İlk ve Acil Yardım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02740001 | Uygulamalı Ders | 2 | Bahar | 4 | 0+40+0 | 20 | 20 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Evre YILMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Evre YILMAZ | B-Z01 | [email protected] | 7722 | Salı 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği acil sağlık hizmetlerinin işleyişi, ambulans araçları ve donanımları, hasta ya da yaralının birincil ve ikincil değerlendirilmesi, nörolojik,onkolojik, psikiyatrik, pediatrik, abdominal ve gastrointestinal, metabolik ve endokrin, renal ve genitoüriner acil durumlarında, sıvı-elektrolit bozuklukları ile asit baz dengesizliklerinde ve bulaşıcı hastalık durumlarında acil bakım, Yanıtsız hastada ya da yaşamı tehdit eden durumlarda resüsitasyon uygulamaları, travma ve çevresel acillerde hastane ortamında acil bakım uygulamalarından oluşmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere ilk ve acil yardım teknikerliğinin görev ve sorumluluklarına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| P3 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | lk ve acil yardım basamaklarını doğru şekilde uygulayabilme | P.1.3 | 7 |
| Ö2 | Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme | P.1.4 | 7 |
| Ö3 | Hastalıklar hakkında tanı koyabilecek bilgileri açıklayabilme | P.1.5 | 7 |
| Ö4 | Hasta güvenliğini sağlayıp, hastanın ihtiyacı olan tedaviyi yapabilme | P.2.3 | 7 |
| Ö5 | İlk ve Acil Yardımda erken müdahalenin önemini açıklayabilme | P.3.2 | 7 |
| Ö6 | İlk ve Acil Yardım ekipmanlarını yardım almadan kullanabilme | P.3.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Saha Uygulaması |
| 2 | saha uygulamaları |
| 3 | Saha Uygulaması |
| 4 | Saha Uygulaması |
| 5 | Saha Uygulaması |
| 6 | Saha Uygulaması |
| 7 | Saha Uygulaması |
| 9 | Saha Uygulaması |
| 10 | Saha Uygulaması |
| 11 | Saha Uygulaması |
| 12 | Saha Uygulaması |
| 13 | Saha Uygulaması |
| 14 | Saha Uygulaması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SAHA UYGULAMASI |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 14 | 100 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 40 | 560 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü: | 588 | ||
| Toplam Yük / 30 | 19,60 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 20 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | lk ve acil yardım basamaklarını doğru şekilde uygulayabilme | 5 | - | - |
| Ö2 | Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme | 5 | - | - |
| Ö3 | Hastalıklar hakkında tanı koyabilecek bilgileri açıklayabilme | 5 | - | - |
| Ö4 | Hasta güvenliğini sağlayıp, hastanın ihtiyacı olan tedaviyi yapabilme | - | 5 | - |
| Ö5 | İlk ve Acil Yardımda erken müdahalenin önemini açıklayabilme | - | - | 5 |
| Ö6 | İlk ve Acil Yardım ekipmanlarını yardım almadan kullanabilme | - | - | 5 |
