Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02361102 | Fizyoterapide Özel Konular | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bantlama, Diyabet, Onkoloji, Yanık, Aşil Tendon Rüptürü Cerrahisi Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Obstetrik Rehabilitasyon
Dersin Amacı
Öğrencilere fizyoterapi de en çok görülen bazı özel konuların değerlendirilmesi ve tedavisi hakkında temel bilgiler vermek, teorik ve pratik uygulama yöntemlerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. | 4 |
| P3 | Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. | 5 |
| P1 | Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı sistem ve hastalıklara özgü (onkolojik, metabolik, nörolojik, cerrahi, pediatrik vb.) fizyoterapi sorunlarını açıklayarak klinik değerlendirme prensiplerini açıklar. | P.1.52 | 1 |
| Ö2 | Çeşitli özel durum ve patolojilerde (yanık, transplantasyon, kompleks ağrı, amputasyon, yutma bozuklukları vb.) uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar. | P.2.52 | 1 |
| Ö3 | Farklı klinik tablolar için güncel, kanıta dayalı fizyoterapi yöntemlerini analiz eder, hastaya özgü tedavi stratejileri geliştirir. | P.3.48 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Onkolojide Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
| 2 | Kronik Böbrek Yetmezliğinde Fizyoterapi |
| 3 | Batın Cerrahisinde Fizyoterapi |
| 4 | Kompleks Bölgesel Ağrı Sendromu |
| 5 | Yanıkta Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
| 6 | Aşil Tendon Rüptürü Cerrahisi Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
| 7 | Yara İyileşmesinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | İnmeli Hastalarda Omuz Ağrısı |
| 10 | Diyabet ve Fizyoterapi |
| 11 | Pediyatrik Malformasyonlar |
| 12 | Yutma Rehabilitasyonu |
| 13 | Metabolik Sendrom ve Fizyoterapi |
| 14 | Transplantasyonda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fizyoterapi Rehabilitasyon Seti 3 Cilt, Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz, Ankara |
| Physiotherapy in obstetrics and gynecology, Margie Polden, Jill | |
| Tidy s physiotherapy, Stuart Porter, 2008 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü: | 152 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı sistem ve hastalıklara özgü (onkolojik, metabolik, nörolojik, cerrahi, pediatrik vb.) fizyoterapi sorunlarını açıklayarak klinik değerlendirme prensiplerini açıklar. | 4 | - | - |
| Ö2 | Çeşitli özel durum ve patolojilerde (yanık, transplantasyon, kompleks ağrı, amputasyon, yutma bozuklukları vb.) uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını planlar. | - | 5 | - |
| Ö3 | Farklı klinik tablolar için güncel, kanıta dayalı fizyoterapi yöntemlerini analiz eder, hastaya özgü tedavi stratejileri geliştirir. | - | - | 3 |
