İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02731004 Evde Bakımda Acil Durumlar 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, Soru-cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Yasemin KIRLANGIÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Yasemin KIRLANGIÇ B-224 [email protected] 7502 Çarşamba
15:00-15:30
Dersin İçeriği
Temel ilkyardım uygulamaları, ilkyardımın önemi ve kuralları, yaralanma ve kanamalar ve diğer ilkyardım konuları ile ilgili bilgi sahibi olma.
Dersin Amacı
Evde ya da çevrede olan herhangi bir kaza ya da yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, tıbbi yardım sağlanıncaya kadar yaşamsal fonksiyonların sürdürülmesini sağlamak, hasta ya da yaralının durumunun kötüleşmesini engellemek ve iyileşmeyi kolaylaştırmak için tıbbi araç gereç kullanmaksızın yapılan uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
P2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
P3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 5
P6 İlaçların etki mekanizmasını, oluşabilecek komplikasyonları tanır, buna yönelik acil tedavi uygulama becerisine sahip olur 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 TYD ve İYD uygulama basamaklarını doğru bir sırada hatırlama, önemini açıklayabilme P.1.1 1
Ö2 Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme P.1.4 1
Ö3 Hasta güvenliğini sağlayıp, hastanın ihtiyacı olan tedaviyi yapabilme P.2.3 1
Ö4 İlk ve acil yardım bakım farkını ortaya koyabilme P.2.4 1
Ö5 İlk ve Acil Yardım ekipmanlarını yardım almadan kullanabilme P.3.3 1
Ö6 Hastanın ön tanısına ait gerekli tedaviyi yapabilme P.6.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Evde Bakım Hizmetleri Yönetmeliği nedir?
2 Olay yeri ve hasta/yaralının değerlendirilmesi nasıl olmalıdır?
3 Yetişkinlerde, çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteğini bilme ve uygulayabilme
4 Bilinç bulanıklıklarında uygulanacak acil durumlar nelerdir?
5 Kanamalarda uygulanacak evde bakımda acil durumlar nelerdir?
6 Yaralanmalarda uygulanacak evde bakımda acil durumlar nelerdir?
7 Ara Sınav
8 Yanıklarda uygulanacak evde bakımda acil durumlar nelerdir?
9 Kırık ve çıkıklarda uygulanacak evde bakımda acil durumlar nelerdir?
10 Burkulmalarda uygulanacak evde bakımda acil durumlar nelerdir?
11 Donma ve sıcak çarpmalarında uygulanacak evde bakımda acil durumlar nelerdir?
12 Zehirlenmelerde uygulanacak evde bakımda acil durumlar nelerdir?
13 Hayvan ısırmalarında uygulanacak evde bakımda acil durumlar nelerdir?
14 Solunum yolu tıkanıklığında uygulanacak evde bakımda acil durumlar nelerdir?
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1- Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü "Temel İlk Yardım Uygulamaları Kitabı". 2- MEB Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı "7-14 Yaş Grubu Çocuk İlk Yardım El Kitabı"2007. 3- İnan HF, Kurt Z, Kubilay İ (2011) Temel İlk Yardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. S 4-Evde Bakım Sosyal, Ruhsal ve Medikal Yönleriyle Kongre Tıp Kitabevi ISBN: 9786056692512 Basım Yılı: 2017 Sayfa Sayısı: 340
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 76
Toplam Yük / 30 2,53
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P6
Ö1 TYD ve İYD uygulama basamaklarını doğru bir sırada hatırlama, önemini açıklayabilme 5 - - -
Ö2 Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme 5 - - -
Ö3 Hasta güvenliğini sağlayıp, hastanın ihtiyacı olan tedaviyi yapabilme - 5 - -
Ö4 İlk ve acil yardım bakım farkını ortaya koyabilme - 5 - -
Ö5 İlk ve Acil Yardım ekipmanlarını yardım almadan kullanabilme - - 5 -
Ö6 Hastanın ön tanısına ait gerekli tedaviyi yapabilme - - - 5