Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99500006 | Histoloji-Patoloji | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Hatice Nur ŞEFLEK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hücresel zedelenme, adaptasyon, nekroz gibi hasara doku yanıtı ile neoplazi, hemodinamik bozukluklar gibi hastalık tanımları
Dersin Amacı
Hastalıkların biyolojik temeli, gelişim mekanizmaları ve insan vücudunda yarattıkları hasarlar konusunda bilgi sahibi olmak Patoloji bölümünde doku takibi ve raporlama süreçleri hakkında fikir sahibi olmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İmmünolojik, enfeksiyöz, genetik, beslenmeye bağlı ve hemodinamik bozukluklar ile neoplazi süreçlerini açıklar; bu patolojik durumların klinik etkilerini değerlendirir. | P.1.42 | 1 |
| Ö2 | İmmünolojik, enfeksiyöz, genetik, beslenmeye bağlı ve hemodinamik bozukluklar ile neoplazi süreçlerini açıklar; bu patolojik durumların klinik etkilerini değerlendirir. | P.2.40 | 1 |
| Ö3 | İmmünolojik, enfeksiyöz, genetik, beslenmeye bağlı ve hemodinamik bozukluklar ile neoplazi süreçlerini açıklar; bu patolojik durumların klinik etkilerini değerlendirir. | P.3.25 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Histolojiye giriş |
| 2 | Epitel ve konnektif doku histolojis |
| 3 | Kartilaj ve kemik doku histolojisi |
| 4 | Kas ve sinir doku histolojisi |
| 5 | İmmün sistem ve kan histolojisi |
| 6 | tekrar |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Patolojiye Giriş, Hücresel zedelenme ve adaptasyon |
| 9 | Nekroz ve apoptoz İntrasellüler birikimler |
| 10 | Akut inflamasyon Kronik inflamasyon ve yara iyileşmesi |
| 11 | İmmunolojik Hastalıklar Enfeksiyöz Hastalıklar |
| 12 | Beslenme Bozuklukları Genetik Bozukluklar |
| 13 | Hemodinamik Bozukluklar, Neoplazi |
| 14 | Özet |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Genel Histoloji ve Genel Embriyoloji: Sağlık Bilimleri ve Tıp Fakülteleri İçin, Prof. Dr. Mehmet Yüncü, Çukurova Nobel Tıp Kitabevleri, 2016,Zhang G, Ferderson A. Histoloji,Lippincot, (Çev.ed. Koç A, İstanbul tıp kitabevleri, 2016) |
| Robbins Pathologic Basis of Disease |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İmmünolojik, enfeksiyöz, genetik, beslenmeye bağlı ve hemodinamik bozukluklar ile neoplazi süreçlerini açıklar; bu patolojik durumların klinik etkilerini değerlendirir. | - | - | - |
| Ö2 | İmmünolojik, enfeksiyöz, genetik, beslenmeye bağlı ve hemodinamik bozukluklar ile neoplazi süreçlerini açıklar; bu patolojik durumların klinik etkilerini değerlendirir. | - | - | - |
| Ö3 | İmmünolojik, enfeksiyöz, genetik, beslenmeye bağlı ve hemodinamik bozukluklar ile neoplazi süreçlerini açıklar; bu patolojik durumların klinik etkilerini değerlendirir. | - | - | - |
