İlk ve Acil Yardım
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İngilizce dilbilgisinin temel özellikleri, kelime bilgisi ve yazma becerisi, konuşma pratikleri, kendilerini ifade etme yeterliliği, okuduğunu ve dinlediğini anlama yetisi.
Dersin Amacı
Öğrencilere kendi meslekleriyle ilgili temel akademik calısmaları yaparken gerekli olan seviyede ingilizce öğretmektir. Öğrenciler bunun için akademik makaleler incelerler ve okuma, yazma, dinleme ve konuşma etkinlikleri yaparlar. CEF (Common European Frame ) doğrultusunda öğrencileri A2 seviyesine getirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P13 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | P.13.1 | 1 |
Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.13.2 | 1 |
Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.13.3 | 1 |
Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.13.4 | 1 |
Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.13.5 | 1 |
Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.13.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse Giriş |
2 | Ünite-6 The Whiz-kid Syf:48-49-50 Okuma Parçası "Elon Musk", ‘Simple Past Tense'alıştırması, –ed ile biten fiillerin telafuz çalışması |
3 | Ünite-6 The Whiz-kid Syf: 51-52-53 Düzensiz fiiller, Düzenli ve düzensiz fiiller ile ilgili alıştırma, -ed ve -ing eki ile biten sıfatlar, duygular üzerine konuşma aktivitesi |
4 | Ünite-6 The Whiz-kid- Unit-7 Dates to Remember Syf: 54-56-57 Sıra sayıları, tarihler, Türk kültürü üzerine bir quiz, ‘Simple Present've ‘Simple Past'farkı, ‘Simple Past'soru formu |
5 | Ünite-7 Dates to Remember Syf: 58-59-60 Boşluk doldurma alıştırması, Zaman ifadeleri (in-at-on) Çeşitli biyografilerle ilgili dinleme ve konuşma aktivitesi , Okuma parçası |
6 | Ünite-7 Hatırlanması Gereken Tarihler Sayfa: 62-63-64 (61 isteğe bağlı) ‘İlk telgraf ve ilk telefon', Zarflar üzerine çalışma, Özel gün ve bayramlar hakkında konuşma ve yazma, Konuşma kısmına çalışma |
7 | Tekrar Haftası |
8 | Ara Sınav |
9 | Ünite-8 Are You Hungry? Syf: 66-67-68-69 Yiyecekler, Yeme-içme ile ilgili kelime çalışması, Sayılabilir-Sayılamaz isimler, Miktar belirteçleri (some/any/much/many/ a lot of) |
10 | Miktar Belirteçleri ile ilgili dinleme aktivitesi |
11 | Ünite-8 Are You Hungry? Syf: 71-72 ‘Containers', "I like and I'd like"ifadeleri arasındaki fark |
12 | Ünite-8 Are You Hungry? Syf: (73-74-75 isteğe bağlı)- 76 Restoranda sipariş verme |
13 | Ünite-9 Cities Syf: 78-79 (80-81 İsteğe bağlı)-82 ‘Comparatives and Superlatives', Şehirler üzerine okuma alıştırması |
14 | Ünite-9 Cities Syf: (83-84 İsteğe bağlı) 85-86-87 Yer-yön tarifi, Şehir ve kasaba ile ilgili kelime çalışması |
15 | TEKRAR HAFTASI (Syf: 93-98 İsteğe bağlı) |
16 | FİNAL HAFTASI |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ders slaytları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 58 | ||
Toplam Yük / 30 | 1,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P13 |
---|---|---|
Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | 5 |
Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | 5 |
Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | 5 |
Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | 5 |
Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | 5 |
Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | 5 |