunciation and pronunciation P.16.3 1
O4 To be able to classify spelling and punctuation marks in Turkish language P.16.4 1
O5 To be able to correctly categorize spelling and punctuation marks in written, oral and argumentative expression types of Turkish language P.16.5 1
O6 To be able to have knowledge about scientific research methods (selecting the topic, limiting and scanning the relevant sources), to have an idea about the writing of research results and to choose the right source P.16.6 1
** Written Exam: 1, Oral Exam: 2, Homework: 3, Lab./Exam: 4, Seminar/Presentation: 5, Term Paper: 6, Application: 7
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
2 Yazılı anlatım türleri: Makale. Makele ile ilgili genel bilgiler. Bir makalenin nasıl hazırlanıp yazılacağının açıklanması. Çeşitli makale örneklerinin okunması. ""Dil bilincinin gelişmesi, dil kirliliği ve Atatürk'ün Dil Anlayışı"" konulu makale hazırlanması.
3 Yazılı anlatım türleri: Deneme, eleştiri, fıkra ve röportaj. Bu türlerin özellikleri ve örnek parçaların incelenmesi.
4 Olay yazıları: Hikaye. Türk edebiyatından hikaye örnekleri
5 Olay yazıları: Roman. Romanın tanımı, konusu, unsurları ve çeşitleri. Türk ve dünya edebiyatından roman örnekleri.
6 Duygu yazıları: Şiir. Türk edebiyatında tanınmış bazı şairlerin şiirlerin örneklerin okunması ve şiir okuma ve dinleme zevkinin kazandırılması.
7 Günlük hayatla ilgili yazılı anlatım türleri: Gezi, hatırat ve günlük. Bu türlerle ilgili örnek parçaların okunarak incelenmesi.
8 Yazılı anlatım türlerinden mektup. Mektubun günlük hayatla ilgisi. Elektronik posta yoluyla yapılan yazışmalarda bu türün nasıl yapılacağı. Türk edebiyatın örnek mektupların okunması
9 Sözlü anlatım türleri: Konferans, sempozyum, kongre ve mülakat. Gençlik sorunları, sevgi ve hoşgörünün önemi vb. konularda bir konferans örneğinin hazırlanması.
10 Tartışmaya dayalı anlatım türleri: Panel, forum, açık oturum. Çağdaşlaşma ve laiklik, demokrasi ve cumhuriyet vb konularda bir açık oturumun yapılması.
11 Bilinsel araştırma yöntemleri. Konunun seçilmesi ve sınırlandırılması. Bir plan örneği hazırlanarak buna göre bir kaynak taranmasının yapılması.
12 Araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi. Kaynak gösterme ve dipnot yazma.
13 Dil ve kültür hakkında süreli yayın, kitap ve ansiklopedilerin tanıtılması
14 Kütüphanelerden yararlanma. Kütüphanelerin toplumsal hayatta işlevi ve önemi. Elektronik ortamda bilgiye ulaşma.
Textbook or Material
Resources Ergin, Muharrem, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınları, 2002
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Practice - -
Course Specific Internship (If Any) - -
Homework - -
Presentation - -
Projects - -
Seminar - -
Listening - -
Midterms 1 40 (%)
Final Exam 1 60 (%)
Total 100 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 14 2 28
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 10 1 10
Midterms 1 10 10
Quiz 0 0 0
Homework 0 0 0
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 0 0 0
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 0 0 0
Other 1 10 10
Total Work Load: 58
Total Work Load / 30 1,93
Course ECTS Credits: 2
Course - Learning Outcomes Matrix
Relationship Levels
Lowest Low Medium High Highest
1 2 3 4 5
# Learning Outcomes P16
O1 To be able to explain the meaning and expression disorders 5
O2 To be able to distinguish spelling rules, punctuation marks and oral expression problems 5
O3 To be able to make original examples of correct and meaningful topics in the language by eliminating the problems of pronunciation and pronunciation 5
O4 To be able to classify spelling and punctuation marks in Turkish language 5
O5 To be able to correctly categorize spelling and punctuation marks in written, oral and argumentative expression types of Turkish language 5
O6 To be able to have knowledge about scientific research methods (selecting the topic, limiting and scanning the relevant sources), to have an idea about the writing of research results and to choose the right source 5