İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02720002 Resüsitasyon 1 Bahar 2 3+0+4 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Yasemin KIRLANGIÇ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Yasemin KIRLANGIÇ B-224 [email protected] 7502 Çarşamba
15:00-15:30
Dersin İçeriği
Temel Havayolu Açma Teknikleri 1- Havayolu Açma Ekipmanları - Oral Havayolu - Nazal Havayolu - Laringeal Maske, Erişkin ve çocuklarda temel yaşam desteği, erişkin ve çocuklarda ileri yaşam desteği, erişkin ve çocuklarda yabancı cisim tıkanıkları, temel Ekg ritmleri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; erişkin- çocuk ve bebeklerde temel yaşam desteği- ileri yaşam desteği konusunda bilgi, tutum ve beceri kazanmak hava yolu açıklığı ve ventilasyonun sağlanması konularında bilgi, tutum ve beceri kazanmak kardiyak monitörizasyon konusunda bilgi- beceri ve tutum kazanmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
P3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 5
P6 İlaçların etki mekanizmasını, oluşabilecek komplikasyonları tanır, buna yönelik acil tedavi uygulama becerisine sahip olur 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 TYD ve İYD uygulama basamaklarını doğru bir sırada hatırlama, önemini açıklayabilme P.1.1 1,4,7
Ö2 lk ve acil yardım basamaklarını doğru şekilde uygulayabilme P.1.3 1,4,7
Ö3 Acil sağlık hizmeti sunumu esnasında kullanılan acil sağlık araçlarını ve içerisinde bulunan tıbbi cihaz ve malzemeleri değerlendirerek sorunlara yönelik önerilerde bulunabilme P.1.6 1,4,7
Ö4 Hastane öncesi tedavi algoritmaları uygulayabilme P.3.1 1,4,7
Ö5 İlk ve Acil Yardımda erken müdahalenin önemini açıklayabilme P.3.2 1,4,7
Ö6 İlk ve Acil Yardım ekipmanlarını yardım almadan kullanabilme P.3.3 1,4,7
Ö7 İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. P.12.1 1,4,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Erişkinlerde Temel Yaşam Desteği
2 Erişkinlerde Yabancı Cisim Tıkanıklıklar
3 Çocuk ve Bebeklerde Temel Yaşam Desteği
4 Çocuk ve Bebeklerde Yabancı Cisim Tıkanıklıkları
5 Yetişkinlerde Hava Yolu Açıklığı ve Ventilasyonun Sağlanması
6 Yetişkinlerde Hava Yolu Açıklığı ve Ventilasyonun Sağlanması
7 Çocuk ve Bebeklerde Hava Yolu Açıklığı ve Ventilasyonun Sağlanması
8 Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan İlaçlar ve Uygulama Yolları
9 Olay Yeri Yönetimi ve Acil Olgu Yönetimi
10 Resüsitasyon Sonrası Bakım
11 Resüsitasyon Sonrası Transport
12 Temel Ekg
13 Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon Uygulama
14 Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon Uygulama
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar İlk ve acil yardım teknikerliği paramedik : klinik konular-mesleki beceriler-opreasyonel uygulamalar / editörler: Gürkan Özel, Betül Akbuğa Özel, Cihangir Özcan 2018
Paramedikler için hastane öncesi travmalı hasta yönetimi / editör, İsmet Çelebi. [2018]
Travma ve resüsitasyon kursu : TRK / Editörler: Korhan Taviloğlu, Cemalettin Ertekin, Recep Güloğlu 2006
Hastane öncesi acil bakımda EKG ve aritmi yönetimi : [ileri yaşam desteği uygulamaları] / Ali Ekşi, Mehdi Zoghi, Agah Çertuğ Ekşi, Ali 2011
Pediatrik travmanın ABC'si / Editörler : Murat Anıl, Okşan Derinöz Güleryüz 2023
Paramedikler için travma yönetimi / Ana editör : A. Salih Özen, Aslı Tok Özen 2020
Hastane öncesi bakımda EKG ve ileri yaşam desteği uygulamaları / Ali Ekşi Ekşi, Ali 2021
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama 15 15 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 30 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 55 55 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 170
Toplam Yük / 30 5,67
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P12
Ö1 TYD ve İYD uygulama basamaklarını doğru bir sırada hatırlama, önemini açıklayabilme 5 - -
Ö2 lk ve acil yardım basamaklarını doğru şekilde uygulayabilme 5 - -
Ö3 Acil sağlık hizmeti sunumu esnasında kullanılan acil sağlık araçlarını ve içerisinde bulunan tıbbi cihaz ve malzemeleri değerlendirerek sorunlara yönelik önerilerde bulunabilme 5 - -
Ö4 Hastane öncesi tedavi algoritmaları uygulayabilme - 5 -
Ö5 İlk ve Acil Yardımda erken müdahalenin önemini açıklayabilme - 5 -
Ö6 İlk ve Acil Yardım ekipmanlarını yardım almadan kullanabilme - 5 -
Ö7 İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. - - 5