İlk ve Acil Yardım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02731003 | Hastane Öncesi Acil Ultrasonografi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Sunum, Soru-cevap |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Kemal ÖDEV |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Kemal ÖDEV | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Acil radyolojide öncelikler, ultrasonografi cihazı, toraks ultrasonografileri, pelvis ultrasonografileri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; hastane öncesi USG görüntüleme teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
| P5 | Hastanın tıbbi, sosyal ve psikolojik sorunları hakkında bilinçli olur, hastalara yardımcı olabilecek bilgiyi yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir. | 5 |
| P12 | llk ve Acil Yardım alanında aldığı eğitimi ve becerileri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme | P.1.4 | 1 |
| Ö2 | İlk ve Acil Yardım tanı ve tedavi süreci ile ilgili ortaya çıkan yenilikleri var olan süreçle bütünleştirerek bakımda yeni fikirler geliştirebilme | P.5.5 | 1 |
| Ö3 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.12.2 | 1 |
| Ö4 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | P.12.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Acil Hastaya Yaklaşım |
| 2 | Acilde Radyolojide Öncelikler |
| 3 | Toraks görüntüleme |
| 4 | Toraks görüntüleme |
| 5 | Abdominal Görüntüleme |
| 6 | Alt ekstremite Travmalı Hastalarda Görüntüleme |
| 7 | Üst ekstremite Travmalı Hastalarda Görüntüleme |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Ultrasonografi uygulamaları |
| 10 | Ultrasonografi uygulamaları |
| 11 | Ultrasonografi uygulamaları |
| 12 | Ultrasonografi uygulamaları |
| 13 | Ultrasonografi uygulamaları |
| 14 | Ultrasonografi uygulamaları |
| 15 | final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İstanbul Tıp Kitabevi Klinik El Kitabı Ultrason |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 92 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P12 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme | 5 | - | - |
| Ö2 | İlk ve Acil Yardım tanı ve tedavi süreci ile ilgili ortaya çıkan yenilikleri var olan süreçle bütünleştirerek bakımda yeni fikirler geliştirebilme | - | 5 | - |
| Ö3 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | - | - | 4 |
| Ö4 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | - | - | 4 |
