İlk ve Acil Yardım
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99400003 | İş Sağlığı ve Güvenliği | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş, Firmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları, Organizasyon Yapısı ve Görevler, Tehlikelerin Tanımlanması, Risk Yönetimi ve Değerlendirilmesi, Acil Durum Planları, Endüstride Çalışma Ortamlarında İş Güvenliği Analizleri, İş Kazalarından Korunma Politikaları, Koruyucu Donanımlar, İkaz İşaretleri, Koruyucu Tedbirler
Dersin Amacı
Sağlık alanında çalışan öğrencilerini iş güvenliği konularında bilgilendirmek, hastanelerde yapılan faaliyetler esnasında karşılaşılan güvenlik sorunlarını ve çözüm önerilerini tanıtmak, güvenlikle ilgili mevzuat hakkında bilgilendirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | İş sağlığı ve güvenliği, iletişim, çevre ve afet bilinci, kalite süreçleri ve aile ve toplum sağlığı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, iletişim sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme. | P.11.1 | 1 |
Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, iletişim, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. | P.11.2 | 1 |
Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, iletişim, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme. | P.11.3 | 1 |
Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını analiz edebilme. | P.11.4 | 1 |
Ö5 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme. | P.11.5 | 1 |
Ö6 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. | P.11.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği tanımları |
2 | İş sağlığı ve güvenliği tanımları |
3 | Sağlık kuruluşlarında yapılması önerilen iş sağlığı ve güvenliği organizasyon yapısının tanıtımı |
4 | Sağlık kuruluşlarında yapılması önerilen iş sağlığı ve güvenliği organizasyon yapısının tanıtımı |
5 | Tehlike tanımları, çalışma ortamlarında gözetim, ölçme ve değerlendirme faaliyetleri, ergonometrik değerlendirmeler |
6 | Fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenlerinin değerlendirilmesi, kaza teorileri ve analizleri, özel risk grupları, risk etmenleri değerlendirme raporlarının hazırlanması |
7 | Acil durumların incelenmesi ve tanıtımı, acil durum planlarının hazırlanması |
8 | Sağlık kuruluşlarında tehlikeli durumlar, kesici delici alet yaralanmaları gibi durumlarda iş sağlığı ve güvenliği, çalışan sağlığı ve güvenliği |
9 | Ameliyathane, Yoğun Bakım, Acil Servis gibi riskli birimlerde iş sağlığı ve güvenliği |
10 | Ameliyathane, Yoğun Bakım, Acil Servis gibi riskli birimlerde iş sağlığı ve güvenliği |
11 | Tıbbi atıkların yönetimi, bulaşıcı hastalıkların yönetimi, izolasyon önlemlerinde iş sağlığı ve güvenliği |
12 | Tıbbi atıkların yönetimi, bulaşıcı hastalıkların yönetimi, izolasyon önlemlerinde iş sağlığı ve güvenliği |
13 | Kapalı iş ortamlarında çalışmalarda iş sağlığı ve güvenliği |
14 | Toplu ve kişisel korunma politikaları ve koruyucu tedbirler, koruyucu donanımlar, sağlık, güvenlikle ilgili tehlike ikaz işaretleri ve bunlara ait standartlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Belirtilmemişl |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 1 | 60 | 60 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 156 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 |
---|---|---|
Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, iletişim sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme. | 5 |
Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, iletişim, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. | 5 |
Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, iletişim, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konuları ile entegre edebilme. | 5 |
Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını analiz edebilme. | 5 |
Ö5 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında stratejiler geliştirebilme. | 5 |
Ö6 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını farklı bakış açılarıyla eleştirebilme. | 5 |