Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02381101 | Fizyoterapide Güncel Yaklaşımlar | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT | B-230 | [email protected] | 7666 | Pazartesi 12:40-14:45 |
Dersin İçeriği
Literatürlerle etkinliği belirlenen ve/veya proje aşamasında olan güncel rehabilitasyon yaklaşımları anlatılacaktır
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyona ilişkin güncel yaklaşımları tanıma, takip etme, güncel tedavi prensiplerini öğrenme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 5 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan güncel yaklaşımları (yüksek şiddetli interval antrenman, vestibüler rehabilitasyon, vücut farkındalığı terapileri, telerehabilitasyon, yapay zeka vb.) tanımlar ve kullanım endikasyonlarını açıklar. | P.1.53 | 1 |
| Ö2 | Güncel tedavi yöntemlerini bilimsel kanıtlara dayalı olarak değerlendirir, farklı durumlarda uygun yöntemi seçme ve klinik karar verme sürecine entegre eder. | P.3.47 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanımı, derse giriş, dönem boyunca ele alınacak konular, dersin işlenme şekliyle ilgili bilgilendirme. |
| 2 | Yüksek Şiddetli İnterval Eğitim |
| 3 | Vestibüler Rehabilitasyon |
| 4 | Vestibüler Rehabilitasyon |
| 5 | Temel Vücut Farkındalığı Terapisi kavramı, içeriği, nörofizyolojisi, kullanım alanları ve etkileri, uygulama örnekleri. |
| 6 | Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Tedavisi, Üst ekstremite ve alt ekstremite uygulamaları |
| 7 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Teknoloji Temelli Yaklaşımlar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Telerehabilitasyon ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Yapay Zeka Kullanımı |
| 10 | İnspiratuar Kas Eğitimi |
| 11 | Fasya Tedavisinde Güncel Yaklaşımlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Güncel Literatür |
| Mobilisation of the Nervous System, David Butler, Churchill Livingstone | |
| Kronik boyun ağrılı hastalarda temel vücut farkındalığı terapisinin ağrı, denge ve proprioseptif duyuya olan etkileri, Kamil Yılmaz, doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi | |
| Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi | |
| Tetik Nokta Tedavisinde Kuru İğneleme, Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer, Hipokrat Kitabevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan güncel yaklaşımları (yüksek şiddetli interval antrenman, vestibüler rehabilitasyon, vücut farkındalığı terapileri, telerehabilitasyon, yapay zeka vb.) tanımlar ve kullanım endikasyonlarını açıklar. | 4 | - |
| Ö2 | Güncel tedavi yöntemlerini bilimsel kanıtlara dayalı olarak değerlendirir, farklı durumlarda uygun yöntemi seçme ve klinik karar verme sürecine entegre eder. | - | 5 |
