İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99500001 Psikolojiye Giriş 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Selva BARKALE ŞAHİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Selva BARKALE ŞAHİN - [email protected]
Dersin İçeriği
Bu ders, psikolojinin tarihi, tanımı ve temel bilim çalışması yapan alt dallarının ilgi alanları ve yaklaşımlarını içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, psikolojinin temel ilkeleri, süreçleri, yaklaşımları ve yöntemlerine giriş yapmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. 2
P4 Fizyoterapi süreçlerinde hasta, hasta yakını ve sağlık ekibiyle etkin iletişim kurar; ekip çalışmasında aktif rol alır. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Psikoloji biliminin temel kavramlarını, yaklaşımlarını, araştırma yöntemlerini ve etik ilkelerini bilir. P.5.1 1
Ö2 Davranışın, zihinsel süreçlerin ve gelişimin biyopsikososyal temellerini analiz eder. P.5.2 1
Ö3 İnsan davranışının normal ve anormal boyutlarını ve kişilerarası etkileşim ilkelerini sağlık bilimleri perspektifinden değerlendirir. P.5.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Psikolojinin felsefi temelleri
2 Psikoloji tarihi ve ekoller
3 Psikolojinin tanımı ve alt dalları
4 Psikolojinin kullandığı araştırma yöntemleri
5 Psikolojinin kullandığı araştırma yöntemleri
6 Sosyal psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları
7 Ara Sınav
8 Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları
9 Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları
10 Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları
11 Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları
12 Endüstri ve örgüt psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları
13 Klinik psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları
14 Klinik psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Morris,C.G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. (Çev.:Sayıl & Ayvaşık) 3. Baskı, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayını
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 2 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 29 29
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 29 29
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5
Ö1 Psikoloji biliminin temel kavramlarını, yaklaşımlarını, araştırma yöntemlerini ve etik ilkelerini bilir. -
Ö2 Davranışın, zihinsel süreçlerin ve gelişimin biyopsikososyal temellerini analiz eder. -
Ö3 İnsan davranışının normal ve anormal boyutlarını ve kişilerarası etkileşim ilkelerini sağlık bilimleri perspektifinden değerlendirir. -