İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02371101 Seminer 4 Güz 7 0+2+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN B-228 [email protected] 7659
Dersin İçeriği
Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı? , Öğrenci sunumları
Dersin Amacı
İlgili ders ile öğrencilere fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bir seminer konusunun etkin bir biçimde hazırlanması ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi kazanımlarının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası literatürü takip eder; bilimsel araştırma süreçlerini yürütür, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve sonuçları raporlar, bilimsel kanıtları klinik uygulamalara yansıtabilir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Araştırma konusunu seçer, çalışma grubunu belirler ve gereç-yöntem planlamasını yapar. P.9.4 5
Ö2 Araştırmayı proje formatına dönüştürür, yazım kurallarına uygun olarak kurgular ve sunumunu gerçekleştirir. P.9.5 5
Ö3 Seminer sunumlarını etkili iletişim ve sunum teknikleriyle aktarır, tartışmalara katılarak akademik geri bildirim verir. P.9.6 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-I
2 Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-II
3 Öğrenci sunumları
4 Öğrenci sunumları
5 Öğrenci sunumları
6 Öğrenci sunumları
7 Ara sınav
8 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar KTO Karatay Üniversitesi Kütüphanesi, e-dergi ve kitaplar
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer 1 100 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 4 52
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 14 5 70
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9
Ö1 Araştırma konusunu seçer, çalışma grubunu belirler ve gereç-yöntem planlamasını yapar. 5
Ö2 Araştırmayı proje formatına dönüştürür, yazım kurallarına uygun olarak kurgular ve sunumunu gerçekleştirir. 5
Ö3 Seminer sunumlarını etkili iletişim ve sunum teknikleriyle aktarır, tartışmalara katılarak akademik geri bildirim verir. 4