Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900013 | Yabancı Dil II (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, İngilizce farkındalığını artırırken fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik terminolojiyi ve kullanılan kalıpların öğrenci tarafından öğrenilmesini kapsar. Akademik okuma ve dinleme bazlı iletişimsel becerilerin, eleştirel düşüncenin öğrenci tarafından özümsenmesine önem verir
Dersin Amacı
Dilbilgisi ve kelime öğretimi; temel okuma ve yazma dersleri, temel dinleme ve konuşma uygulamalarından oluşmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil bilgisi vardır. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Günlük rutinler hakkında konuşma. Geniş zaman ve sıklık zarfları. Cümlelerde empatik vurgu. (Ünite 6 - Ders 1) |
2 | Vücudun bölümleri. Yaralanmalar/sakatlanmalar hakkında konuşma. Spor yaralanmaları. (Ünite 6 - Ders 2) |
3 | Hastalıklar ve tedaviler. "Should" ile tavsiyeler verme. (Ünite 6 - Ders 3) |
4 | Turistik mekanlar ve aktiviteler. Telefon görüşmelerinde kullanılan yaygın cümle kalıpları. (Ünite 7 - Ders 1) |
5 | Toplu ulaşım sözcükleri. "There is" ve "There are" ile cümle kurmak. (Ünite 7 - Ders 2) |
6 | Şehirde dolaşma. Adres sorma ve adres tarif etme. Hareket edatları. (Ünite 7 - Ders 3) |
7 | Hava durumu. Seyahat tecrübeleri. Geçmiş zamanda durum cümleleri kurmak. (Ünite 8 - Ders 1) |
8 | Vize Haftası |
9 | Tatilde yapılabilecek aktiviteler. Geçmiş zamanda eylem cümlesi kurmak. Geçmiş tatil hakkında konuşmak. (Ünite 8 - Ders 2) |
10 | Otel aktiviteleri. Geçmiş zaman düzensiz fiiller. Bir otel tecrübesini betimleme. (Ünite 8 - Ders 3) |
11 | Sıkça tüketilen gıdalar. "How many" ve "how much" ile sorular sorma ve bu soruları cevaplama. Favori yemeklerimiz. (Ünite 9 - Ders 1) |
12 | Gıda ölçü birimleri. Yemek pişirme ile ilgili fiiller. Sayılabilen ve sayılamayan isimler. "a", "an", "the", "some", "any" kullanımları. (Ünite 9 - Ders 2) |
13 | Bir menüdeki yiyecekler. Yemek sipariş etme. "Would like" kullanımı. (Ünite 9 - Ders 3) |
14 | Final Haftası |
15 | Final exam |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Start Up 2 Student's Book by Pearson Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |