Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02381103 | Koruyucu Fizyoterapi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağlık kavramını, sağlığın korunması ile ilgili yöntemleri ve mevzuatı, fizyoterapi mesleğinin koruyucu sağlık alanındaki hizmetlerini kapsar.
Dersin Amacı
Sağlıkla ilgili temel kavramların ve sağlığı etkileyen durumların tanımlanması, sağlığın korunmasına ve yükseltilmesine yönelik hizmetlerin planlanması ve yönlendirilmesinde sağlık çalışanlarının rollerinin tanımlanması ve koruyucu fizyoterapi hizmetlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözümler; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 4 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 4 |
P10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusundaki farkındalığa sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
Ö4 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. | P.8.1 | 1 |
Ö5 | Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. | P.8.2 | 1 |
Ö6 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.8.3 | 1 |
Ö7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. | P.8.4 | 1 |
Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla birleştirebilme. | P.10.3 | 1 |
Ö9 | Yaşadıkları toplumsal çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | P.10.4 | 1 |
Ö10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | P.10.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sağlık kavramı, sağlığın değerlendirilmesinde tarama testleri |
2 | Nüfus Bilimi ve Sağlık Demografisi, Sağlıkla ilgili uluslararası kuruluşlar |
3 | Epidemiyoloji ve projelerin belirlenmesi |
4 | Fizyoterapistin halk sağlığındaki rolü |
5 | Toplum temelli rehabilitasyon |
6 | Çevre sağlığı ve fizyoterapinin rolü |
7 | Ara Sınav |
8 | Afetler ve afetlerde fizyoterapi |
9 | Yaşlı, çocuk ve özürlülerde sağlığın korunması |
10 | Toplum sağlığında basının rolü |
11 | Toplum sağlığında basının rolü |
12 | Sağlıkla ilgili mevzuatlar |
13 | Genel Tartışma |
14 | Genel Tartışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, HÜ Basımevi, Ankara 2006 |
Karaduman A. Halk sağlığında fizyoterapi ve rehabilitasyon. Ankara. 1994 | |
Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi Cilt 1, 2018 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P8 | P10 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | 3 | - | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | 3 | - | - |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | 3 | - | - |
Ö4 | Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. | - | 4 | - |
Ö5 | Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. | - | 4 | - |
Ö6 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | 4 | - |
Ö7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. | - | 4 | - |
Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla birleştirebilme. | - | - | 3 |
Ö9 | Yaşadıkları toplumsal çevreye karşı duyarlılık kazanabilme. | - | - | 3 |
Ö10 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına ait becerileri diğer alanlarla ilişkilendirebilme. | - | - | 3 |