Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02381101 | Fizyoterapide Güncel Yaklaşımlar | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Literatürlerle etkinliği belirlenen ve/veya proje aşamasında olan güncel rehabilitasyon yaklaşımları anlatılacaktır
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyona ilişkin güncel yaklaşımları tanıma, takip etme, güncel tedavi prensiplerini öğrenme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 1 |
P6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. | P.1.7 | 1 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö3 | Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme. | P.6.2 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel araçları kullanabilme. | P.6.3 | 1 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ayırt edebilme. | P.6.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanımı, derse giriş, dönem boyunca ele alınacak konular, dersin işlenme şekliyle ilgili bilgilendirme. |
2 | Sinir mobilizasyonu kavramı, tarihçesi, sliding ve tension teknikleri, sinir mobilizasyonunun etki mekanizmaları, uygulama örnekleri. |
3 | Yüksek Şiddetli İnterval Eğitim |
4 | Ortopedik Rehabilitasyonda Güncel Yaklaşımlar |
5 | Yutma Bozukluklarında Rehabilitasyon |
6 | Temel Vücut Farkındalığı Terapisi kavramı, içeriği, nörofizyolojisi, kullanım alanları ve etkileri, uygulama örnekleri. |
7 | Ara Sınav |
8 | Kuru iğneleme ve tarihçesi, endikasyonları, uygulama yapılcak ve yapılamayacak anatomik yapılar, kontraendikasyonları, komplikasyonları, etki mekanizması, uygulama şekli ve süresi, uygulama örnekleri. |
9 | Kinezyolojik bantlama, tarihçesi, bantların özellikleri, etki mekanizmaları, kinezyolojik bantlamanın kullanım alanları, kontraendikasyonları ve yan etkileri, uygulama teknikleri, örnek bantlamalar. |
10 | Kan Akımı Kısıtlamalı Egzersiz Eğitimi |
11 | Transcranial Manyetik Stimulasyon |
12 | Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Tedavisi, Üst ekstremite ve alt ekstremite uygulamaları |
13 | Kanıta Dayalı Egzersiz |
14 | Rehabilitasyonda Hayvan Destekli Yaklaşımlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Güncel Literatür |
Mobilisation of the Nervous System, David Butler, Churchill Livingstone | |
Kronik boyun ağrılı hastalarda temel vücut farkındalığı terapisinin ağrı, denge ve proprioseptif duyuya olan etkileri, Kamil Yılmaz, doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi | |
Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi | |
Tetik Nokta Tedavisinde Kuru İğneleme, Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer, Hipokrat Kitabevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
---|---|---|---|
Ö1 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. | 3 | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. | - | 3 |
Ö3 | Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme. | - | 3 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel araçları kullanabilme. | - | 3 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel tedavi yöntemlerini ayırt edebilme. | - | 3 |