İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02731003 Hastane Öncesi Acil Ultrasonografi 2 Güz 3 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, Soru-cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Kemal ÖDEV
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Kemal ÖDEV - [email protected]
Dersin İçeriği
Acil radyolojide öncelikler, ultrasonografi cihazı, toraks ultrasonografileri, pelvis ultrasonografileri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; hastane öncesi USG görüntüleme teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
P5 Hastanın tıbbi, sosyal ve psikolojik sorunları hakkında bilinçli olur, hastalara yardımcı olabilecek bilgiyi yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir. 5
P12 llk ve Acil Yardım alanında aldığı eğitimi ve becerileri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme P.1.4 1
Ö2 İlk ve Acil Yardım tanı ve tedavi süreci ile ilgili ortaya çıkan yenilikleri var olan süreçle bütünleştirerek bakımda yeni fikirler geliştirebilme P.5.5 1
Ö3 İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. P.12.2 1
Ö4 İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. P.12.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Acil Hastaya Yaklaşım
2 Acilde Radyolojide Öncelikler
3 Toraks görüntüleme
4 Toraks görüntüleme
5 Abdominal Görüntüleme
6 Alt ekstremite Travmalı Hastalarda Görüntüleme
7 Üst ekstremite Travmalı Hastalarda Görüntüleme
8 Ara sınav
9 Ultrasonografi uygulamaları
10 Ultrasonografi uygulamaları
11 Ultrasonografi uygulamaları
12 Ultrasonografi uygulamaları
13 Ultrasonografi uygulamaları
14 Ultrasonografi uygulamaları
15 final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar İstanbul Tıp Kitabevi Klinik El Kitabı Ultrason
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 92
Toplam Yük / 30 3,07
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P5 P12
Ö1 Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme 5 - -
Ö2 İlk ve Acil Yardım tanı ve tedavi süreci ile ilgili ortaya çıkan yenilikleri var olan süreçle bütünleştirerek bakımda yeni fikirler geliştirebilme - 5 -
Ö3 İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. - - 4
Ö4 İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. - - 4