İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02380102 Fizyoterapide Klinik Problem Çözme 4 Bahar 8 2+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT, Öğr.Gör. Osman KARACA
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Olgunun değerlendirilerek problemlerinin saptanması, Olgu ile ilgili problemleri listeleme ve gruplama, Bu problemlerin kısa ve uzun sürede çözümüne yönelik tedavi programını tasarlayabilme becerisini geliştirme, Grup çalışması, iş birliği, iş bölümü, ortak bakış açısı, davranış ve tutum geliştirilmesine katkıda bulunma, Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve bilgiye ulaşma becerisini geliştirme, Sunum ve iletişim becerilerini kazandırmak ve geliştirme
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamındaki sağlıklı veya hasta popülasyonun sorunlarını değerlendirerek analiz etme ve çözümleme konusunda grup çalışması, probleme dayalı eğitim yolu ile dört yıllık lisans eğitimi sürecinde elde edilen bilgilerin entegre edilmesi, literatür taraması ve sunum becerisini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. 3
P3 Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. 4
P9 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası literatürü takip eder; bilimsel araştırma süreçlerini yürütür, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve sonuçları raporlar, bilimsel kanıtları klinik uygulamalara yansıtabilir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı hasta gruplarında (nörolojik, ortopedik, kardiyopulmoner ve pediatrik) görülen temel klinik sorunları tanımlar ve değerlendirme sürecini problem çözme yaklaşımıyla planlar. P.2.53 1
Ö2 Klinik problem çözme basamaklarını kullanarak olguya özgü fizyoterapi hedefleri belirler ve uygun tedavi stratejilerini oluşturur. P.3.38 1
Ö3 Klinik senaryolar ve vaka temelli uygulamalar üzerinden tedavi seçeneklerini analiz eder, bilimsel kanıta dayalı karar verme becerisi geliştirir. P.9.10 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Nörolojik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları
2 Ortopedik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları
3 Kalp ve Akciğer Hastalarında Klinik Problem Çözme Yolları
4 Pediatrik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları
5 Nörolojik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları
6 Ortopedik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları
7 Ara sınav
8 Kalp ve Akciğer Hastalarında Klinik Problem Çözme Yolları
9 Pediatrik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları
10 Nörolojik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları
11 Ortopedik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları
12 Kalp ve Akciğer Hastalarında Klinik Problem Çözme Yolları
13 Pediatrik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları
14 Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Güncel Literatür
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 4 52
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 5 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P9
Ö1 Farklı hasta gruplarında (nörolojik, ortopedik, kardiyopulmoner ve pediatrik) görülen temel klinik sorunları tanımlar ve değerlendirme sürecini problem çözme yaklaşımıyla planlar. 3 4 -
Ö2 Klinik problem çözme basamaklarını kullanarak olguya özgü fizyoterapi hedefleri belirler ve uygun tedavi stratejilerini oluşturur. - 5 -
Ö3 Klinik senaryolar ve vaka temelli uygulamalar üzerinden tedavi seçeneklerini analiz eder, bilimsel kanıta dayalı karar verme becerisi geliştirir. - - 5