İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02361106 Halk Sağlığı 3 Bahar 6 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Büşra DURAN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sağlık hizmetleri ve ulusal örgütlenme, farklı hastalıklarda halk sağlığı ve fizyoterapi, toplum temelli fizyoterapi
Dersin Amacı
Öğrencinin; Halk sağlığında fizyoterapistin yeri, halk sağlığı modelleri, sağlıklı kişiler, çocuk, yaşlı, obez ve özürlülerde koruyucu fizyoterapi yöntemleri, toplum temelli fizyoterapi ve rehabilitasyon kavramlarını tanıması amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Eğitim programlarında en az iki adet Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı dışından ders almıştır. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.5.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders tanıtımı ve giriş (Halk sağlığında fizyoterapiye giriş.)
2 Sağlık hizmetleri ve ulusal örgütlenme
3 Sağlık hizmetleri ve ulusalarası örgütlenme
4 Halk sağlığı ve fizyoterapi
5 Toplum temelli fizyoterapi
6 Halk sağlığı modelleri ve fizyoterapi
7 Ara Sınav
8 Bel- boyun sağlığı ve halk sağlığı fizyoterapisi
9 Gebelik ve halk sağlığı fizyoterapisi
10 Yaşlılık -düşmelerin önlenmesi ve halk sağlığı fizyoterapisi
11 Diabetes Mellitus ve halk sağlığı fizyoterapisi
12 Kronik akciğer hastalıkları ve halk sağlığı fizyoterapisi
13 Üriner inkontinans ve halk sağlığı fizyoterapisi
14 Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Tanır, F., & Demirhindi, H. (Eds.). (2020). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Akademisyen Kitabevi.
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen notlar kullanılacaktır.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 88
Toplam Yük / 30 2,93
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5
Ö1 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. 3