Interior Architecture
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Fine Arts and Design
Programme of Interior Architecture
Course Details
Faculty of Fine Arts and Design
Programme of Interior Architecture
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900012 | Foreign Language (English) I | 1 | Autumn | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Course Type | Compulsory |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | Assoc. Prof. Eda SEZERER ALBAYRAK |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Instructor(s)
| Name and Surname | Room | E-Mail Address | Internal | Meeting Hours |
|---|---|---|---|---|
| Assoc. Prof. Eda SEZERER ALBAYRAK | C-Z28 | [email protected] | 7262 | Monday 10.00 |
Course Content
Temel seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi becerilerinin geliştirilmesini içermektedir.
Objectives of the Course
The purpose of the Foreign Language I course is for students to be able to understand initial-level grammar and vocabulary acquisition, initial-level reading and listening tracks, and to answer relevant questions, and to have an effective communication skill at the basic level, verbally and in writing.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | X |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|
| P9 | Having the ability to work in teams with different disciplines when necessary | 4 |
| P11 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 4 |
Course Learning Outcomes
| Upon the successful completion of this course, students will be able to: | |||
|---|---|---|---|
| No | Learning Outcomes | Outcome Relationship | Measurement Method ** |
| O1 | Communicates effectively nationally and internationally by using at least one foreign language, represents academically, and follows academic developments and publications. | P.8.6 | 1 |
| ** Written Exam: 1, Oral Exam: 2, Homework: 3, Lab./Exam: 4, Seminar/Presentation: 5, Term Paper: 6, Application: 7 | |||
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Dersin hedef ve kazanımlarını aktarılması |
| 2 | "To be"fiilini kullanma. Kendini tanıtma. "Possessives"ve "this, that, these, those"konularını öğrenme. Aileyi tanıtma. |
| 3 | "To be", "Possessives"ve "this, that, these, those"konularında alıştırmalar yapma. (Okuma parçaları ve dinleme aktiviteleriyle konuyu pekiştirme) |
| 4 | "Simple Present Tense"konusuna giriş. Günlük rutin aktivitelerden bahsetme. Meslekleri öğrenme. Günleri, ayları, yılları ve saatleri söyleme. |
| 5 | "Simple Present Tense"konusu üzerine alıştırmalar yapma. Sıklık zarflarını öğrenme. Have got/has got ile cümleler kurma. (Have got/has got kullanarak giysileri öğrenme.) |
| 6 | Durum fiilleri ile eylem fiilleri arasındaki farkı pekiştirme. "There is/are"cümleleri kurma. (Odanızı betimler misiniz?) Temel "Preposition"ları öğrenme. |
| 7 | Genel Tekrar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Boş zaman aktivitelerinden ve hobilerden bahsetme. (Haftasonları neler yaparsın?) "Can/cannot"ile yetenekleri ve yeteneksizlikleri anlatma. "Should"ile tavsiye vermeyi öğrenme. (Should konusu sağlık sorunları temasıyla işlenebilir.) |
| 10 | Yiyecek ve içecek temasıyla sayılabilen ve sayılamayan kelimeleri öğrenme. Articles ve Quantifiers konularına giriş. (how many, how much, some, any…) Öğrencilerin seviyesine göre "a little, little, a few, few"da eklenebilir. |
| 11 | "Past Simple"konusuna giriş. "Was, were"ile eylem fiillerinin farkını anlatma. (Bu konular bir okuma parçasıyla desteklenebilir. Ayrıca ödev verilebilir) (Geçtiğimiz yaz neler yaptın?) |
| 12 | "Past Simple"konusuyla ilgili alıştırmalar yapılacak. (Tarihi bir figürün biyografisi okunabilir.) |
| 13 | "Comparative and Superlatives"konusu işlenecek. |
| 14 | Genel Tekrar |
| 15 | Final |
Textbook or Material
| Resources | ÇELİK M. (2018). Progress English Elementary Student's Book A1. KTO Karatay Yayınları. |
Evaluation Method and Passing Criteria
| In-Term Studies | Quantity | Percentage |
|---|---|---|
| Attendance | - | - |
| Practice | - | - |
| Field Study | - | - |
| Course Specific Internship (If Any) | - | - |
| Homework | - | - |
| Presentation | - | - |
| Projects | - | - |
| Listening | - | - |
| Midterms | 1 | 40 (%) |
| Final Exam | 1 | 60 (%) |
| Total | 100 (%) | |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 14 | 2 | 28 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 14 | 1 | 14 |
| Midterms | 1 | 5 | 5 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 5 | 1 | 5 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 1 | 3 | 3 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 1 | 5 | 5 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 60 | ||
| Total Work Load / 30 | 2 | ||
| Course ECTS Credits: | 2 | ||
Course - Learning Outcomes Matrix
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Learning Outcomes | P8 |
|---|---|---|
| O1 | Communicates effectively nationally and internationally by using at least one foreign language, represents academically, and follows academic developments and publications. | 5 |
