Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02380102 | Fizyoterapide Klinik Problem Çözme | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT, Öğr.Gör. Osman KARACA |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Osman KARACA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Olgunun değerlendirilerek problemlerinin saptanması, Olgu ile ilgili problemleri listeleme ve gruplama, Bu problemlerin kısa ve uzun sürede çözümüne yönelik tedavi programını tasarlayabilme becerisini geliştirme, Grup çalışması, iş birliği, iş bölümü, ortak bakış açısı, davranış ve tutum geliştirilmesine katkıda bulunma, Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve bilgiye ulaşma becerisini geliştirme, Sunum ve iletişim becerilerini kazandırmak ve geliştirme
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamındaki sağlıklı veya hasta popülasyonun sorunlarını değerlendirerek analiz etme ve çözümleme konusunda grup çalışması, probleme dayalı eğitim yolu ile dört yıllık lisans eğitimi sürecinde elde edilen bilgilerin entegre edilmesi, literatür taraması ve sunum becerisini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 2 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözümler; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 3 |
P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımını veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | P.1.6 | 1 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | P.2.4 | 1 |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | P.2.6 | 1 |
Ö4 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | P.3.1 | 1 |
Ö5 | Rehabilitasyondaki bir süreci, olayı, vakayı, ürünü fark edebilme. | P.3.4 | 1 |
Ö6 | Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. | P.3.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Nörolojik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
2 | Ortopedik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
3 | Kalp ve Akciğer Hastalarında Klinik Problem Çözme Yolları |
4 | Pediatrik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
5 | Nörolojik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
6 | Ortopedik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
7 | Ara sınav |
8 | Kalp ve Akciğer Hastalarında Klinik Problem Çözme Yolları |
9 | Pediatrik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
10 | Nörolojik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
11 | Ortopedik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
12 | Kalp ve Akciğer Hastalarında Klinik Problem Çözme Yolları |
13 | Pediatrik Hastalarda Klinik Problem Çözme Yolları |
14 | Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Güncel Literatür |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | 2 | - | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun tedavi yöntemleri üretebilme. | - | 3 | - |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | - | 3 | - |
Ö4 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | - | - | 4 |
Ö5 | Rehabilitasyondaki bir süreci, olayı, vakayı, ürünü fark edebilme. | - | - | 4 |
Ö6 | Rehabilitasyondaki bir sürecin, olayın, vakanın, uygun tedavi yöntemini kullanmaya karar verebilme. | - | - | 4 |