P1) Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
P.1.1) TYD ve İYD uygulama basamaklarını doğru bir sırada hatırlama, önemini açıklayabilme |
P.1.2) İnsan anatomisini ve fizyolojisini açıklayabilme |
P.1.3) lk ve acil yardım basamaklarını doğru şekilde uygulayabilme |
P.1.4) Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme |
P.1.5) Hastalıklar hakkında tanı koyabilecek bilgileri açıklayabilme |
P.1.6) Acil sağlık hizmeti sunumu esnasında kullanılan acil sağlık araçlarını ve içerisinde bulunan tıbbi cihaz ve malzemeleri değerlendirerek sorunlara yönelik önerilerde bulunabilme |
|
P2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
P.2.1) Enfeksiyon hastalıkları, hastalık patofizyolojisi ve insan anatomisi alanında edindiği bilgilerin önemini açıklayabilme |
P.2.2) Sağlık teknolojileri ve bilişimin önemini açıklayabilme |
P.2.3) Hasta güvenliğini sağlayıp, hastanın ihtiyacı olan tedaviyi yapabilme |
P.2.4) İlk ve acil yardım bakım farkını ortaya koyabilme |
P.2.5) Hasta hakimiyeti sağlayarak alanıyla ilgili yeni yaklaşımlar üretebilme |
|
P3) Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
P.3.1) Hastane öncesi tedavi algoritmaları uygulayabilme |
P.3.2) İlk ve Acil Yardımda erken müdahalenin önemini açıklayabilme |
P.3.3) İlk ve Acil Yardım ekipmanlarını yardım almadan kullanabilme |
P.3.4) Kardiyovasküler sorunlara yönelik temel EKG ve acil bakım uygulamalarını bilir. |
P.3.5) İlk ve Acil Yardım dışındaki sekonder gelişen kronik hastalıkları sentezleyerek bakımda yeni bir yaklaşım üretebilme |
|
P4) İlk ve Acil Yardım teknikeri mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, mesleki etik ve ahlak kavramlarını bilir.
P.4.1) İlk ve Acil Yardım teknikerlerinin görev, yetki ve sorumluluklarını bilme |
P.4.2) Mesleki sorumluluklarını ve hukuksal haklarını açıklayabilme |
P.4.3) Görevinin getirmiş olduğu sorumlulukları mesleki etik çerçevesinde yapabilme |
P.4.4) Etik dışı bir durumla karşılaştığında sorunları analiz edip, ortaya koyabilme |
P.4.5) Meslekten kaynaklı bir etik ikilem ile karşılaştığında soruna yönelik yaklaşım üretebilme |
P.4.6) İlk ve Acil Yardım mesleği ve bu meslek mensubu kişileri yetki ve sorumlulukları bakımından eleştirebilme |
|
P5) Hastanın tıbbi, sosyal ve psikolojik sorunları hakkında bilinçli olur, hastalara yardımcı olabilecek bilgiyi yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir.
