Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99500008 | Sağlıkta Araştırma ve Biyoistatistik | 3 | Güz | 5 | 2+0+2 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bayram Sönmez ÜNÜVAR |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bayram Sönmez ÜNÜVAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Temel istatistiksel kavramlar, Tanımlayıcı istatistikler, Tablo ve grafikler, Örnekleme yöntemleri, Normal dağılım ve Hipotez testleri, Korelasyon ve regresyon çözümlemesi
Dersin Amacı
Temel istatistiksel kavramları, tanımlayıcı istatistikleri, tablo ve grafik oluşturmayı ve yorumlamayı, temel örnekleme yöntemlerini, standart hata ve güven aralıkları kavramlarını, hipotez testlerini, korelasyon ve basit doğrusal regresyon çözümlemesini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel istatistiksel kavramları, veri türlerini ve tanımlayıcı istatistikleri açıklar; verileri uygun tablo ve grafiklerle sunar. | P.9.1 | 1 |
| Ö2 | Normal dağılım, örnekleme yöntemleri, standart hata, güven aralığı ve hipotez testi kavramlarını açıklar; farklı örneklem türlerine uygun istatistiksel testleri seçer. | P.9.2 | 1 |
| Ö3 | Hipotez testleri, korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda elde edilen istatistiksel çıktıları yorumlar ve sağlık alanındaki araştırma sorularına ilişkin karar verir. | P.2.36 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel istatistiksel kavramlar istatistik, biyoistatistik, biyoistatistiğin kullanım alanları, evren, örneklem, istatistik, parametre, veri, değişken, veri tipleri |
| 2 | Tanımlayıcı istatistikler verilerin sınıflandırılması, ortalama ve konum ölçüleri, yaygınlık ölçüleri. |
| 3 | Tablo ve grafikler tek değişkenli tablo (marjinal tablo) ve grafikler: histogram, çubuk grafik, dal-yaprak grafiği, kutu-çizgi grafiği, ortalama-standart sapma grafikleri |
| 4 | İki/çok değişkenli tablo ve grafikler Çapraz tablolar, temel grafik gösterimlerin çok değişkenli uygulamaları, saçılım grafikleri |
| 5 | Normal dağılım |
| 6 | Örnekleme yöntemleri, Standart hata ve güven aralıkları |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Hipotez testlerine giriş: Hipotez testinin amacı, aşamaları, hataları, p ve alfa değerleri, karar verme süreci, parametrik ve parametrik olmayan hipotez testleri. |
| 9 | Hipotez Testleri: tek örneklem testleri |
| 10 | Hipotez Testleri: bağımsız iki örneklem testleri |
| 11 | Hipotez Testleri: bağımlı iki örneklem testleri |
| 12 | Hipotez Testleri: bağımlı ve bağımsız K örneklem testleri |
| 13 | Korelasyon ve regresyon çözümlemesi |
| 14 | Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Özdamar K. SPSS ile Biyoistatistik. Kaan Kitabevi, Eskişehir, 2015 |
| Sümbüloglu K ve Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Somgür Yayıncılık, Ankara, 2013. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 10 | 10 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P9 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Hipotez testleri, korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda elde edilen istatistiksel çıktıları yorumlar ve sağlık alanındaki araştırma sorularına ilişkin karar verir. | - | - |
| Ö2 | Temel istatistiksel kavramları, veri türlerini ve tanımlayıcı istatistikleri açıklar; verileri uygun tablo ve grafiklerle sunar. | - | - |
| Ö3 | Normal dağılım, örnekleme yöntemleri, standart hata, güven aralığı ve hipotez testi kavramlarını açıklar; farklı örneklem türlerine uygun istatistiksel testleri seçer. | - | - |
