İlk ve Acil Yardım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02730002 | Staj | 2 | Güz | 3 | 0+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Başak AĞCA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Başak AĞCA | B-229 | [email protected] | 7501 | Salı 10:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Acil ünitelerinin bulunduğu sağlık kurumları ve hastanelerde, 112 acil sağlık hizmetleri istasyonlarında 20 iş gününü kapsayan acil bakım gerektiren hastalara yönelik yapılan uygulamadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, okulda öğrenilen teorik ve pratik bilgilerini hastane acil servis ünitelerinde ve acil sağlık hizmetleri istasyonlarında uygulamaya geçirmesidir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| P12 | llk ve Acil Yardım alanında aldığı eğitimi ve becerileri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hasta güvenliğini sağlayıp, hastanın ihtiyacı olan tedaviyi yapabilme | P.2.3 | 7 |
| Ö2 | İlk ve acil yardım bakım farkını ortaya koyabilme | P.2.4 | 7 |
| Ö3 | Hasta hakimiyeti sağlayarak alanıyla ilgili yeni yaklaşımlar üretebilme | P.2.5 | 7 |
| Ö4 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.12.1 | 7 |
| Ö5 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | P.12.2 | 7 |
| Ö6 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | P.12.3 | 7 |
| Ö7 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme | P.12.4 | 7 |
| Ö8 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | P.12.5 | 7 |
| Ö9 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. | P.12.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Öğrenciler 20 iş gününde 160 saat süresince okulda öğrendiği bilgilerin uygulamasını klinikte ve 112 istasyonlarında yapar. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Öğrencilerimiz yaz döneminde kamu veya özel sektörde 20 iş günü mesleki staj yapmaktadırlar. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 20 | 8 | 160 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 160 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,33 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P12 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Hasta güvenliğini sağlayıp, hastanın ihtiyacı olan tedaviyi yapabilme | 4 | - |
| Ö2 | İlk ve acil yardım bakım farkını ortaya koyabilme | 5 | - |
| Ö3 | Hasta hakimiyeti sağlayarak alanıyla ilgili yeni yaklaşımlar üretebilme | 5 | - |
| Ö4 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | - | 4 |
| Ö5 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme. | - | 5 |
| Ö6 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme. | - | 5 |
| Ö7 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme | - | 5 |
| Ö8 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme. | - | 5 |
| Ö9 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme. | - | 5 |
