Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02371101 | Seminer | 4 | Güz | 7 | 0+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN | B-228 | [email protected] | 7659 |
Dersin İçeriği
Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı? , Öğrenci sunumları
Dersin Amacı
İlgili ders ile öğrencilere fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bir seminer konusunun etkin bir biçimde hazırlanması ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi kazanımlarının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası literatürü takip eder; bilimsel araştırma süreçlerini yürütür, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve sonuçları raporlar, bilimsel kanıtları klinik uygulamalara yansıtabilir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Araştırma konusunu seçer, çalışma grubunu belirler ve gereç-yöntem planlamasını yapar. | P.9.4 | 5 |
| Ö2 | Araştırmayı proje formatına dönüştürür, yazım kurallarına uygun olarak kurgular ve sunumunu gerçekleştirir. | P.9.5 | 5 |
| Ö3 | Seminer sunumlarını etkili iletişim ve sunum teknikleriyle aktarır, tartışmalara katılarak akademik geri bildirim verir. | P.9.6 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-I |
| 2 | Bilimsel düşünce yöntemi ile seminer nasıl hazırlanmalı ve nasıl sunulmalı-II |
| 3 | Öğrenci sunumları |
| 4 | Öğrenci sunumları |
| 5 | Öğrenci sunumları |
| 6 | Öğrenci sunumları |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Öğrenci sunumları |
| 9 | Öğrenci sunumları |
| 10 | Öğrenci sunumları |
| 11 | Öğrenci sunumları |
| 12 | Öğrenci sunumları |
| 13 | Öğrenci sunumları |
| 14 | Öğrenci sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | KTO Karatay Üniversitesi Kütüphanesi, e-dergi ve kitaplar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | 1 | 100 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 |
|---|---|---|
| Ö1 | Araştırma konusunu seçer, çalışma grubunu belirler ve gereç-yöntem planlamasını yapar. | 5 |
| Ö2 | Araştırmayı proje formatına dönüştürür, yazım kurallarına uygun olarak kurgular ve sunumunu gerçekleştirir. | 5 |
| Ö3 | Seminer sunumlarını etkili iletişim ve sunum teknikleriyle aktarır, tartışmalara katılarak akademik geri bildirim verir. | 4 |
