Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02370101 | Klinik Uygulama I | 4 | Güz | 7 | 0+20+0 | 13 | 13 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
Dersin Amacı
Öğrencinin farklı kliniklerde ve birimlerde (kardiyo-pulmoner, ortopedi, nöroloji ...) fizyoterapi değerlendirme yöntemlerini kullanma, fizyoterapi programı planlama, uygulama becerisi kazanması, hasta ve diğer sağlık ekibi elemanlarıyla iletişim becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 5 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözümler; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 5 |
P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımını veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 5 |
P4 | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışır. | 5 |
P6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci vardır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme | P.1.1 | 1,7 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | P.1.3 | 1,7 |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | P.1.4 | 1,7 |
Ö4 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | P.1.5 | 1,7 |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme. | P.2.5 | 1,7 |
Ö6 | Alanı ile ilgili sorunları açıklayabilme. | P.3.3 | 1,7 |
Ö7 | Değerlendirme ve tedavi sürecinde ekip içinde bilinçli olarak hareket edebilme. | P.4.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
2 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
3 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
4 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
5 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
6 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
7 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
8 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
9 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
10 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
11 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
12 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
13 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
14 | Ortopedi, nöroloji ve kardiyopulmoner klinik bölüm ve birimlerde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Cardiopulmonary Physiotherapy, M. Jones,F. Moffatt, 2002 |
Outcome measures in orthopaedics. Pynsent P. | |
Therapy outcome measures for rehabilitation professionals. Enderby P. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 15 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 391 | ||
Toplam Yük / 30 | 13,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 13 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme | 5 | - | - | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedavi yöntemlerini uygulayabilme. | 5 | - | - | - |
Ö4 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 5 | - | - | - |
Ö5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemlere uygun müdahale yaklaşımalrı uygulayabilme. | - | 5 | - | - |
Ö6 | Alanı ile ilgili sorunları açıklayabilme. | - | - | 5 | - |
Ö7 | Değerlendirme ve tedavi sürecinde ekip içinde bilinçli olarak hareket edebilme. | - | - | - | 5 |