İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99501003 Rapor Yazma ve Sunum Becerileri 1 Güz 1 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, tartışma, uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN C-26 [email protected] 7282
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, öğrencilerin rapor yazma ve etkili sunum yapmaya dair bilgi ve becerilerini geliştirmektir
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin rapor yazma ve etkili sunum yapmaya dair bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözümler; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. 5
P3 Bir süreci, olayı, vakayı, donanımını veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. P.2.1 1,6
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. P.2.2 1,6
Ö3 Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. P.3.1 1,6
Ö4 Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını ifade edebilme. P.3.2 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin amacı, kapsamı ve kaynağının belirtilmesi
2 Duygusal Zeka ve Özgüven
3 Sunuma Hazırlık
4 Şekilsel Kurallar
5 Görsellik
6 Sunum Anında Yapılması Gerekenler
7 Bilimsel Yöntem
8 Araştırma ve Araştırmacı
9 Araştırmalarda Kaynak Bulma
10 Kaynağın Metin ve Kaynakçada Gösterilmesi
11 Raporlarda Metin
12 Resmi Yazılar
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar TÜBİTAK. Etkili Sunumlar İçin El Kitabı.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. 5 5
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. 5 5
Ö3 Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. 5 5
Ö4 Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını ifade edebilme. 5 5