İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02371102 Akademik Okuma ve Yazma Becerileri 4 Güz 7 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
1. Araştırma ve Yazım Teknikleri 2. Bilimsel araştırma çalışmaları 3. Ödev; makale, bildiri, poster, tez ve proje yazım türleri 4. Sözlü sunum 5. Kaynakça gösterme kuralları 6. Dipnot verme şekilleri 7. Yazılı ve elektronik kaynaklardan yararlanma teknikleri 8. Sunum Teknolojileri 9. Sosyal Medyada Sunum Teknikleri
Dersin Amacı
Akademik Yazım Teknikleri dersinde öğrencilere öğrenim süresince hazırlayacakları ödev, seminer, proje, rapor, makale, sözlü sunum ve tez çalışmalarında bilimsel araştırma ve yazım yönteminin temel kuralları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. P.8.1 1
Ö2 Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. P.8.2 1
Ö3 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.8.3 1
Ö4 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. P.8.4 1
Ö5 Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. P.8.5 1
Ö6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri alanındaki tedavi yöntemlerinde uygun biçimde kullanabilme. P.8.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin Tanıtımı ve Ders Yöntemi Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi
2 Bilimsel düşünme, çalışma nedir ve Bilimsel çalışmada Takip edilecek Süreç
3 Hipotez Geliştirme ve Araştırma Teklifi Hazırlama
4 Araştırmaya Başlangıç; Online Veritabanları, Kütüphaneler ve Arşivlerde Araştırma ve Toplanan Kaynakların Düzenlemesi
5 Bilimsel Yazım Bilgi Yönetim Sistem ve Araçları; EndNote, Zotero, Mendeley
6 Kaynaklardan Nasıl Atıf Yapılır: Aktarmalar, Alıntı, Kaynak Gösterme, Kaynak Göstermede Temel İlke ve Amaçlar
7 Ara sınav
8 Bilimsel Yazım Türleri; Makale, Bildiri, Tez, Poster, Kitap ve Patent
9 Bilimsel Bir Makalenin Yapısı ve Düzenlemesi
10 Örnek Yazımların Sunumu ve Değerlendirmesi
11 Sunum Hazırlama Teknikleri ve Araçları
12 Sunum Yöntemleri ve Sunumda Dikkat Edilecek Hususlar
13 Örnek Prezi ve Power Point Sunumları ve Tartışması
14 Sosyal Medyanın Kullanımı ve Uygulama Örnekleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma Ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul; 2003 2. Robert A. Day (Çev: Gülay Aşkar Altay), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, TÜBİTAK YAYINLARI, Ankara; 1996 3. TÜBİTAK Kurumsal İletişim Müdürlüğü, Etkili Sunumlar için El Kitabı, TÜBİTAK YAYINLARI, Ankara; 2013
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 8 96
Ara Sınav 1 13 13
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 13 13
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P8
Ö1 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. 5
Ö2 Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. 5
Ö3 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. 5
Ö4 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. 5
Ö5 Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. 5
Ö6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri alanındaki tedavi yöntemlerinde uygun biçimde kullanabilme. -