İlk ve Acil Yardım
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02720001 | Acil Hasta Bakımı II | 1 | Bahar | 2 | 4+0+1 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Sunum, vaka tartışması, |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Evre YILMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Evre YILMAZ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Gastrointestinal sistemin değerlendirilmesi ve acil durumlar genitoüriner sistemin değerlendirilmesi ve acil durumları, endokrin sistemin değerlendirilmesi ve acil durumları, gebelik doğumda acil durum değerlendirilmesi ,beyin ve sinir sisteminin değerlendirilmesi ve acil durumlar
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; GİS,GÜS ,endokrin, gebelik ve doğum eylemi,beyin ve sinir sistemini değerlendirmek, mevcut acillere yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
P2 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
P3 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan anatomisini ve fizyolojisini açıklayabilme | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Hastalıklar hakkında tanı koyabilecek bilgileri açıklayabilme | P.1.5 | 1 |
Ö4 | Enfeksiyon hastalıkları, hastalık patofizyolojisi ve insan anatomisi alanında edindiği bilgilerin önemini açıklayabilme | P.2.1 | 1 |
Ö5 | Hastane öncesi tedavi algoritmaları uygulayabilme | P.3.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi nedir? |
2 | Gastrointestinal sistem acil durumları nedir ve tanılaması nasıl yapılır? |
3 | Gastrointestinal sistem acil durumları nedir ve tanılaması nasıl yapılır?(Devamı) |
4 | Genitoüriner sistem fizyolojisi nedir? |
5 | Genitoüriner sistem acil durumları nedir ve tanılaması nasıl yapılır? |
6 | Endokrin sistemi fizyolojisi nedir? |
7 | Endokrin sistemine ilişkin acil durumlar nelerdir ve tanılaması nasıl yapılır? |
8 | Ara sınav |
9 | Endokrin sistemine ilişkin acil durumlar nelerdir ve tanılaması nasıl yapılır?(Devamı) |
10 | Normal gebelik ve doğum nasıl gerçekleşir? |
11 | Gebelik ve doğuma ilişkin acil durumlar nelerdir ve nasıl tanılanır? |
12 | Beyin ve sinir sistemi hakkında bilgi sahibi olma |
13 | Beyin ve sinir sistemi acil durumları tanılaması yapabilme |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Güncel acil tanı ve tedavi, ankara ,2006 |
Hastane öncesi acil tıp ,ankara ,2017 | |
İlk ve acil yardım teknikerliği, Ankara ,2015 | |
Tintinelli acil tıp, İstanbul ,2013 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 156 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan anatomisini ve fizyolojisini açıklayabilme | 5 | - | - |
Ö2 | Hastada acil görülen komplikasyonları analiz edebilme ve neden sonuç ilişkisi kurabilme | 5 | - | - |
Ö3 | Hastalıklar hakkında tanı koyabilecek bilgileri açıklayabilme | 5 | - | - |
Ö4 | Enfeksiyon hastalıkları, hastalık patofizyolojisi ve insan anatomisi alanında edindiği bilgilerin önemini açıklayabilme | - | 5 | - |
Ö5 | Hastane öncesi tedavi algoritmaları uygulayabilme | - | - | 5 |