P.5.1) İlk ve Acil Yardım hastasının ön tanısını söyleyebilme |
P.5.2) İlk ve Acil Yardım hastasının tıbbi sürecini ve bu sürecin getirdiği sosyal ve psikolojik sorunları açıklayabilme |
P.5.3) İlk ve Acil Yardım sürecinden kaynaklanan psiko-sosyal sorunları tespit edip, problemi çözüme ulaştırabilme |
P.5.4) İlk ve Acil Yardım ilgili yeni yaklaşımları takip ederek farklı ve yeni olan yaklaşımları ortaya koyabilme |
P.5.5) İlk ve Acil Yardım tanı ve tedavi süreci ile ilgili ortaya çıkan yenilikleri var olan süreçle bütünleştirerek bakımda yeni fikirler geliştirebilme |
P.5.6) İlk ve Acil Yardım hastalarında meydana gelen problemlere eleştirel yaklaşabilme |
P.5.7) Alanı ile ilgili tıbbi terminolojik kavramları açıklayabilme |
|
P6) İlaçların etki mekanizmasını, oluşabilecek komplikasyonları tanır, buna yönelik acil tedavi uygulama becerisine sahip olur
P.6.1) İlaçların etki süresini, yan etkilerini açıklayabilme |
P.6.2) Oluşabilecek toksikolojik durumları değerlendirebilme |
P.6.3) Oluşan toksikolojik sorunlara yönelik yaklaşım üretebilme |
P.6.4) İlaç uygulamaları ile ilgili kendine özgü yöntemler üretebilme |
P.6.5) Hastanın ön tanısına ait gerekli tedaviyi yapabilme |
P.6.6) Olası durumlarla ile ilgili sorunları değerlendirebilme |
|
P7) Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
P.7.1) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini açıklayabilme. |
P.7.2) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini kavrayabilme. |
P.7.3) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini yeni durumlara uyarlayabilme. |
P.7.4) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemini tahlil edebilme. |
P.7.5) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeye yönelik aktiviteleri tasarlayabilme. |
P.7.6) Kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere/derslere katılarak, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmenin önemine ilişkin önerilerde bulunabilme. |
|
P8) Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder.
P.8.1) Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili ifade edebilme. |
P.8.2) Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanmanın, alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki yenilikleri takip etmenin önemini açıklayabilme. |
P.8.3) Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanabilme, alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürü tarayarak ödev hazırlayabilme. |
P.8.4) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki ortak noktaları bulabilme. |
P.8.5) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki bilgileri kullanarak kendine özgü fikir üretebilme. |
P.8.6) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürdeki kaynakların güncelliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme. |
|
P9) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder.
P.9.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
P.9.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
P.9.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
P.9.4) Farklı disiplinlerle iş birliğini organize edebilme. |
P.9.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
P.9.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. |
|
P10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
P.10.1) Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri tanımlayabilme. |
P.10.2) Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri özümseyebilme. |
P.10.3) Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri uygulayabilme. |
P.10.4) Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri ayırt edebilme. |
P.10.5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri planlayabilme. |
P.10.6) Toplumsal sorumluluk bilinciyle içinde bulunduğu sosyal çevre için gerekli olan mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri izleyebilme ve değerlendirebilme. |
|
P11) İş sağlığı ve güvenliği, iletişim, çevre ve afet bilinci, kalite süreçleri ve aile ve toplum sağlığı hakkında bilgi sahibi olur.
P.11.1) Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, iletişim sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme. |
P.11.2) Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, iletişim, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. |
P.11.3) Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, iletişim, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme. |
P.11.4) Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını analiz edebilme. |
P.11.5) Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme. |
P.11.6) Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. |
|
P12) llk ve Acil Yardım alanında aldığı eğitimi ve becerileri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır.
P.12.1) İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. |
P.12.2) İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. |
P.12.3) İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. |
P.12.4) İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme |
P.12.5) İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. |
P.12.6) İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. |
|
P13) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
P.13.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
P.13.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
P.13.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
P.13.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
P.13.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
P.13.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P14) Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
P.14.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
P.14.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
P.14.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
P.14.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
P.14.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
P.14.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|
P15) Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
P.15.1) Eleştirel bakış açısı, yaratıcı düşünebilme yetisi ve yorumlama gücü kazanır |
P.15.2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
P16) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.16.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
P.16.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
P.16.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme |
P.16.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
P.16.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme |
P.16.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
|
P17) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.17.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
P.17.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
P.17.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
P.17.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
P.17.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
P.17.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P18) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
P.18.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
P.18.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
P.18.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
P.18.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
P.18.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
P.18.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P19) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.19.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
P.19.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
P.19.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
P.19.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
P.19.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
P.19.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
P.19.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
P.19.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P20) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
P.20.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
P.20.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
P.20.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. |
P.20.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
P.20.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
P.20.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|
P21) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
P.21.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme |
P.21.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme |
P.21.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme |
P.21.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme |
P.21.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme |
P.21.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme |
|