Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02370101 | Klinik Uygulama I | 4 | Güz | 7 | 0+20+0 | 13 | 13 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Osman KARACA | B-229 | [email protected] | 7845 | Çarşamba 15.00-17.00 |
Dersin İçeriği
Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
Dersin Amacı
Öğrencinin farklı kliniklerde ve birimlerde (kardiyo-pulmoner, ortopedi, nöroloji ...) fizyoterapi değerlendirme yöntemlerini kullanma, fizyoterapi programı planlama, uygulama becerisi kazanması, hasta ve diğer sağlık ekibi elemanlarıyla iletişim becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 4 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 5 |
| P4 | Fizyoterapi süreçlerinde hasta, hasta yakını ve sağlık ekibiyle etkin iletişim kurar; ekip çalışmasında aktif rol alır. | 5 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının temel ilkelerini ve uygulama amaçlarını açıklar. | P.3.21 | 1,7 |
| Ö2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel teorik bilgileri açıklar ve klinik bağlamda yorumlar. | P.1.26 | 1,7 |
| Ö3 | Fizyoterapinin alt disiplinlerinde kullanılan temel değerlendirme yöntemlerini tanımlar ve açıklayabilir. | P.2.35 | 1,7 |
| Ö4 | Klinik problemlere uygun teorik çözüm yolları geliştirir ve bunları gerekçeleriyle tartışır. | P.3.45 | 1,7 |
| Ö5 | Multidisipliner ekip çalışmasının önemini ve klinik süreçlerde rolünü açıklar. | P.4.3 | 1,7 |
| Ö6 | Tedavi yöntemlerinin endikasyon ve kontraendikasyonlarını bilir ve farklı hasta senaryolarında uygunluğu tartışır. | P.3.46 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 2 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 3 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 4 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 5 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 6 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 7 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 8 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 9 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 10 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 11 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 12 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 13 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
| 14 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Cardiopulmonary Physiotherapy, M. Jones,F. Moffatt, 2002 |
| Outcome measures in orthopaedics. Pynsent P. | |
| Therapy outcome measures for rehabilitation professionals. Enderby P. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 90 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 20 | 280 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 15 | 15 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 391 | ||
| Toplam Yük / 30 | 13,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 13 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel teorik bilgileri açıklar ve klinik bağlamda yorumlar. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Fizyoterapinin alt disiplinlerinde kullanılan temel değerlendirme yöntemlerini tanımlar ve açıklayabilir. | 5 | 3 | - | - |
| Ö3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının temel ilkelerini ve uygulama amaçlarını açıklar. | 3 | 5 | - | - |
| Ö4 | Klinik problemlere uygun teorik çözüm yolları geliştirir ve bunları gerekçeleriyle tartışır. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Tedavi yöntemlerinin endikasyon ve kontraendikasyonlarını bilir ve farklı hasta senaryolarında uygunluğu tartışır. | - | - | 3 | - |
| Ö6 | Multidisipliner ekip çalışmasının önemini ve klinik süreçlerde rolünü açıklar. | - | - | - | 5 |
