İlk ve Acil Yardım
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900004 | Türk Dili I | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ | K-Z | [email protected] | 7471 | Pazartesi |
Dersin İçeriği
Yazılı ve Sözlü Anlatım Bozukluklarını, İletişim Problemleri
Dersin Amacı
Ana dilimizi doğru kullanmayı ve yazılı anlatım kurallarını öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P18 | Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme | P.18.1 | 1 |
Ö2 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme | P.18.2 | 1 |
Ö3 | Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme | P.18.3 | 1 |
Ö4 | Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme | P.18.4 | 1 |
Ö5 | Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme | P.18.5 | 1 |
Ö6 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme | P.18.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Anlam ile ilgili Anlatım Bozuklukları |
1 | ... |
2 | Yeryüzündeki Diller. |
3 | Kaynakları Bakımından Dil Aileleri. Yapı Bakımından Dil Grupları. |
4 | Türk Dilinin Tarihi Devirleri. Türk Yazı Dilinin Tarihi Gelişimi. |
5 | Eski Türkçe- Orta Türkçe- Yeni Türkçe- Modern Türkçe. |
6 | Türk Dilinin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları. |
7 | Ses Bilgisi. |
8 | Ses Bilgisi. Şekil Bilgisi- Kökler Ekler (Yapım ve Çekim Ekleri) |
9 | Ara Sınav |
10 | Anlam ve Vazifeleri Bakımından Kelimeler. |
11 | Anlam Bilimi- Kelimede Anlam- Kelimeler Arası İlişkiler. |
12 | Cümle Bilgisi- Kelime Gruplarının Özellikleri. |
13 | Kelime Gruplarının Çeşitleri. |
14 | Cümlenin Unsurları |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Uluslararası Öğrenciler İçin Akademik Türkçe II [Yazma] / Gazi Üniversitesi TÖMER |
BİLGEGİL, Kaya (1963). Türkçe Dilbilgisi I-II, Ankara. | |
BOZ, Erdoğan (2004). Türkiye Türkçesi Grameri, Türk Dili ve Kompozisyon, Afyon Eğitim, Sağlık ve Bilim Araştırma Vakfı Yayını, Afyon. | |
DOĞAN, Enfel (2012). Türkçe Cümle Bilgisi I, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
ERCİLASUN, Ahmet B. (2010). "Türkçede Seslerin Sınıflandırılması", Türk Dili ve Kompozisyon, Ekin Yay. Bursa. | |
ERGİN, Muharrem (1998). Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Basım Yayım Tanıtım. İstanbul. | |
GABAİN, A.Von. Eski Türkçenin Grameri, TDK Yay. Ankara, 2007. | |
GÖKER, Osman (1998). Üniversite Öğrencileri İçin Türkçe, Doğuş Matbaacılık, Ankara. | |
GÜLENSOY, Tuncer (2010). Türkçe El Kitabı (6. Baskı), Akçağ Yay. Ankara. | |
GÜLSEVİN, Gürer; BOZ, Erdoğan; AYPAY, İrfan; SARI, Mehmet (2004). Türk Dili ve Kompozisyon, Afyon Eğitim, Sağlık ve Bilim Araştırma Vakfı yay. Afyonkarahisar. | |
HATİBOĞLU, A. Necip (2003). Üniversitede Türk Dili, Barış Yayınevi, Ankara. | |
HENGİRMEN, Mehmet (2007). Türkçe Dilbilgisi, Engin Yayınları, Ankara | |
KARAHAN, Leyla (2010). Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara | |
KOLCU, Hasan (Başkanlığında) (2012). Türk Dili, Umuttepe Yay. Kocaeli. | |
KORKMAZ, Zeynep vd. (1997). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri. YÖK Yay. Ankara. | |
KORKMAZ, Zeynep (2010). "Yeryüzündeki Diller", Türk Dili ve Kompozisyon, Ekin Yay. Bursa. | |
KÜLTÜRAL, Zühal (2009). Türkiye Türkçesi Cümle Bilgisi. Simurg Yayınları. İstanbul. | |
PİLANCI, Hülya (2006). Türk Dili. Anadolu Üniversitesi Yayını. No:1473. Eskişehir. | |
SARI, Mehmet (2011). Fakülte ve Yüksekokullar için Türk Dili Ders Kitabı. Okutman Yay. Ankara. | |
SAUSSURE, F. (2001). Genel Dilbilim Dersleri (Çev.: Berke Vardar), Multilingual Yay. İstanbul. | |
TUĞLUK, İbrahim Halil (2016). Türk Dili-Yazılı ve Sözlü Anlatım. Gazi Kitabevi. Ankara. | |
Yazım Kılavuzu (2012).Türk Dil Kurumu Yay. Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 64 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P18 |
---|---|---|
Ö1 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme | 5 |
Ö2 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme | 5 |
Ö3 | Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme | 5 |
Ö4 | Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme | 5 |
Ö5 | Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme | 5 |
Ö6 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme | 5 |