İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02361105 Engellilerde Spor 3 Bahar 6 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders; Engelli birey için sporun önemi,, Spor ve sosyal katılım,Engelliler nasıl spor yapmalı,Türkiye'de Engelli Sporuna bakış,Engelli Sporcuda Değerlendirme Prensipleri,Engelli Sporcu Rehabilitasyonu,Paralimpikler ve Fizyoterapi,Bedensel Engelliler ve Spor,Görme Engelliler ve Spor,İşitme Engelliler ve Spor,Zihinsel Engelliler ve Spor,Engelli sporunda ekipman ve tasarımlar,Engelli sporu ve teknoloji,Engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılması
Dersin Amacı
Engelli sporunda değerlendirme,spora yönlendime ve alana özgü sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P 3
P2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. 3
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Engelli birey için sporun önemi
2 Spor katılımı
3 Engelliler nasıl spor yapmalı
4 Türkiye'de Engelli Sporuna bakış
5 Engelli Sporcuda Değerlendirme Prensipleri
6 Engelli Sporcu Rehabilitasyonu
7 Ara sınav
8 Bedensel Engelliler ve Spor
9 Görme Engelliler ve Spor
10 İşitme Engelliler ve Spor
11 Zihinsel Engelliler ve Spor
12 Engelli sporunda ekipman ve tasarımlar
13 Engelli sporu ve teknoloji
14 Engellilerde sporun organizasyonu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Nevin Ergun, Ayşe Karaduman , Öznur Yılmaz. Bedensel Engelli çocuk ve spor. Özürlü çocuğu olan aileler için rehber sorular ve cevapları. Alf matbaacılık 2010.
Engellilerde Spor ve Sınıflandırma, 2020
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 8 96
Ara Sınav 1 13 13
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 13 13
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5