İlk ve Acil Yardım
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İlk ve Acil Yardım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02710002 | Acil Hasta Bakımı I | 1 | Güz | 1 | 6+0+6 | 12 | 12 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Başak AĞCA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Başak AĞCA | B-229 | [email protected] | 7501 | Salı 14:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Acil Hasta/Yaralı da Birincil ve ikincil Değerlendirme Yöntemleri ve uygulanması, Acil Olgu Yönetimi ,Solunum Sistemi Muayenesi ve Solunum yolu Hastalıklarının Değerlendirilmesi, solunum Sistemi Acillerine Yaklaşım
Kardiyovasküler Sistem Muayenesi ve Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarının Değerlendirilmesi. Temel EKG Bilgisi Kardiyovasküler Sistem Acillerine yaklaşım
Kardiyovasküler Sistem Muayenesi ve Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarının Değerlendirilmesi. Temel EKG Bilgisi Kardiyovasküler Sistem Acillerine yaklaşım
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Hasta/ Yaralının Birincil ve İkincil Değerlendirmelerini Yapabilmek, Solunum ve Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarını Tanımak ve Acil Bakım Uygulamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
P3 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 5 |
P5 | Hastanın tıbbi, sosyal ve psikolojik sorunları hakkında bilinçli olur, hastalara yardımcı olabilecek bilgiyi yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir. | 5 |
P6 | İlaçların etki mekanizmasını, oluşabilecek komplikasyonları tanır, buna yönelik acil tedavi uygulama becerisine sahip olur | 4 |
P12 | llk ve Acil Yardım alanında aldığı eğitimi ve becerileri alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | TYD ve İYD uygulama basamaklarını doğru bir sırada hatırlama, önemini açıklayabilme | P.1.1 | 1,4,7 |
Ö2 | İnsan anatomisini ve fizyolojisini açıklayabilme | P.1.2 | 1,4,7 |
Ö3 | Hastane öncesi tedavi algoritmaları uygulayabilme | P.3.1 | 1,4,7 |
Ö4 | Kardiyovasküler sorunlara yönelik temel EKG ve acil bakım uygulamalarını bilir. | P.3.4 | 1,4,7 |
Ö5 | Meslekten kaynaklı bir etik ikilem ile karşılaştığında soruna yönelik yaklaşım üretebilme | P.4.5 | 1,4,7 |
Ö6 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | P.12.1 | 1,4,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Hareket, Vücut Mekaniği Ve Hastanın Hareket Ettirilmesi/Acil Hasta/Yaralı da Birincil Değerlendirme Yöntemleri |
2 | Hareket, Vücut Mekaniği Ve Hastanın Hareket Ettirilmesi/Acil Hasta/Yaralı da Birincil Değerlendirme Yöntemlerinin Uygulanması |
3 | Enfeksiyon Kontrolü Ve Uygulamaları/Acil Hasta/Yaralı da İkincil Değerlendirme Yöntemleri |
4 | İlaç Uygulamaları/Acil Hasta/Yaralı da İkincil Değerlendirme Yöntemlerinin Uygulanması |
5 | İlaç Uygulamaları/Acil Olgu Yönetimi |
6 | İlaç Uygulamaları/Solunum Sistemi Muayenesi |
7 | Yaşam Bulguları/Solunum Sistemi Hastalıklarının Değerlendirilmesi |
8 | Ara sınav |
9 | Yaşam Bulguları/Solunum Sistemi Acillerine Yaklaşım |
10 | Üriner Sistem Ve Uygulamaları/Kardiyovasküler Sistem Muayenesi |
11 | Sindirim Sistemi Uygulamaları/Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarının Değerlendirilmesi |
12 | Sindirim Sistemi Uygulamaları/Temel EKG Bilgisi |
13 | Solunum Sistemi ve Uygulamaları/Kardiyovasküler Sistem Acillerine Yaklaşım |
14 | Kan Ve Kan Ürünleri Transfüzyonu/Kardiyovasküler Sistem Acillerine Yaklaşım |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Hastane öncesi acil tıp ,ankara ,2017 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | 1 | 15 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 356 | ||
Toplam Yük / 30 | 11,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 12 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P12 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | TYD ve İYD uygulama basamaklarını doğru bir sırada hatırlama, önemini açıklayabilme | 5 | - | - | - |
Ö2 | İnsan anatomisini ve fizyolojisini açıklayabilme | - | 5 | - | - |
Ö3 | Hastane öncesi tedavi algoritmaları uygulayabilme | 5 | - | - | - |
Ö4 | Kardiyovasküler sorunlara yönelik temel EKG ve acil bakım uygulamalarını bilir. | - | 5 | - | - |
Ö5 | Meslekten kaynaklı bir etik ikilem ile karşılaştığında soruna yönelik yaklaşım üretebilme | - | - | 5 | - |
Ö6 | İlk ve Acil Yardım eğitimi alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme. | - | - | - | 5 |