İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02360105 Kardiyak Rehabilitasyon 3 Bahar 6 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Büşra ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Kardiyak rehabilitasyonun tarihçesi, tanımı ilkeleri, program içindeki uygulamalar, kardiyovasküler hastalıklarının patofizyolojisi ve rehabilitasyonu, kardiovasküler rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri, kardiovasküler rehabilitasyonda kullanılan tedavi yöntemleri, kardiovasküler rehabilitasyonda program planlama
Dersin Amacı
Kardiyovasküler problemi olan hastalarda, problemlerintanınması, uygun değerlendirme yöntemleri ile hastaların değerlendirilmesi, kardiyak rehabilitasyon yaklaşımları ve uygulamalarının seçimi ile hastaya uygun tedavi programının planlanması ve uygulanabilmesinin sağlanması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. 5
P3 Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. 5
P6 Fizyoterapi uygulamalarında kullanılan ölçüm araçlarını, teknolojik sistemleri ve bilişim teknolojilerini güvenli, etkili ve etik biçimde kullanır. 4
P1 Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Kardiyak hastalıklarda egzersiz testi sonuçlarını yorumlar ve uygun egzersiz eğitim programını planlar. P.2.55 1
Ö2 Kalbin anatomisi ve fizyolojisini açıklar; başlıca kardiyak hastalıkların patofizyolojisini tanımlar. P.1.55 1
Ö3 Miyokard infarktüsü, koroner arter hastalığı, kalp kapak hastalıkları ve kalp yetmezliğinde uygulanan cerrahi ve non-cerrahi tedavilere yönelik rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar. P.3.39 1
Ö4 Kardiyak rehabilitasyonda kullanılan temel değerlendirme yöntemlerini (EKG, aritmi analizi, fonksiyonel testler ve risk değerlendirmesi) tanımlar ve uygular. P.6.8 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kalbin anatomisi, fizyolojisi ve kardiyak rehabilitasyona giriş
2 Major kalp hastalıkları tanımı ve genel özellikleri (koroner arter hastalığı, akut koroner sendrom, kapak hastalıkları, kalp yetmezliği)
3 Miyokard infarktüsü
4 Miyokard infarktüsü
5 Koroner Arter Hastalığı ve Bypass Greft Cerrahilerinde Rehabilitasyon
6 Kalp Kapak cerrahisinde rehabilitasyon
7 Ara sınav
8 Kronik Kalp Yetmezliğinde Rehabilitasyon
9 Periferik Arter Hastalığında Rehabilitasyon
10 Pediatrik Kalp Hastalıklarında Rehabilitasyon
11 Kardiyak rehabilitasyonda değerlendirme
12 Elektrokardiyografi ve Aritmi
13 Kardiyak Hastalıklarda Egzersiz Testleri
14 Kardiyak Hastalıklarda Egzersiz Eğitimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ACSM`s Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 9th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2013.
American Association of Cardiovascular and Pulmonary Rehabilitation. Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention programs. 5th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 2013.
Thow M. Exercise Leadership in Cardiac Rehabilitation: An Evidence-Based Approach. 1st ed. Singapore: Wiley, 2006
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 91
Toplam Yük / 30 3,03
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P6
Ö1 Kalbin anatomisi ve fizyolojisini açıklar; başlıca kardiyak hastalıkların patofizyolojisini tanımlar. 5 - - -
Ö2 Kardiyak hastalıklarda egzersiz testi sonuçlarını yorumlar ve uygun egzersiz eğitim programını planlar. - 5 - -
Ö3 Miyokard infarktüsü, koroner arter hastalığı, kalp kapak hastalıkları ve kalp yetmezliğinde uygulanan cerrahi ve non-cerrahi tedavilere yönelik rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar. - - 5 -
Ö4 Kardiyak rehabilitasyonda kullanılan temel değerlendirme yöntemlerini (EKG, aritmi analizi, fonksiyonel testler ve risk değerlendirmesi) tanımlar ve uygular. - - - 4