Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Fine Arts and Design
Programme of Interior Architecture
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
99900012 Foreign Language (English) I 1 Autumn 1 2+0+0 2 2
Course Type Compulsory
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language Turkish
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator -
Instructor(s) Assoc. Prof. Eda SEZERER ALBAYRAK
Instructor Assistant(s) -
Course Instructor(s)
Name and Surname Room E-Mail Address Internal Meeting Hours
Assoc. Prof. Eda SEZERER ALBAYRAK C-Z28 [email protected] 7262 Monday
10.00
Course Content
Temel seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi becerilerinin geliştirilmesini içermektedir.
Objectives of the Course
The purpose of the Foreign Language I course is for students to be able to understand initial-level grammar and vocabulary acquisition, initial-level reading and listening tracks, and to answer relevant questions, and to have an effective communication skill at the basic level, verbally and in writing.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses X
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
Relationship Levels
Lowest Low Medium High Highest
1 2 3 4 5
# Program Learning Outcomes Level
P9 Having the ability to work in teams with different disciplines when necessary 4
P11 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 4
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes Outcome Relationship Measurement Method **
O1 Communicates effectively nationally and internationally by using at least one foreign language, represents academically, and follows academic developments and publications. P.8.6 1
** Written Exam: 1, Oral Exam: 2, Homework: 3, Lab./Exam: 4, Seminar/Presentation: 5, Term Paper: 6, Application: 7
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Dersin hedef ve kazanımlarını aktarılması
2 "To be"fiilini kullanma. Kendini tanıtma. "Possessives"ve "this, that, these, those"konularını öğrenme. Aileyi tanıtma.
3 "To be", "Possessives"ve "this, that, these, those"konularında alıştırmalar yapma. (Okuma parçaları ve dinleme aktiviteleriyle konuyu pekiştirme)
4 "Simple Present Tense"konusuna giriş. Günlük rutin aktivitelerden bahsetme. Meslekleri öğrenme. Günleri, ayları, yılları ve saatleri söyleme.
5 "Simple Present Tense"konusu üzerine alıştırmalar yapma. Sıklık zarflarını öğrenme. Have got/has got ile cümleler kurma. (Have got/has got kullanarak giysileri öğrenme.)
6 Durum fiilleri ile eylem fiilleri arasındaki farkı pekiştirme. "There is/are"cümleleri kurma. (Odanızı betimler misiniz?) Temel "Preposition"ları öğrenme.
7 Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 Boş zaman aktivitelerinden ve hobilerden bahsetme. (Haftasonları neler yaparsın?) "Can/cannot"ile yetenekleri ve yeteneksizlikleri anlatma. "Should"ile tavsiye vermeyi öğrenme. (Should konusu sağlık sorunları temasıyla işlenebilir.)
10 Yiyecek ve içecek temasıyla sayılabilen ve sayılamayan kelimeleri öğrenme. Articles ve Quantifiers konularına giriş. (how many, how much, some, any…) Öğrencilerin seviyesine göre "a little, little, a few, few"da eklenebilir.
11 "Past Simple"konusuna giriş. "Was, were"ile eylem fiillerinin farkını anlatma. (Bu konular bir okuma parçasıyla desteklenebilir. Ayrıca ödev verilebilir) (Geçtiğimiz yaz neler yaptın?)
12 "Past Simple"konusuyla ilgili alıştırmalar yapılacak. (Tarihi bir figürün biyografisi okunabilir.)
13 "Comparative and Superlatives"konusu işlenecek.
14 Genel Tekrar
15 Final
Textbook or Material
Resources ÇELİK M. (2018). Progress English Elementary Student's Book A1. KTO Karatay Yayınları.
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Practice - -
Field Study - -
Course Specific Internship (If Any) - -
Homework - -
Presentation - -
Projects - -
Listening - -
Midterms 1 40 (%)
Final Exam 1 60 (%)
Total 100 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 14 2 28
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 14 1 14
Midterms 1 5 5
Quiz 0 0 0
Homework 5 1 5
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 1 3 3
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 1 5 5
Other 0 0 0
Total Work Load: 60
Total Work Load / 30 2
Course ECTS Credits: 2
Course - Learning Outcomes Matrix
Relationship Levels
Lowest Low Medium High Highest
1 2 3 4 5
# Learning Outcomes P8
O1 Communicates effectively nationally and internationally by using at least one foreign language, represents academically, and follows academic developments and publications. 5