İlk ve Acil Yardım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02721006 | Sağlık Teknolojileri ve Bilişim | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | sunum |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Evre YILMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Evre YILMAZ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bilim tarihi, bilim ve bilimin doğası, bilimsel okuryazarlık, teknoloji okuryazarlığı ve tasarım, bilim-teknoloji ve sosyal değişim, bilim-teknoloji ve toplum, bilgisayarlar ve iletişim
Dersin Amacı
Bilgi teknolojisine ait temel kavram ve terminolojiyi anlama, Teknolojiyi kullanarak sorunları çözme, Değişen bilgi kaynaklarını belirleme ve kullanma Bilgi teknolojisinin geçmiş ve geleceğini tartışma
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| P9 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder. | 4 |
| P11 | İş sağlığı ve güvenliği, iletişim, çevre ve afet bilinci, kalite süreçleri ve aile ve toplum sağlığı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sağlık teknolojileri ve bilişimin önemini açıklayabilme | P.2.2 | 1 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle iş birliğini organize edebilme. | P.9.4 | 1 |
| Ö3 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.9.6 | 1 |
| Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, iletişim sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme. | P.11.1 | 1 |
| Ö5 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, iletişim, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. | P.11.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları tanınması |
| 2 | Bilim ve Teknoloji Tarihi |
| 3 | İnsanlık Tarihi Boyunca Çeşitli Toplumlarda Teknoloji Kullanımı ve Yaşam Biçimi |
| 4 | İnsanlık Tarihi Boyunca Çeşitli Toplumlarda Teknoloji Kullanımı ve Yaşam Biçimi |
| 5 | Teknolojiyi Anlamak |
| 6 | Yeni okuryazarlık kavramları- Dijital okuryazarlık- Medya okuryazarlığı- Teknoloji okuryazarlığı 2 |
| 7 | Teknoloji kullanım sorunları |
| 8 | Teknoloji bağımlılığı |
| 9 | İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı |
| 10 | Sosyal medyanın bireyler üzerine etkileri |
| 11 | Kişisel ve kurumsal veri güvenliği yönetimi; bilişim mevzuatı ve hukuku. |
| 12 | Siber uzay ve siber güvenlik ile ilgili temel kavramlar; siber aktörler ve saldırı yöntemleri, siber savunma yöntemleri. |
| 13 | Bilgi çağının 4 temel etik sorunu: Gizlilik, güvenlik, mahremiyet, erişilebilirlik |
| 14 | Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar: Telif hakkı, Kişilik hakkı, Bilgi gizliliği, Gizlilik ihlali |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Büyük Teknolojik Dönüşüm. Çev. Ümit Şensoy, Türk Hava Yolları Yayınları. |
| Çepni, S., Ayvacı, H.Ş. ve Bacanak, A. (2009), Bilim-Teknoloji-Sosyal Değişim, Celepler Matbaacılık, Trabzon. | |
| Geleceği Keşfedenler. Çev. Duygu Dalkıran, Domingo Yayınevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 78 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,60 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P9 | P11 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sağlık teknolojileri ve bilişimin önemini açıklayabilme | 5 | - | - |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle iş birliğini organize edebilme. | - | 4 | - |
| Ö3 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | 4 | - |
| Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, iletişim sağlığı koruma ve geliştirme, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularında bilgi edinebilme. | - | - | 4 |
| Ö5 | Sağlık alanı ile ilgili faaliyetleri, sağlık kurumlarında kalite ve akreditasyon, sağlığı koruma ve geliştime, iletişim, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, aile ve toplum sağlığı konularını anlayabilme. | - | - | 4 |
