Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02380102 | Fizyoterapide Klinik Problem Çözme | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT, Öğr.Gör. Osman KARACA |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Olgunun değerlendirilerek problemlerinin saptanması, Olgu ile ilgili problemleri listeleme ve gruplama, Bu problemlerin kısa ve uzun sürede çözümüne yönelik tedavi programını tasarlayabilme becerisini geliştirme, Grup çalışması, iş birliği, iş bölümü, ortak bakış açısı, davranış ve tutum geliştirilmesine katkıda bulunma, Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve bilgiye ulaşma becerisini geliştirme, Sunum ve iletişim becerilerini kazandırmak ve geliştirme
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamındaki sağlıklı veya hasta popülasyonun sorunlarını değerlendirerek analiz etme ve çözümleme konusunda grup çalışması, probleme dayalı eğitim yolu ile dört yıllık lisans eğitimi sürecinde elde edilen bilgilerin entegre edilmesi, literatür taraması ve sunum becerisini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 3 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 4 |
| P9 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası literatürü takip eder; bilimsel araştırma süreçlerini yürütür, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve sonuçları raporlar, bilimsel kanıtları klinik uygulamalara yansıtabilir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı hasta gruplarında (nörolojik, ortopedik, kardiyopulmoner ve pediatrik) görülen temel klinik sorunları tanımlar ve değerlendirme sürecini problem çözme yaklaşımıyla planlar. | P.2.53 | 1 |
| Ö2 | Klinik problem çözme basamaklarını kullanarak olguya özgü fizyoterapi hedefleri belirler ve uygun tedavi stratejilerini oluşturur. | P.3.38 | 1 |
| Ö3 | Klinik senaryolar ve vaka temelli uygulamalar üzerinden tedavi seçeneklerini analiz eder, bilimsel kanıta dayalı karar verme becerisi geliştirir. | P.9.10 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Nörolojik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
| 2 | Ortopedik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
| 3 | Kalp ve Akciğer Hastalarında Klinik Problem Çözme Yolları |
| 4 | Pediatrik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
| 5 | Nörolojik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
| 6 | Ortopedik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Kalp ve Akciğer Hastalarında Klinik Problem Çözme Yolları |
| 9 | Pediatrik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
| 10 | Nörolojik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
| 11 | Ortopedik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
| 12 | Kalp ve Akciğer Hastalarında Klinik Problem Çözme Yolları |
| 13 | Pediatrik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
| 14 | Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Güncel Literatür |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 13 | 2 | 26 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 5 | 15 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı hasta gruplarında (nörolojik, ortopedik, kardiyopulmoner ve pediatrik) görülen temel klinik sorunları tanımlar ve değerlendirme sürecini problem çözme yaklaşımıyla planlar. | 3 | 4 | - |
| Ö2 | Klinik problem çözme basamaklarını kullanarak olguya özgü fizyoterapi hedefleri belirler ve uygun tedavi stratejilerini oluşturur. | - | 5 | - |
| Ö3 | Klinik senaryolar ve vaka temelli uygulamalar üzerinden tedavi seçeneklerini analiz eder, bilimsel kanıta dayalı karar verme becerisi geliştirir. | - | - | 5 |
