İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02371101 Seminer 4 Güz 7 0+2+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN B-228 [email protected] 7659
Dersin İçeriği
Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı? , Öğrenci sunumları
Dersin Amacı
İlgili ders ile öğrencilere fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bir seminer konusunun etkin bir biçimde hazırlanması ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi kazanımlarının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. 5
P2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözümler; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. 3
P4 Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışır. 1
P5 Eğitim programlarında en az iki adet Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı dışından ders almıştır. 2
P7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil bilgisi vardır. 1
P9 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisine sahiptir. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme P.1.1 5
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. P.1.2 5
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. P.1.3 5
Ö4 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. P.1.5 5
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. P.1.6 5
Ö6 Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. P.1.7 5
Ö7 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. P.2.1 5
Ö8 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. P.2.2 5
Ö9 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. P.2.6 5
Ö10 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlerin müdahale yaklaşımlarını analiz edebilme. P.2.7 5
Ö11 Bireysel olarak yeterli biçimde çalışabilme. P.4.1 5
Ö12 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme P.5.1 5
Ö13 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.5.2 5
Ö14 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. P.6.1 5
Ö15 Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme. P.6.2 5
Ö16 Alanı ile ilgili güncel tedavi yöntemlerini eleştirel yargılayabilme. P.6.6 5
Ö17 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme. P.7.4 5
Ö18 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. P.8.1 5
Ö19 Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. P.8.2 5
Ö20 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.8.3 5
Ö21 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. P.8.4 5
Ö22 Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. P.8.5 5
Ö23 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili alan çalışmalarını, deneyleri, değerlendirebilme. P.9.2 5
Ö24 Alanı ile ilgili değerlendirmeleri ve bu değerlendirme sonuçlarını ifade edebilme. P.9.3 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-I
2 Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-II
3 Öğrenci sunumları
4 Öğrenci sunumları
5 Öğrenci sunumları
6 Öğrenci sunumları
7 Ara sınav
8 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar KTO Karatay Üniversitesi Kütüphanesi, e-dergi ve kitaplar
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer 1 100 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 4 52
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 14 5 70
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Ö1 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme 5 - - - - - - -
Ö2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. 4 - - - - - - -
Ö3 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. 4 - - - - - - -
Ö4 Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. 5 - - - - - - -
Ö5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. 5 - - - - - - -
Ö6 Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. 5 - - - - - - -
Ö7 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. - 3 - - - - - -
Ö8 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. - 4 - - - - - -
Ö9 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. - 5 - - - - - -
Ö10 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlerin müdahale yaklaşımlarını analiz edebilme. - 5 - - - - - -
Ö11 Bireysel olarak yeterli biçimde çalışabilme. - - 4 - - - - -
Ö12 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme - - - 3 - - - -
Ö13 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - 3 - - - -
Ö14 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları ifade edebilme. - - - - 4 - - -
Ö15 Alanındaki güncel ve işlevsel araçları açıklayabilme. - - - - 3 - - -
Ö16 Alanı ile ilgili güncel tedavi yöntemlerini eleştirel yargılayabilme. - - - - 4 - - -
Ö17 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili İngilizce bir kaynağı kendi diline çevirebilme. - - - - - 2 - -
Ö18 Bilim ve teknolojideki gelişmeler ışığında kendini sürekli yenileyebilme. - - - - - - 3 -
Ö19 Alanında yapılan yenilikleri değerlendirebilme. - - - - - - 4 -
Ö20 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - 4 -
Ö21 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini ifade edebilme. - - - - - - 4 -
Ö22 Mevcut teorik/uygulamalı bilgileri ile bilim ve teknolojideki gelişmeler arasında bağ kurabilme. - - - - - - 4 -
Ö23 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ile ilgili alan çalışmalarını, deneyleri, değerlendirebilme. - - - - - - - 5
Ö24 Alanı ile ilgili değerlendirmeleri ve bu değerlendirme sonuçlarını ifade edebilme. - - - - - - - 4